logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۵۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مصوبات ستاد کرونا استان زنجان جهت مقابله با گسترش اُمیکرون به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد/ تاکید بر فعالیت حضوری مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

مصوبات-ستاد-کرونا-استان-زنجان-جهت-مقابله-با-گسترش-اُمیکرون-به-دستگاه‌های-مربوطه-ابلاغ-شد-تاکید-بر-فعالیت-حضوری-مدارس-با-رعایت-کامل-پروتکل‌های-بهداشتی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص نحوه فعالیت مدارس در شرایط کنونی بیماری کرونا گفت: ابتدا تاکید بر رعایت جدی و دقیق پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تهویه مناسب کلاس‌ها بوده و سپس آموزش و پرورش با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت موردی و در صورت نیاز نسبت به تعطیلی یک کلاس یا یک مدرسه در مناطق مختلف اقدام می‌کند.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به شیوع و همه‌گیری نسبتاً گسترده سویه جدید بیماری کرونا موسوم به اُمیکرون در سطح کشور و متعاقب آن در استان زنجان و پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا، قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا اواخر هفته گذشته تشکیل و مصوبات پیشنهادی این قرارگاه پس از تایید در ستاد کرونای استان جهت اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اهمّ مصوبات مذکور خاطرنشان کرد: مقرر شد که طرح مدیریت هوشمند مقابله با بیماری کرونا با جدیت توسط دستگاه‌های متولی، پیگیری و نظارت لازم انجام و گزارشات مربوطه نیز ارسال شود.

رفیعی با بیان اینکه طرح مدیریت هوشمند مقابله با بیماری کرونا شامل دستگاه‌های خدمات‌دهنده در فازهای پنج‌گانه اجرا شده بود، افزود: این طرح شامل کارکنان ادارات، ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، اصناف و مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی است که در بیماریابی و سوق دادن خدمات‌دهندگان و خدمات‌گیرندگان به واکسیناسیون می‌تواند موثر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص نحوه فعالیت مدارس در شرایط کنونی گفت: با توجه به محدودیت اختیارات تفویضی ستاد ملی کرونا به استانداران، ابتدا تاکید بر رعایت جدی و دقیق پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تهویه مناسب کلاس‌ها توسط آموزش و پرورش و مدیران آموزشگاه‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد آموزش و پرورش با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت موردی و در صورت نیاز نسبت به تعطیلی یک کلاس یا یک مدرسه در مناطق مختلف اقدام کند.

رفیعی تصریح کرد: هم‌اکنون در اغلب کشورهایی که توفیقاتی در مهار بیماری کرونا داشته و پیشرو بودند و همچنین کشورهای اروپایی با وجود شیوع سویه اُمیکرون، مدارس به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: برگزاری حضوری کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها مورد تاکید ستاد ملی کرونا نیز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص محدودیت‌های مراکز اجتماعات اظهار داشت: مهمترین تصمیمات این بود که اجتماعات در محل‌های مسقف به حداقل برسد و در حد ضرورت باشد.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا جلسات اداری با حداقل ظرفیت و زمان ممکن برگزار و ماموریت و مسافرت‌های غیرضروری اداری نیز حذف شود، خاطرنشان کرد: در مورد مراکز ورزشی نیز مقرر شد که استخرهای شنا تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند و سایر مجموعه‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با 50 درصد ظرفیت فعالیت کنند.

رفیعی ادامه داد: مسابقات ورزشی نیز تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگر و با ارائه کارت واکسن یا تست پی‌سی‌آر منفی توسط ورزشکاران برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: طبق مصوبات مذکور، فعالیت تالارهای پذیرایی نیز حداکثر با 30 درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت مساجد نیز اظهار داشت: مقرر شد که برگزاری هرگونه مجالس ترحیم در مساجد تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و مساجد فقط در نمازهای یومیه و آن هم در حداقل زمان ممکن دایر باشند.

رفیعی با اشاره به تاکید بر حذف برنامه‌های مستحبی از مساجد تا اطلاع ثانوی تاکید کرد: حتی توصیه شده که وضوخانه مساجد نیز به دلیل استفاده مشترک و احتمال شیوع ویروس، بسته باشد و نمازگزاران در منزل اقدام به گرفتن وضو کرده و حضور در مساجد فقط برای اقامه نماز باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر