logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۵۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خبر داد؛

منشأ بروز زمین‌خواری نداشتن سند مالکیت اراضی است

منشأ-بروز-زمین‌خواری-نداشتن-سند-مالکیت-اراضی-است
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اهتمام جدی استان زنجان در صدور اسناد مالکیت اراضی، گفت: بهترین کار برای سنددار کردن اراضی تشویق و ترغیب مردم است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، اظهار کرد: در استان زنجان برای سنددار کردن اراضی اقدامات خوبی صورت‌گرفته است.

وی با بیان اینکه جاهایی که ما به لحاظ نداشتن سند آسیب دیدیم کمتر از وجود سندهای مسئله‌دار بوده است ابراز کرد: بهترین کار برای سنددار کردن اراضی تشویق و ترغیب مردم است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه یکی از مظاهر بروز فساد، زمین‌خواری است، افزود: منشأ بروز این امر نداشتن سند مالکیت اراضی است که موجب تولید پرونده در دادگاه و اسباب هزینه و زحمت برای جامعه و مراجع قضایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب نگرانی و دغدغه مردم در خصوص سنددار کردن اراضی در شهرها نیست، بلکه خارج از شهرها است، تصریح کرد: اداره ثبت‌اسناد و املاک استان با رعایت مقررات ثبتی، تسهیل و تسریع در صدور اسناد در رفع موانع و دغدغه‌های مردم اهتمام کند.

صادقی نیارکی بیان کرد: دستگاه قضایی استان آمادگی خود را برای حمایت از اداره ثبت‌اسناد استان برای تسریع در امر اعلام می‌کند.

 علی بهبهانی معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در این دیدار گفت: تا پایان سال موضوع سنددار کردن اراضی ملی در کشور به پایان خواهد رسید که این امر اقدام ارزشمند و مبارکی است.

وی با بیان اینکه ما در هیچ استانی نتوانستیم امور اراضی را به خط و همسو کنیم افزود: در استان زنجان با همراهی و همکاری دستگاه‌ها و متولیان امر در امور اراضی اقدامات بسیار خوبی صورت‌گرفته است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر