logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان:

کمبود نیرو در پزشکی قانونی استان زنجان/21 نفر امسال در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند

کمبود-نیرو-در-پزشکی-قانونی-استان-زنجان-21-نفر-امسال-در-اثر-حوادث-رانندگی-جان-خود-را-از-دست-دادند

مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان با اشاره به حوادث رانندگی در دو ماه نخست امسال اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال 21 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است.

به گزارش موج رسا; مهرداد ستاره امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سرعت وسایل نقلیه در هنگام رانندگی سبب صدمات شدید به افراد می‌شود، اظهار کرد: بستن کمربند ایمنی می‌تواند بین 30 تا 40 درصد از مرگ و میر و صدمات شدید جلوگیری کند.

وی با اشاره به میزان حوادث کار در استان زنجان ابراز کرد: حوادث کار در استان زنجان در سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان ابراز کرد: میزان حوادث کار در استان زنجان در سال 94، 432 مورد بود که در سال 95به 468 مورد افزایش یافت که میزان تغییرات آن در حدود 3.7 درصد بود.

وی معاینات اختصاصی را 16 درصد عنوان کرد و افزود: در مجموع همه معاینات 6.3 درصد افزایش یافته است.

ستاره با بیان اینکه در استان زنجان با کمبود نیروی شدید مواجه هستیم افزود: این کمبود در سراسر کشور نیز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان زنجان باید 50 پزشک در پزشک قانونی فعال می‌کرد ولی دهم اکنون به دلیل کمبود نیرو 13 پزشک فعال در سطح استان زنجان داریم.

مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان از کمبود پزشک در شهرستانهای استان زنجان خبرداد و افزود: در حال حاضر در شهرستان ابهر یک پزشک داریم که در این شهرستان به دو پزشک دیگر نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سختی کار پزشکان تمایل کمتری برای کار در پزشکی قانونی دارند افزود: این مشکل در سطح کشور وجود دارد و اقلب استانها نیز با این مشکل مواجه هستند.

ستاره افزود: از 13 پزشکی که در پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند 4 پزشک متخصص بوده و بقیه پزشکان عمومی هستند.

وی به میزان مرگ و میرها در اثر تصادفات اشاره و ابراز کرد: میزان مرگ و میرها در اثر تصادفات در استان زنجان در سال گذشته از 265 نفر به 247 نفر کاهش یافته است.

مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان به میزان مرگ و میرهای ناشی از تصادفات درون شهری، برن شهری و جاده‌های روستایی اشاره و ابراز کرد: فوتی های درون شهری 3.3 و برون شهری نیز 2.5 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: میزان فوتی‌ در جاده‌های خاکی روستایی استان نیز 0.31 در کاهش یافته است.

ستاره با اشاره به کاهش میزان فوتی‌ها در اثر حوادث رانندگی در زنجان گفت: میزان فوتی‌ها در اثر حوادث رانندگی در زنجان 17 درصد کاهش یافته که 136 مورد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در ابهر 3.9 درصد، خدابنده 3.4 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از کمربند ایمنی در کاهش تصادفات و کاهش میزان مرگ و میرها تاثیر دارد افزود: استفاده از کمربند ایمنی و کیسه هوا 30 تا 40 درصد از صدمات شدید و فوتی‌ها کاهش می‌دهد.

وی به عوامل مرگ و میر‌ها در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: در استان زنجان سه عامل مهم مرگ و میرها بیماریهای قلبی و عروقی، تصادفات و سرطانها بوده که شایتعرین آنها بیماری قلبی عروق است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر