logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۵۱۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان شد

علی-اسماعیلی-مدیرکل-آموزش-و-پرورش-استان-زنجان-شد
علی اسماعیلی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان معارفه و حسن مظفری تودیع شد.

به گزارش موج رسا; مهدی فیاض رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه یکی از موارد مورد توجه در آموزش و پرورش نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در این بیانیه چشم انداز آینده فرزندانمان ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان قشری هستند که آینده سازان را تربیت می کنند و باید مرجع الگوگیری در جامعه باشند، ابراز کرد: این قشم در تعامل مستقیم با کودکان و نوجوانان هستند و می‌توانند در شکل‌گیری شخصیت آنها تاثیر گذار باشند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جلب مشارکت نخبگان در راستای پیشبرد اهداف در آموزش و پرورش اهمیت دارد، تصریح کرد: انتظار داریم در استان زنجان از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه مدیریتی جدید و بهره مندی از توان فرهنگی آن جوان در سمت‌های مختلف کارگشا خواهد بود، عنوان کرد: مسئولان آموزشی باید در کنار همه نیروها بوده و به دنبال عدالت‌محوری و انقلابیگری باشند.

فیاض با بیان اینکه پاکدستی و فساد ستیزی باید سرلوحه کار قرار گیرد، ادامه داد: بزرگترین مشکل ازدواج دیرهنگام کارآفرین نبودن فرزندان ما در جامعه است.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه معلم محور تحول در آموزش و پرورش است، ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب در تربیت و مسئولیت و مسئولیت پذیری جوانان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مهمترین منبع تامین نیروی انسانی آموزش و پروش است، ابراز کرد: جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان بهترین روش جذب نیرو است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه محوریت آموزش و پرورش با معلم است، تصریح کرد: اگر فعالیتی برای معلمان اتفاق نیفتد و تحولی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در پیشبرد اهداف آموزشی استان زنجان، افزود: اقداماتی در راستای کیفیت بخشی مدارس به عنوان اصلی‌ترین مهمترین محل عملیاتی شدن فرایند تعلیم و تربیت با توجه به شاخص‌های عدالت آموزشی، حرکت در مسیر عدالت آموزشی و تربیتی و بهبود یادگیری و کیفیت موارد آموزشی، تلاش برای خروج از نظام غیرموثر آموزشی و تربیتی با توجه به سند تحول بنیادین اجرایی کردن کلاسداری، مبنا قرار دادن تربیت اخلاقی و دینی برای آینده سازان، طراحی و افزایش مهارت دانش آموزان با توجه به فناوری و صنایع موجود استان و بازتعریف ارتباط اولیا تربیتی دانشگاه آموزان با تاکید بر نقش مهم اولیا در تعلیم و تربیت و جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: قریب به ۱۳ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

حسن مظفری با اشاره به اینکه از زمان پذیرش مسئولیت در این دستگاه کمترین تغییرات اتفاق افتاده است، ادامه داد: آنچه به عنوان دستاورد در آموزش و پرورش می‌توان از آن یاد کرد ماحصل تلاش همه همکاران در این مجموعه است.

وی با بیان اینکه بهبود رتبه قبولی کنکور استان و کسب سه رتبه برتر کشوری در کنکور از مهمترین دستاوردهای حوزه آموزشی است، خاطرنشان کرد: ۸ رتبه کشوری در المپیادهای علمی کسب شده است.

ابوالفضل رفیعی ظهر نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های مهم است، اظهار کرد: می‌توان گفت به جهت ماموریت‌های که آموزش و پرورش دارد می‌توان گفت مهم‌ترین وظیفه را در بین دستگاه‌های کشور بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول و ضرورت جامعه پویا و زنده است، ابراز کرد: باید چرخش مدیران اتفاق بیفتد و تغییر مدیران مطالبه عمومی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در اسناد بالادستی بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید شده است، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم نیز مهم‌ترین مطالبه توجه به علم و پژوهش است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است، عنوان کرد: مسئولیت آموزش و پرورش تربیت انسان‌های شایسته برای تعالی کشور است و این مهم باید بر اساس ایدئولوژیهای کشور اتفاق بیفتد.

رفیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین پیشران کشور است، ادامه داد: ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشور محصول آموزش و پرورش یعنی همان نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه این نسل باید مهارت زندگی را بیاموزد، افزود: آموزش و پرورش در کنار نهاد خانواده در بحث آماده‌سازی نوجوانان و جوانان و جامعه پذیری آنان نقش مهمی ایفا می‌کند به همین دلیل همواره توجه بر اهداف و زیرساخت های جامعه وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه طبقه‌بندی‌های ایجاد شده با عدالت آموزشی مغایرت دارد، ابراز کرد: باید در این زمینه تغییراتی ایجاد شود.

وی بیان کرد: سیاست زدگی موجود در آموزش و پرورش در گذشته بر کیفیت امورات آموزشی و پرورشی تاثیر گذاشته است که باید این فضا کاملا از بین برود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر