logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۵۲۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

ارتش جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات نظامی بروز دنیا مجهز است/ ارتش به برکت انقلاب در ساخت تجهیزات نظامی سرآمد است+ فیلم

ارتش-جمهوری-اسلامی-ایران-به-تجهیزات-نظامی-بروز-دنیا-مجهز-است-ارتش-به-برکت-انقلاب-در-ساخت-تجهیزات-نظامی-سرآمد-است+-فیلم-
فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات نظامی بروز دنیا مجهز است گفت: ارتش به برکت انقلاب در ساخت تجهیزات نظامی سرآمد است.

سرهنگ زرهی ستاد جلال صالحی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر به‌تمامی ملت ایران، اظهار کرد: یاد و خاطره تمامی شهدا به بخصوص شهدای ارتش را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به توانمندی‌های ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری بود که در تمام مسائل نظامی وابسته به آمریکا و غرب بود.

فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی حضور مستشاران آمریکا در تمام سطوح نیروهای مسلح آشکار بود، ابراز کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اخراج مستشاران نظامی و آغاز جنگ تحمیلی نیروهای نظامی خود ارکان ارتش و صنایع نظامی را در اختیار گرفتند.

وی با بیان اینکه نیازهای مختلف جنگ و تحریم شدید تسلیحاتی باعث شد در صنایع نظامی نوآوری‌های مختلفی در ارتش بروز کند، تصریح کرد: این روند بعد از جنگ ادامه یافت و ساخت موشک، تانک‌های پیشرفته، ناوهای کوچک و بزرگ از دستاوردهای مهم صنایع نظامی انقلاب اسلامی است.

آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات احتمالی

صالحی با تاکید بر تحریم جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، عنوان کرد: این تحریم‌ها ابتدا از قطعات فنی جت‌ها و هواپیماهای نظامی و سلاح‌های انفرادی آغاز شد و تا امروز به حدی گسترش پیدا کرده است که دامن بخش مسافربری و تجاری کشورمان را نیز گرفته است.

وی با بیان اینکه همین دلایل باعث شد که جوانان کشورمان در صنایع دفاعی دست به ابتکار بزرگی بزنند و با یادگیری تجربی مراحل تعمیرات و اورهال تجهیزات را همواره به‌روز و کارا نگه دارند، ادامه داد: پس از موفقیت در این زمینه به سراغ طراحی و ساخت نمونه‌های بومی همان تجهیزات اما مطابق با دانش روز دنیا رفته‌ایم.

فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه اگر در دوران پهلوی دوم مجبور بودیم تا برای تأمین کوچک‌ترین نیازهای خودمان مانند سیم‌خاردار جلوی بیگانگان دست دراز کنیم خوشبختانه به برکت هشت سال دفاع مقدس ارتش امروز توانایی تولید تجهیزاتی چون انواع پهپادها، هواپیماهای جنگنده و آموزشی انواع ناوها و ناوشکن‌ها، انواع موشک‌های بالستیک، انواع بالگردها و بسیاری تجهیزات از گلوله گرفته تا انواع هواپیماهای به‌روز دنیا را در اختیار داریم.

ارتش

وی در ادامه با اشاره به اقتدار و توانمندیها و آمادگی‌های ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هر گونه تهدیدی بیان داشت: به برکت هشت سال دفاع مقدس ارتش امروز در صنایع نظامی حرف اول را می‌زند و از آمادگی کاملی برخوردار است.

صالحی با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: نیروی دریایی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون آزادانه در آب‌های آزاد فعالیت می‌کند و  نیروی زمینی ارتش نیز در در اوج عزت و اقتدار به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش بزرگ‌ترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است، افزود: برد موشک‌های هوانیروز در حد بسیار مطلوبی ارتقا یافته است.

فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه هوانیروز قهرمان این توانایی را دارد که در شب پرواز کرده و هدف مورد نظر را منهدم کند، ابراز کرد: دوربین‌های ما به دوربین‌های دید در شب تجهیز شده‌اند که می‌توانند در شب هم تیراندازی کنند.

یگان توپخانه نیروی زمینی ارتش مجهزترین یگان‌های توپخانه‌ای منطقه و جهان است

وی با اشاره به توانمندی‌های یگان توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: یگان توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دارابودن توپخانه کششی و خودکششی یکی از گسترده‌ترین و مجهزترین یگان‌های توپخانه‌ای منطقه و جهان را در اختیار دارد.

فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان خاطرنشان کرد: این توپخانه‌ها در مبارزه با داعش خواب را از چشمان داعش گرفته بود.

وی بیان کرد: یگان‌های زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن ادوات و تجهیزات به‌روز و کارآمد بزرگ‌ترین یگان زرهی منطقه و غرب آسیا را در اختیار دارد.

صالحی با اشاره به توانمندی‌های لشگر 16 زرهی و لشگر 92 خوزستان، عنوان کرد: این دو لشگر بزرگ‌ترین یگان زرهی خاورمیانه هستند.

وی همچنین با اشاره به بخشی از توانمندی‌های ارتش، افزود: تانک ذوالفقار 1 و 3، مبارز، کرار، تی 72 و خودروهای نفربر زرهی و خودروهای سنگین نینوا و ارس 2 شاکله نیروهای زرهی نزاجا را تشکیل می‌دهند که تمامی این خودروها و تانک‌ها به دست جوانان عزیز کشورمان ساخته شده است.

خودکفایی ایران در ساخت تجهیزات نظامی

فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان با اشاره به خودکفایی ایران به لحاظ ساخت تجهیزات نظامی بیان کرد: در تولید تجهیزات نظامی ارتش به حدی رسیده است که نیروی زمینی، نیروی هوایی و پدافند ارتش احتیاجی به خرید تجهیزات از کشورهای خارجی ندارد.

وی با اشاره به آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفع و مقابله با تهدیدات نظامی، افزود: 5 تیپ واکنش سریع در ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است که 4 تیپ آن از نیروی زمینی و یک تیپ آن از نیروی دریایی است و 5 تیپ واکنش سریع در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است.

صالحی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز با تقدیم بیش از 48 هزار شهید تاکنون حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته است و از میدان آزمون‌های سخت وفاداری به اسلام و انقلاب سربلند بیرون‌آمده است.

ارتش

خدمت رسانی ارتش به مردم در حوادث و بلایای طبیعی

وی با بیان اینکه حضور در میادین مقابله با غائله‌های مختلف در ماه‌های نخست پس از پیروزی انقلاب، حضور در عرصه‌های سخت و طولانی جنگ تحمیلی، حراست از مرزهای کشور، در عرصه مقابله با تروریسم در سوریه و مقابله با داعش در عراق و تقدیم 8 شهید و همچنین یاری رساندن به مردم در هنگام بروز حوادث طبیعی از جمله خدمات ارتش است.

فرمانده تیپ 216 زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه امیدواریم روزی کار به جایی نرسد که نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به توانایی‌های که نیروی مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد و تجربیات هشت سال دفاع مقدس دارد، اجازه نخواهیم داد که دشمن گوشه چشمی نسبت به خاک وطنمان داشته باشد و ارتش این آمادگی و توانمندی را دارد که هر گوشه‌ای از خاک کشورمان اگر دشمن قصد تجاوز داشته باشد آن را در نطفه خفه کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز حوادث بسیاری را پشت سرگذاشته ایم، افزود: در میدان‌ها و آزمون‌های مختلف سخت وفاداری به اسلام و انقلاب سربلند آمده‌ایم.

صالحی با اشاره به برنامه‌های ارتش در دهه فجر امسال افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، غبارروبی از مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و.. از برنامه‌های درون‌سازمانی ارتش در دهه فجر است.

وی با اشاره به 12 بهمن سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به مهین، افزود: در 12 بهمن ارتش رژه موتوری خواهد داشت.

خبرنگار: بیگدلی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر