logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۵۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

صدور اسناد مالکیت کاداستری اراضی ملی و دولتی تا پایان سال به اتمام می‌رسد

صدور-اسناد-مالکیت-کاداستری-اراضی-ملی-و-دولتی-تا-پایان-سال-به-اتمام-می‌رسد
مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هم‌اکنون برای حدود 113 میلیون هکتار از اراضی کشور، سند مالکیت کاداستری صادر شده که عمده این اسناد مربوط به اراضی ملی و دولتی است، گفت: تا پایان سال جاری، صدور اسناد مالکیت کاداستری اراضی ملی و دولتی را به اتمام خواهیم رساند.

به گزارش موج رسا; محمدعلی فلاح، ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص صدور اسناد کاداستری اظهار داشت: زمانی که سند کاداستر صادر می‌شود، اطلاعات هندسی و توضیحی یک ملک، تلفیق شده و در قالب یک سند مالکیتی که دارای مختصات، ابعاد و مساحت مشخصی است، صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اسناد کاداستری نسبت به اسناد مالکیتی دفترچه‌ای دارای مزایایی است که از جمله آن‌ها عدم امکان جعل در سند است.

فلاح افزود: امکان صدور سند مالکیت معارض بر روی یک منطقه با یک مشخصات جغرافیایی نیز وجود ندارد که این هم از مزایای اسناد کاداستری است.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مردم باید به سمت دریافت اسناد کاداستری، سوق داده شوند تا همه اطلاعات مالکیت‌ها مستندسازی شود، گفت: از این به بعد همه خدماتی که سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه خواهد کرد به اسناد کاداستری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال 1399 بالغ بر 11 میلیون هکتار از اراضی کشور، تثبیت و سند مالکیت کاداستری صادر شده بود، اظهار داشت: طی 2 سال اخیر و تا بهمن سال جاری بالغ بر 127 میلیون هکتار از اراضی کشور را تثبیت کردیم.

فلاح با بیان اینکه هم‌اکنون برای حدود 113 میلیون هکتار از اراضی کشور، سند مالکیت کاداستری صادر شده است، خاطرنشان کرد: عمده این اسناد مربوط به اراضی ملی و دولتی بوده و طبق دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تا پایان سال جاری، صدور اسناد مالکیت کاداستری اراضی ملی و دولتی را به اتمام خواهیم رساند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر