logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۵۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

ائتلاف آمریکایی علیه جبهه مقاومت یمن، نشان از درماندگی استکبار است/ دهه فجر، عید بزرگ انقلاب اسلامی است

ائتلاف-آمریکایی-علیه-جبهه-مقاومت-یمن،-نشان-از-درماندگی-استکبار-است-دهه-فجر،-عید-بزرگ-انقلاب-اسلامی-است
امام جمعه خرمدره گفت: ائتلاف آمریکاییِ چند کشور عربی با محوریت عربستان و امارات علیه جبهه مقاومت یمن، نشان از درماندگی و زبونی جبهه استکبار بوده و نویدبخش پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت در آینده نزدیک است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نه یک امر دفعی بلکه یک فرآیند زمان – تدریجی‌الحصول است و دهه فجر نه یک یادبود که بلکه عید بزرگ انقلاب و ایران اسلامی عزیز است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با ایجاد تحول در ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دنیا، یک تحول تاریخی کم‌نظیر در طول تاریخ بشریت است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین افزود: مهمترین جهاد امروز، جهاد تبیین است و مهمترین موضوع و مصداق برای جهاد تبیین، تبیین انقلاب اسلامی و معرفی آن به جهان و زدودن غبار شبهات از آن است.

امام جمعه خرمدره گفت: یکی از ضعف‌های انقلاب، ضعف در تبیین و عرصه رسانه است که جوانان عزیز و مسئولان باید با جدیت تمام به تقویت این جبهه اقدام کنند.

وی با اشاره به مذاکرات وین و لزوم حاکمیت اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر این مذاکرات اظهار کرد: دشمن در صدد است با تحریک رسانه‌ای افکار عمومی به تقلیل دستاوردهای مذاکرات بر منافع اقتصادی کوتاه‌مدت و ایجاد شکاف بین متحدان ایران به اهداف استعماری خود دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در ادامه با اشاره به بحث‌های مربوط به حذف ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تحریمی کشور، زمان مناسبی برای حذف دفعی ارز ترجیحی نبوده و از طرفی در زمانی که با حربه خطرناک کاهش جمعیت مواجه هستیم، محروم کردن مردم از یارانه غیرمستقیم انرژی، روش خوبی برای مدیریت اقتصادی کشور و رفع فقر نیست.

وی تصریح کرد: منابع انرژی خدادادی موجود در ایران، یک مزیت نسبی برای ارتقای سطح اقتصادی جامعه است و بالا بردن قیمت آن در وضعیت فعلی به نفع اقشار مُرفّه و به ضرر قشر متوسط و کم‌درآمد است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: مبارزه با قاچاق با روش گران کردن انرژی با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه، راهکار منطقی و قابل دفاع نیست.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین دستاوردهای ارتباط با روسیه و چین گفت: رابطه با هیچ کشوری به معنای تحمیل خواست آن‌ها با کشور نبوده و در عین حال تفاوت بسیاری بین آمریکا و روسیه و چین وجود دارد.

وی اظهار داشت: ناراحتی آمریکایی‌ها از رابطه ایران با این کشورها و تلاش برای مذاکره مستقیم بعد از سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به روسیه و گسترش ارتباط با چین، نشان از اهمیت این ارتباطات در رسیدن ایران به اهداف انقلابی خود است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ضمن تحلیل تحرکات جدید داعش و گروه‌های تکفیری در عراق بیان کرد: آمریکا در صدد است مجدداً به ناامن‌سازی منطقه پرداخته و از این طریق به اهداف مختلف خود از جمله ماندگاری در عراق و انجام نقشه‌های خود از آن کشور بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال لازم است مسئولان کشور، قبل از هر اقدام باید تفاهمنامه همکاری‌های نظامی بلندمدت با کشور عراق امضا کرده و از تکرار تجربیات تلخ گذشته جلوگیری کنند.

امام جمعه خرمدره گفت: جبهه مقاومت یمن، عضوی از جبهه مقاومت جهانی در برابر استکبار است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و دفاع از مظلومان یمن، یک وظیفه دینی و دفاع از گسترش عدالت در جهان است.

وی افزود: ائتلاف آمریکایی چند کشور عربی با محوریت عربستان و امارات علیه جبهه مقاومت یمن، نشان از درماندگی و زبونی جبهه استکبار بوده و نویدبخش پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت در آینده نزدیک است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر