logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۵۲۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

استقلال سیاسی، فرهنگی و امنیتی دستاورد انقلاب است

استقلال-سیاسی،-فرهنگی-و-امنیتی-دستاورد-انقلاب-است
استاندار زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب، گفت: استقلال سیاسی، فرهنگی و امنیتی دستاورد انقلاب است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: امروز استقلال سیاسی، فرهنگی و امنیتی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه رضاشاه با کودتا در راس کشور قرار گرفت، ابراز کرد: رضا شاه از انگلیسی ها حرف شنوی داشت و به مردم ظلم می کرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه رضاشاه به واسطه روحیه قلدری که داشت طرفدار هیتلر شد، ادامه داد: انگلیسی ها او را از قدرت خلع کردند و او را از ایران تبعید کردند.
وی با اشاره به اینکه زمانی که رضا شاه از کشور خارج می‌شد گوشش در کرمان عفونت کرد، تصریح کرد: کنسول انگلیس اجازه نداد که او در کرمان بماند و خود را درمان کند و او را مجبور کرد که از ایران برود.
افشارچی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی دوم تمامی مسئولان و حتی نخست وزیر از طرف آمریکا تعیین می‌شد، تاکید کرد: آمریکا در انتخاب مدیران میانی نیز دخالت داشت.
وی با بیان اینکه در زمان پهلوی دوم تجهیزات نظامی را به قیمت بسیار بالا به ما می‌فروختند، خاطر نشان کرد: کشتی جنگی را که قیمت آن ۲۸۰ میلیون دلار بود به قیمت ۶۰۰ میلیون دلار با منت فراوان به ما فروختند.
استاندار زنجان با اشاره به کتاب صد روز آخر شاهنشاه، ابراز کرد: شاه برای انجام کوچکترین کارها باید از خارجی ها استعلام می کرد.
وی با بیان اینکه لازمه استقلال سیاسی، استقلال امنیتی است، تاکید کرد: امروز در استقلال امنیتی به قدرتی رسیده‌ایم که می‌توانیم در برابر جنگ ها بایستیم.
افشارچی با اشاره به دلایل مخالفت مستکبران با استقلال جمهوری اسلامی، عنوان کرد: اگر ما مستقل باشیم و استقلال داشته باشیم آنها بازار را از دست می دهند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر