logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۵۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

راهبرد قطعی ایران، مذاکره برای رفع تحریم‌ها و توافق تضمین‌محور است/ شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای، نشان از موفقیت سفر رئیس‌جمهوری به روسیه است

راهبرد-قطعی-ایران،-مذاکره-برای-رفع-تحریم‌ها-و-توافق-تضمین‌محور-است-شبهه‌افکنی‌های-رسانه‌ای،-نشان-از-موفقیت-سفر-رئیس‌جمهوری-به-روسیه-است
امام جمعه ماهنشان گفت: راهبرد قطعی ایران، مذاکره برای رفع تحریم‌ها و توافق پایدار، تضمین‌محور، قطعی و قابل اعتماد است و از هیچ تهدیدی هم نمی‌هراسیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به حمله همه‌جانبه و خونبار امارات و عربستان سعودی با حمایت آمریکا و صهیونیست به یمن و قتل عام مردم بی‌گناه، کودکان، زنان و غیرنظامیان اظهار داشت: این حمله به دلیل شکست در جبهه‌های نبرد در یمن و با هدف انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پی‌درپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله علاوه بر قتل و کشتار و جنایت و محاصره همه‌جانبه مردم مظلوم یمن است.

وی با اشاره به قطع اینترنت و ممانعت از رسیدن فریاد مردم مظلوم یمن به گوش جهان خاطرنشان کرد: ضمن محکوم نمودن این اعمال جنایتکارانه از همه مسلمین می‌خواهیم تا فریاد بر آورند و از مظلوم، دفاع نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: سکوت نکبت‌بار سازمان‌های بین‌المللی را نیز محکوم کرده و همراهی بعضی کشورهای به ظاهر مسلمان از ائتلاف سعودی - اماراتی موجب ننگ است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری ایران به روسیه و وزیر خارجه به چین گفت: رویکرد کنونی دولت سیزدهم به کام دولت‌های غربی و شیفتگان ارتباط با غرب، خوش نیامده و فضاسازی‌ها، شبهه‌افکنی‌ها و تمسخرهای پُرحجم  رسانه‌ای نشان از موفقیت این سفرها و ارتباطات است.

وی اظهار داشت: اعتماد به مردم، انعکاس خواسته‌های آن‌ها و لحاظ منافع واقعی ملت در مسائل جاری و کلان سیاست خارجی طبعاً در راستای استفاده از میدان و دیپلماسی به طور همزمان و مکمل هم ترکیب معنویت، انقلابی‌گری و عقلانیت در سیاست خارجی از امتیازات دولت سیزدهم است لذا از صاحبان قلم و رسانه، انتظار می‌رود که تقوای الهی را مراعات نموده و سخنان دشمنان را تکرار نکنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها با صحنه‌گردانی آمریکا اکنون و پس از سفر موفق سیاسی و اقتصادی رئیس‌جمهوری به مسکو و نیز تعاملات جدی ایران با چین فهمیده‌اند که تحریم بیش از گذشته کم‌اثر خواهد شد و لذا به دنبال اتهام‌زنی و متهم‌سازی ایران، تعیین ضرب‌الاجل و تهدید به گزینه‌های دیگر می‌کنند.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: راهبرد قطعی ایران، مذاکره برای رفع تحریم‌ها و توافق پایدار، تضمین‌محور، قطعی و قابل اعتماد است و از هیچ تهدیدی هم نمی‌هراسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۲ بهمن، سالروز بازگشت امام راحل به میهن و آغاز دهه مبارک فجر و ضمن تبریک این روز گفت: دشمن به دنبال اثرگذاری بر روی باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و رفتارهای مردم است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری اظهار کرد: امروز وظیفه همه دلسوزان نظام، جهاد تبیینی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین، عقلانیت کامل و همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد و این تبیین‌گری باید با مخاطب‌شناسی و استفاده از ابزار تبیین انجام شود.

امام جمعه ماهنشان در پایان با اشاره به مشکلات موجود در جامعه خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات تلفات جاده‌ای، عدم پیش‌بینی تمهیدات در حوادث غیرمترقبه، فرسودگی ناوگان و دستگاه‌های خدمات‌رسان، حقوق نگرفتن چند ماهه برخی زحمتکشان، افزایش قیمت کالاها و خودرو و مشکلات ناشی از خودرو است که برخی از این مشکلات، ناشی از تحریم‌های ظالمانه و برخی مربوط به مدیریت سابق و برخی ناشی از بی‌انضباطی مدیریتی، انتصابات ناپخته، جناحی، گروهی، دوستی و هم‌دانشگاهی، ستادی و همکار بودن است.

وی افزود: نیاز شدید امروز به‌کارگیری مدیران مجرب، تصمیم‌گیر، متخصص و متعهد است تا از این بحران عبور کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر