logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۵۱۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

دهه فجر، برجسته‌ترین فراز تاریخ حیات سیاسی کشورمان است/ اقدام مردم یمن، ضربه شست برای اماراتی‌ها است

دهه-فجر،-برجسته‌ترین-فراز-تاریخ-حیات-سیاسی-کشورمان-است-اقدام-مردم-یمن،-ضربه-شست-برای-اماراتی‌ها-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: گفت: دهه فجر، برجسته‌ترین فراز تاریخ حیات سیاسی کشورمان در عرصه استقلال، آزادی و اوج عزت و عظمت و احساس هویت نیز در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه پُربرکت و معنویت رجب اظهار داشت: ماه رجب دارای برکات فراوانی است که یکی از آن‌ها اول این ماه، سالروز ولادت باسعادت امام محمدباقر(ع) است.

وی با بیان اینکه امامت، تداوم خط رسالت است، خاطرنشان کرد: خداوند 124 هزار انسان ممتاز و برگزیده را برای هدایت بشریت فرستاده که پایان‌بخش آن وجود خاتم‌الانبیا(ص) است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رسالت با خاتمیت پیامبر(ص) تمام شد اما هدایت همچنان باقی بوده در قالب امامت ادامه پیدا کرد، افزود: امام، پاسدار دین پیامبر و قران کریم به عنوان آخرین، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه هدایت بشر است.

وی با بیان اینکه نتیجه پاسداری از دین و قرآن، مقابله با توطئه‌های دشمن است، تصریح کرد: مقابله با دشمن بستگی به شرایط و مقتضیات زمان دارد که این مقابله در زمان امام علی(ع) با قدرت نظامی بود و

در ادامه نیز وابسته به مقتضیات بود اما بعد از شهادت امام حسین(ع) نیز مقابله با تحریف‌گران ادامه داشت اما به شکل جهاد نظامی نبود.

امام جمعه زنجان گفت: مقابله با توطئه دشمنان بعد از شهادت امام حسین(ع) به شکل جهاد تبیین و روشنگری است یعنی مسیر مقابله با دشمنان بعد از شهادت امام حسین(ع) توسط امامان بعدی به شکل توصیف تبلیغ پاسداری عملی از دین و مقابله با توطئه‌های گوناگون دشمنان بود.

وی با اشاره به 19 سال دوران امامت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: شرایط خاصی در دوران امام محمدباقر(ع) ایجاد شد درگیری بین بنی‌عباس با فرزندان مروان، فرصتی برای جهاد تبیین و معرفی پایگاه دین، فرهنگ، قرآن و سنت پیامبر(ص) شد که نتیجه آن تربیت 4 هزار شاگرد برجسته در زمان امام صادق(ع) که هرکدام استاد، عالم، مجتهد، فقیه، متکلم، مفسر و مورخ جامعه شدند و پایه این تربیت را امام محمدباقر(ع) نهاد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: فقه اسلام، غنی‌ترین فقه بودکه که بنا و پایه آن قال الباقرو قال الصادق(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر، برجسته‌ترین فراز تاریخ حیات سیاسی کشورمان در عرصه استقلال، آزادی و اوج عزت و عظمت و احساس هویت نیز در دوران دفاع مقدس است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای سرافراز انقلاب، جانبازان و مردمی که به ندای معمار کبیر انقلاب، لبیک گفتند و در صحنه حاضر شدند، خاطرنشان کرد: مردم با لبیک به ندای امام خمینی(ره) بزرگترین انقلاب با رنگ و بوی دینی تاریخ جهان بشریت را رقم زدند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه نگرش مردم، اولین مساله در تبیین پیروزی انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: مردم باور کردند و پذیرفتند و به ندای مجتهد جامع‌الشرایط زمان، لبیک گفته و با دست خالی وارد میدان شدند و در حالی که به دلیل حمایت 2 قدرت شرق (شوروی) و غرب (آمریکا) از محمدرضا پهلوی هیچکس نمی‌توانست در مقابل او بایستد اما ملت ایران ایستاد و هم‌اکنون نیز 43 سال است که در برابر ابرقدرت بزرگ و وحشی‌ترین ابرقدرت که دنیا را غارت کرده و ثروتمند شده، ایستاده‌اند.

وی با اشاره به تاکید رهبر مظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین که پایه‌گذار آن امام سجاد(ع) و امام محمدباقر(ع) هستند، بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که دشمن در 2 حوزه تلاش می‌کند.

آیت‌الله خاتمی اولین حوزه این است که دشمن با دروغ و تحریف می‌خواهد دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی را کوچک و بی‌اهمیت جلوه دهد و موفقیت‌های مختلف را ضعیف نشان دهد، افزود: دومین حوزه این است که دشمن می‌خواهد رژیم جنایتکار و برده آمریکا را به‌ویژه برای کسانی که زمان طاغوت و پهلوی را ندیدند بزک و تطهیر کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه این همان جنگ شناختی است، گفت: جنگ شناختی یعنی تغییر درک و تشخیص مردم با دروغ، تزویر، حقه و آمارهای دروغین و شست‌وشوی مغزی است که باید در این عرصه هوشیار بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شجاعانه مردم یمن در مقابل تجاوز نوکران آمریکا و مسلمان‌کُش و جنایات سعوی و امارات متحده عربی اظهار داشت: این اقدام، یک اقدام قدرتمند و در واقع ضربه شَستی به‌ویژه در رابطه با امارات بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 7 سال بمباران شبانه‌روزی یمن که بیش از 60 درصد کشته‌ها نیز کودکان و بانوان هستند خاطرنشان کرد: یمنی‌ها در برابر این تجاوز، قدرتی نشان دادند و به امارات گفتند که جزیره اقتصادی شما را ناامن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دنیا در برابر بمباران 29 شهر یمن و کشته شدن بانوان و کودکان، خفقان گرفته است، افزود: اگر یک فرد مجرم در گوشه‌ای از ایران اعدام شود، مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر، داد و بی‌داد می‌کنند اما در برابر بمباران شهرهای یمن و کشته شدن بانوان و کودکان که گوش فلک را کر کرده، خفقان گرفته و ساکت شده‌اند و این موضوع از سوی همه مسلمانان و آزادگان جهان، محکوم است.

آیت‌الله خاتمی همچنین با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر بیان کرد: بازی جوانمردانه و اخلاق مدار برای ما بسیار مهم است که همه دنیا آن را می‌بینند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر