logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۵۲۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

استقلال فرهنگی با ایجاد اعتماد به نفس در جامعه محقق می‌شود

استقلال-فرهنگی-با-ایجاد-اعتماد-به-نفس-در-جامعه-محقق-می‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه باید نسبت به داشته‌های فرهنگی، ملی و اسلامی اعتماد به نفس در جامعه ایجاد شود، گفت: ایجاد اعتماد به نفس در جامعه باعث به وجود آمدن استقلال فرهنگی می‌شود.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، پنج‌شنبه شب در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، منادی حیات طیبه بود و به همین دلیل در زیر پرچم انقلاب، سینه زده، می‌زنیم و خواهیم زد.

وی با بیان اینکه این حیات طیبه دارای شاخص و مصادیقی است، خاطرنشان کرد: عزت‌طلبی ملی، استقلال و آزادی در سطح جامعه، مصادیق ملی و تعاریف حیات طیبه هستند.

افشارچی با بیان اینکه استقلال سیاسی یعنی اینکه به لحاظ سیاسی تحت تاثیر سیاست‌های دیگران قرار نگیریم، افزود: استقلال اقتصادی هم یعنی اینکه تحت تاثیر تکانه‌های اقتصادی دیگران قرار نگیریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما یک استقلال فرهنگی هم داریم، گفت: استقلال فرهنگی یعنی نسبت به داشته‌هایمان اعتماد و توان تولید محصولات فرهنگی برای نمایش در سطح دنیا داشته باشیم.

وی اظهار داشت: فرهنگ بر خلاف تکنولوژی و سایر موارد، خودبه‌خود راهش را پیدا کرده و در سطح دنیا رسوخ پیدا می‌کند.

افشارچی تاکید کرد: نسبت به داشته‌های خود در حوزه فرهنگی باید اعتماد داشته و هدفمان باید استقلال فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه خیلی از ابزارها در جمهوری اسلامی تبدیل به هدف شده است، افزود: کتاب، موسیقی، تئاتر و... هدف نیستند بلکه ابزاری برای رسیدن به استقلال فرهنگی هستند.

استاندار زنجان خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هدفی که باید ترسیم کنید، ایجاد اعتماد به نفس در جامعه نسبت به داشته‌های فرهنگی، ملی و اسلامی است.

وی افزود: ایجاد اعتماد به نفس در جامعه باعث به وجود آمدن استقلال فرهنگی می‌شود.

در پایان این آیین از زحمات و خدمات محمدربیع احمدخانی قدردانی و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر