logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان:

درج قیمت تولیدکننده بر روی اقلام اساسی به منظور جلوگیری از تخلفات/ حداکثر سود کالاها 27 درصد است

درج-قیمت-تولیدکننده-بر-روی-اقلام-اساسی-به-منظور-جلوگیری-از-تخلفات-حداکثر-سود-کالاها-27-درصد-است
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: از این به بعد قیمت برای تولیدکننده بر روی کالاها به‌جای قیمت برای مصرف‌کننده درج می‌شود.

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: از این به بعد قیمت تولیدکننده بر روی کالاها به‌جای قیمت مصرف‌کننده درج می‌شود.

وی ابراز کرد: برای هر کالا حداکثر سودی که در نظر گرفته شده است 27 درصد بوده و فروشگاه‌ها حداکثر می‌توانند کالاها را با سود 27 درصد از آنچه روی کالا درج شده است، بفروشند.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان بیان کرد: تمامی هزینه‌های حمل‌ونقل و واسطه‌ها و... در درون این 27 درصد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قبلاً بر روی کالاها قیمت مصرف‌کننده درج شده بود، عنوان کرد: قبلاً ممکن بود کالایی که برای تولیدکننده 10 هزار تومان هزینه داشته است را با هماهنگی توزیع‌کننده قیمت روی کالا 20 هزار تومان درج می‌شد که 100 درصد سود می‌شد.

یوسفی امیری خاطرنشان کرد: برخی از فروشگاه‌ها از این روش استفاده می کردند و با هماهنگی تولیدکننده قیمت مصرف‌کننده روی کالا را بالاتر از قیمت واقعی درج می‌کردند و تخفیف‌های بالایی را برای همان کالا در نظر می‌گرفتند که دراین‌بین سود کلانی به جیب می‌زندند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از این نوع تخلفات قیمت تولیدکننده بر روی کالاها درج می‌شود، افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای قبلاً با تولیدکننده هماهنگ می‌شدند و قیمت مصرف‌کننده را بالا می‌زندند و برای آن کالا تخفیف در نظر می‌گرفتند.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه 27 درصد سودی که برای کالاها در نظر گرفته شده است حداکثر سودی است که فروشگاه‌ها می‌توانند دریافت کنند، ابراز کرد: احتمال اینکه تمامی فروشگاه‌ها 27 درصد سود را دریافت کنند، وجود دارد و این یکی از ایرادات این طرح است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر