logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۵۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

ایران، جزء چند کشور اول دنیا در سدسازی است/ ولی فقیه، رمز پیروزی کشور از دوران انقلاب تاکنون بوده است

ایران،-جزء-چند-کشور-اول-دنیا-در-سدسازی-است-ولی-فقیه،-رمز-پیروزی-کشور-از-دوران-انقلاب-تاکنون-بوده-است
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دستاوردهای علمی، پزشکی و زیرساخت‌های کشور بعد از انقلاب گفت: امروز ایران در سدسازی و پل‌سازی، جزء چند کشور اول دنیا است اما قبل از انقلاب، قادر به ساخت سیلو و حتی پُل بر روی رودخانه‌ها نبودیم و پل‌های موجود را نیز غربی‌ها ساخته بودند.

به گزارش موج رسا; سردار سرتیپ پاسدار سیدقاسم قریشی چهارشنبه شب در یادواره سرلشکر پاسدار شهید دکتر حسن تهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: استان زنجان، مفتخر به این است که جوانان و فرزندان غیور این استان در پیروزی‌های ملت مسلمان ایران در مقاطع مختلف از جمله پیروزی انقلاب بر طاغوتیان، پیروزی در برابر جرثومه‌ها و پسماندهای طاغوت، مقابله با مزدوران منافق و داعشیان زمان و مقابله با بدخواهان کشور در کردستان، سردشت و بانه و به‌ویژه در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور مقتدرانه داشته و این افتخار را دارند و می‌توانند بر آن ببالند که در همه پیروزی‌های افتخارآفرین حدود نیم قرن گذشته کشور سهیم بودند.

وی خاطرنشان کرد: گواه محکم این بالندگی نیز تقدیم 29 شهید انقلاب، 3535 شهید دوران دفاع مقدس و جانبازان و ایثارگران و شهدای مدافع حرم هستند.

سردار قریشی با بیان اینکه این مراسم در گرامیداشت پدر موشکی جهان اسلام یعنی سردار شهید تهرانی‌مقدم و شهیدان نادری و قهرمانی برگزار می‌شود که خواب راحت را از چشم دشمنان اسلام ربوده است، افزود: این شهدا با مجاهدت، تلاش، ابداعات و ابتکارات خود نه تنها در دفاع مقدس بلکه تا امروز به عنوان بازوی قدرتمند و توانای ملت ایران، چشم طمع دشمنان برای هرگونه نقشه علیه ایران اسلامی را کور کرده و اجازه تعرض نه تنها به کشورمان بلکه حتی به کشورهای اسلامی از جمله یمن و فلسطین را هم نداده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: علم، توان بالای ابتکار و خلاقیت شهید تهرانی‌مقدم به این دلیل منجر به افتخارات شد و برای ما این قدرت را آفرید که عاشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بود و مجاهدی بود که در عین مجاهدت و مبارزه به معنای واقعی، یک عارف بود.

وی اظهار داشت: شهید تهرانی‌مقدم قبل از شلیک اولین موشک به سمت دشمن، دعای توسل قرائت می‌کند و دعا می‌کند که موشک به هدف بخورد اما به مردم برخورد نکند و همان موشک به باشگاه افسران دشمن برخورد می‌کند.

سردار قریشی با بیان اینکه همین توکل و توسل در عملیات موشکی در سقوط پهپاد آمریکایی و حمله به پایگاه نظامی عین‌الاسد نیز اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: اینگونه مراسم در راستای تجلیل از شهدای عزیزی است که با غیرت و تلاش خود از آسایش و لذت‌های دنیوی گذشتند تا ایران و ایرانی در امنیت، آرامش و آسایش باشد و دست تعدی دشمنان را از ایران کوتاه کنند.

وی افزود: چنین مراسم و محفل باشکوه برای تجلیل از خانواده‌های معزز شهدایی است که غم دوری و فراق فرزندان را کشیدند تا ایران و ایرانی در طول تاریخ، غم نبیند.

سردار قریشی تصریح کرد: با توجه به انتظاری که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین در جهاد تبیین فرمودند از این مراسم باید برای تبیین دستاوردهای انقلاب و تاکید بر حراست از انقلاب اسلامی استفاده کرد که علی‌رغم خواست دشمنان به پنجمین دهه عمر پربرکت آن نزدیک شدیم.

ب

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و آمریکا به دلایل مختلف، یک دشمنی عمیق با یکدیگر دارند، گفت: دلیل اول این است که فلسفه و هویت دولت سرکرده استکبار جهانی در استکبار، سلطه‌جویی، تجاوز، قتل و غارت قرار دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد انقلاب اسلامی در خط اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) است، اظهار داشت: دلیل بعدی این است که اگر این خط را از ابتدا تا انتها دنبال کنیم، استکبار هیچگونه سازشی با ما نخواهد کرد مگر اینکه از ماهیت جنایتکارانه‌اش دست بکشد و یا اینکه ما مثل دوران قبل از انقلاب، خود را تسلیم او کنیم.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: دلیل سوم دشمنی این است که انقلاب اسلامی ایران علاوه بر برخورداری از ویژگی حرکت در مسیر اهل بیت(ع)، طی حدود نیم قرن اخیر در مقابل استکبار ایستادگی کرده و آن را به شکست کشانده است.

وی افزود: زمانی که دنیا به 2 قطبی شرق و غرب تقسیم شده بود، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و مُهر بطلان بر این دوقطبی زد و مکتب اسلام را برای اولین بار به عنوان راه سعادت‌بخش بشریت معرفی کرد و علاوه بر خط بطلان توانست دستاوردهایی به دست بیاورد که الگوی جهان شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب و مقایسه آن با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در بُعد سیاسی در گذشته به‌ویژه در دوران پهلوی اول و دوم توسط انگلستان و آمریکا انتخاب شدند و در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها تحت هدایت و نظر سفارتخانه این 2 کشور بودند و در مقطعی حتی نفرات دوم و سوم این سفارتخانه‌ها بر ما تصمیم می‌گرفتند و روابط ایران با کشورهای منطقه بر اساس سیاست‌هایی که غرب و آمریکا دیکته می‌کرد، انجام می‌شد.

وی افزود: امروز نمایندگان آمریکا هفته‌ها در وین، منتظر می‌مانند و با نمایندگان ما مذاکره می‌کنند و هیچ چیزی نمی‌توانند بر ما دیکته کنند.

سردار قریشی با اشاره به دستاوردهای کشور در بُعد نظامی اظهار داشت: بُعد نظامی به اصطلاح، بزرگترین افتخار پهلوی بود اما ارتش ما در آن زمان کمتر از 500 هزار نفر سرباز داشت که توسط 60 هزار مستشار نظامی آمریکایی اداره می‌شد و اجازه نمی‌دادند حتی افسران ما نزدیک تجهیزات آن‌ها شوند و خودشان طرح‌ریزی می‌کردند.

وی با بیان اینکه آن زمان قادر به ساخت سلاح‌های انفرادی هم نبودیم و در اواخر، اسلحه ژ- 3 به‌صورت محدود در تهران مونتاژ می‌شد، خاطرنشان کرد: آن زمان حتی قادر به تعمیرات جزئی هواپیماها نبودیم اما امروز در زمینه‌های مختلف نظامی به پیشرفت‌های بسیار بزرگی دست یافته‌ایم.

سردار قریشی افزود: موشک بالستیک یعنی وقتی موشک را رها کردی دیگر هیچ کنترلی بر آن نداری و باید به قدری از توانایی علمیِ نظامی برخوردار باشد که بعد از هزاران کیلومتر به هدف بخورد و ما امروز این موشک‌ها را می‌سازیم و در ساخت پهپاد نیز جزء چند کشور اول دنیا هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی در داخل شهرهای بزرگ به دلیل فتنه داعشیان زمان (منافقین) امنیت نداشتیم و وقتی بر آن‌ها غلبه کردیم، مزدوران را در کردستان به کار گرفته و در ادامه نیز ما را 8 سال درگیر کردند اما امروز دشمنان ما هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در حال فرار هستند و امروز علاوه بر ایران، فرزندان این مرز و بوم در پایتخت‌های مهم جهان اسلام از جمله بغداد، بیروت و فلسطین، زمزمه جهاد سر می‌دهند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دستاوردهای علمی، پزشکی و زیرساخت‌های کشور بعد از انقلاب گفت: امروز ایران در سدسازی و پل‌سازی، جزء چند کشور اول دنیا است اما قبل از انقلاب، قادر به ساخت سیلو و حتی پُل بر روی رودخانه‌ها نبودیم و پل‌های موجود را نیز غربی‌ها ساخته بودند.

وی با بیان اینکه پزشکان ما قبل از انقلاب از پرستاران و دانشجویان پزشکی کشورهای بنگلادش، پاکستان و هندوستان تامین می‌شد و حتی تا چند سال بعد از انقلاب هم همینطور بود، اظهار داشت: آن زمان حتی قادر به ساخت کیسه سرُم نبودیم و در دوران دفاع مقدس علاوه بر سیم‌خاردار، کیسه سرم را نیز بر ما تحریم کردند اما امروز بیش از 97 درصد داروهای مرود نیاز کشور در داخل، تولید می‌شود و در پیوند اعضا و جوارح، جزء اولین کشورهای دنیا هستیم.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: امروز در پیشرفت علوم مختلف، جزء چند کشور اول دنیا هستیم در حالی که در بعضی از آن‌ها اصلا رتبه‌ای نداشتیم.

وی بیان کرد: در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا علاوه بر موفقیت در مهار این ویروس، جزء 6 کشور سازنده واکسن در دنیا هستیم.

سردار قریشی تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار ایستاده و تضمین می‌خواهد و راستی‌آزمایی می‌کند که این هم دستاورد انقلاب است.

وی با اشاره به تفاوت امروز با دیروز ابراز کرد: روسای جمهوری آمریکا تا بوش می‌گفتند که می‌خواهیم برویم و منافع خود را در ایران تامین کنیم اما بعد از بوش به‌ویژه اوباما و ترامپ دقیقاً برعکس آن گفتند که می‌خواهیم برویم منافع خود در سوریه و لبنان را تحقق بخشیم.

سرداری قریشی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که امروز منافع آمریکا هزاران کیلومتر آن طرف‌تر رفته که تمام این دستاوردها و اقتدار با درایت و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به دست آمده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: به گفته فوکویاما (فیلسوف آمریکایی)، پرنده ایران اسلامی، زرهی به نام ولی فقیه دارد که برای از بین بردن این پرنده باید رزه (ولی فقیه) را از تَن آن خارج کنید و برای از بین بردن این زره نیز خیلی تلاش می‌کنند در حالی که ولی فقیه، رمز پیروزی ایران اسلامی از انقلاب تاکنون بوده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر