logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۵۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان زنجان مطرح شد؛

زنجان؛ استان پیشرو در صدور اسناد کشاورزی کشور/ صدور اسناد اراضی کشاورزی خرمدره و سلطانیه تا پایان دهه فجر

زنجان؛-استان-پیشرو-در-صدور-اسناد-کشاورزی-کشور-صدور-اسناد-اراضی-کشاورزی-خرمدره-و-سلطانیه-تا-پایان-دهه-فجر
نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان زنجان با محوریت صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه تا پایان دهه فجر سال جاری برگزار شد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان ظهر امروز در نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان زنجان گفت: همه ما خدمتگزار مردم هستیم و خداوند را شاکریم که این توفیق را داده که در مسئولیت‌های مختلف به مردم خدمت کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر صدور اسناد اراضی کشاورزی در سطح کشور افزود: وزیر جهاد کشاورزی، عزم خود را در این زمینه جزم کرده و همت عالی به خرج داده‌اند و به‌صورت منظم و هفتگی پیگیر موضوع و مشغول خدمت به کشاورزان هستند.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: لازمه رسیدن به فرآیند صدور سند مالکیت، اجرای ماده 54 رفع موانع تولید و اجرای پروژه کاداستر اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حاصل تلاش مجموعه همکاران منجر به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری به زنجان مبنی بر صدور اسناد کشاورزی اراضی شهرستان های خرمدره و سلطانیه شد، اظهار داشت: در شهرستان‌های زنجان، ایجرود و خدابنده نیز صدور سند مالکیت بالغ بر 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منجر به انعقاد قرارداد شده است.

تاراسی مجموع اراضی کشاورزی استان زنجان را 850 هزار هکتار بیان کرد و افزود: تاکنون رفع تداخل 50 درصد اراضی استان به اتمام رسیده و برنامه‌ریزی برای رفع تداخلات اراضی تا پایان سال مالی 1401 انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کاداستر اراضی کشاورزی در سطح 440 هزار هکتار قرارداد منعقد شده است، گفت: کاداستر 256 هزار هکتار به انجام رسیده و مورد تایید سازمان نقشه‌برداری کشور نیز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اولین سند اراضی مبتنی بر کاداستر کشور نیز در استان زنجان صادر شده است.

تاراسی ابراز کرد: اقدامات انجام‌شده در استان زنجان به‌صورت پایلوت کشوری خواهد بود.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اتفاق مبارکی در استان در حال رخ دادن است که اهمیت این موضوع را کشاورزان، بهتر می‌دانند، گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی به‌صورت فشرده و با توجه به اینکه دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه سفر ایشان به استان زنجان بوده تا انتهای دهه فجر رخ خواهد داد و بر این اساس، سند مالکیت اراضی کشاورزی شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه صدور اسناد اراضی کشاورزی را امری جهادی تلقی می‌کنیم، اظهار داشت: البته این امر، اتفاقی نیست که به تنهایی در استان انجام دهیم بلکه مساله حاکمیتی است که در قالب قرارگاه‌های ملی و استانی تشکیل شده است.

افشارچی خاطرنشان کرد: جلسه امروز به این دلیل برگزار می‌شود که حداقل تنش بین دستگاهی با تسهیل در خوانش قانون انجام شود و باید مراقب بود تا حقی از هیچ کس ناحق نشود.

محمدعلی شجاعی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز گفت: به برکت وجود نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران، اعضای شورای تامین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مردم و همچنین به برکت خون مطهر شهیدان، فضایی در استان زنجان ایجاد شده که امروز می‌گوییم استان زنجان در ثبت و صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی با فاصله معناردار، استان پیشتاز کشور است.

وی اظهار داشت: صدور اسناد زمین‌های کشاورزی، چندین متولیِ مشخص قانونی دارد و یک کار حاکمیتی است و تا زمانی که تمام اجزای نظان در کنار هم قرار نگیرند، اجرای این کار غیرممکن است.

شجاعی با بیان اینکه تاکنون فقط سند 4 درصد از اراضی کشاورزی کل کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: این زیبنده نظام نیست و با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری، یکی از وعده‌های دولت و نظام حاکمیتی این است که این کار مهم در دولت سیزدهم انجام و به اتمام برسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور این کار باید در قالب کار گروهی، تقسیم‌بندی و زمان مشخص انجام شود، افزود: تاکنون طی 42 سال گذشته 4 درصد اراضی کشور سنددار شده و در 4 سال آینده باید 96 درصد اراضی باقیمانده نیز سنددار شود.

وی تاکید کرد: این یک کار حاکمیتی بوده و طی مدت مذکور باید انجام شود چرا که ارشاد و توصیه به درد مردم نمی‌خورد و برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم باید به سرانجام برسد.

شجاعی گفت: هر کس باید وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهد و با سرعت باید پیش برویم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر