logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۵۱۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش موج رسا از مشکل آب شرب روستای خورجهان شهرستان ماهنشان؛

مشکل آب شرب روستای خورجهان یخ‌زدگی بود/ مدیر آبفای ماهنشان: آب روستای خورجهان مشکلی از بابت بهداشت ندارد

مشکل-آب-شرب-روستای-خورجهان-یخ‌زدگی-بود-مدیر-آبفای-ماهنشان:-آب-روستای-خورجهان-مشکلی-از-بابت-بهداشت-ندارد
آب روستای خورجهان از توابع شهرستان ماهنشان طی هفته گذشته یخ زده بود که اهالی با کمک یکدیگر این مشکل را حل کردند.

به گزارش موج رسا; چند روز پیش بود که اهالی روستای خورجهان از توابع شهرستان ماهنشان به پایگاه خبری موج رسا اعلام کردند که به دلیل برودت هوا آب این روستا با یخ‌زدگی مواجه شده و با تلاش اهالی و زحمات فراوان، آب چشمه را به روستا کشانده و آب شُرب روستای خورجهان را تامین کردند.

ظاهراً به گفته مخاطب موج رسا؛ مدیران آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان در این زمینه هیچ عملکردی نداشتند لذا بر آن شدیم تا موضوع را از مدیر آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان پیگیری کنیم.

 

*‌ قطعی آب در مسیر خط انتقال آب از چشمه به مخزن بوده است

مجید قنبری، مدیر آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گفت: کاهش شدید دما به علت بارش سنگین برف در هفته گذشته، علت یخ‌زدگی آب بوده است.

وی با بیان اینکه آب مخزن، یخ نزده بود، اظهار داشت: چشمه‌ای در اطراف مخزن وجود دارد که آب آن را با هماهنگی آبدار، دهیار و شورای روستا به مخزن آورده بودند که با اُفت فشار آب مواجه نشوند و از یخ‌زدگی نیز راحت شوند.

قنبری با بیان اینکه روز گذشته (چهارشنبه 6 بهمن) همکاران جهت بررسی وضعیت آب به روستای خورجهان اعزام شدند، تصریح کرد: مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد و آب باید به مخزن بیاید و کُلرزنی شود لذا از نظر بهداشتی هم هیچ مشکلی ندارد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان با تاکید بر اینکه یخ‌زدگی در شبکه توزیع نبوده است، گفت: یخ‌زدگی در خط انتقال آب از چشمه به مخزن بوده و در واقع، یخ‌ردگی قبل از مخزن آب و در محل چشمه‌ای بوده که آب آن به مخزن اضافه شده بود که با اُفت فشار آب مواجه نشوند.

وی در خصوص سالم بودن آب روستا اظهار داشت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و الان به دلیل سردی هوا هیچ رفت‌وآمدی در محل چشمه وجود ندارد.

قنبری در خصوص پوشاندن خط انتقال چشمه به مخزن جهت جلوگیری در فصل زمستان و همچنین جلوگیری از آلودگی آب خاطرنشان کرد: الان که تردد وجود ندارد و لذا مشکلی نیست و چون از آب چشمه در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مزارع و حیوانات استفاده می‌کنند لذا نمی‌توان روی آن را پوشاند.

وی افزود: همانطور که گفته شد اکنون به دلیل عدم تردد، مشکلی از بابت بهداشتی و سالم بودن آب وجود ندارد اما در فصل بهار و تابستان به دلیل رفت‌وآمد ممکن است آلوده شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان با تاکید بر اینکه علاوه بر دلایل فوق به دلیل سردی هوا اکنون امکان لوله‌گذاری جهت پوشش مسیر خط انتقال آب چشمه وجود ندارد، گفت: با مساعد شدن شرایط جوّی و فرا رسیدن فصول بهار و تابستان به روستا می‌رویم و هر کاری که از دستمان برآید نسبت به رفع مشکل اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون از 126 روستای شهرستان ماهنشان 90 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب بوده و از آب شُرب بهداشتی برخوردارند و 36 روستا خودگردان و بوده و تحت پوشش نیستند.

قنبری با بیان اینکه با تزریق اعتبارات، روستاهای بعدی نیز به مرور وارد شبکه آب و فاضلاب شده و تحت پوشش این شرکت قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: 2 روستای قوزلو و یوسف‌آباد احتمالا سال آینده به شبکه آب و فاضلاب اضافه می‌شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر