logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۵۱۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
با امضای طوماری صورت گرفت؛

۱۵۰۰ نفر از دختران مشهدی خواستار صدور مجوز برای کشف گورهای دسته جمعی به جامانده از واقعه گوهرشاد شدند

۱۵۰۰-نفر-از-دختران-مشهدی-خواستار-صدور-مجوز-برای-کشف-گورهای-دسته-جمعی-به-جامانده-از-واقعه-گوهرشاد-شدند
طی امضاء طوماری، ۱۵۰۰ نفر از دختران مشهدی خواستار صدور مجوز برای کشف گورهای دسته جمعی به جامانده از واقعه گوهرشاد شدند.

به گزارش موج رسا; طی امضاء طوماری، ۱۵۰۰ نفر از دختران مشهدی از امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خواستار صدور مجوز برای کشف گورهای دسته جمعی به جامانده از واقعه گوهرشاد شدند.

متن این طومار به شرح زیر است؛

امام جمعه محترم و استاندار گرامی و ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی

سلام علیکم؛

اکنون که در آستانه چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم،

همه ی ما بانوان و دختران فعال فرهنگی اجتماعی مشهدی،  غفلت تاریخی در برابر جنایت شنیع خاندان پهلوی در کشتار بی رحمانه و به شهادت رساندن بیش از ۱۰۰۰ نفر از زنان و مردان بی گناه که در تحصن اعتراض آمیز علیه ظلم و استکبار این خاندان در صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی حضور داشتند و به تبع آن انتقال شهدا و زنده به گور کردن جمع کثیری از بازماندگان در گورهای دسته جمعی در چند نقطه از شهر مشهد و بی اعتنایی به سرنوشت این عزیزان و خانواده‌های داغدارشان را محکوم می نماییم. 

احتراما بدین وسیله ما امضا کنندگان این طومار اعتراض خود را نسبت به این سکوت تاریخی اعلام می داریم و از متولیان امر انتظار داریم نسبت به حفر اماکن اعلام شده از قبور دسته‌جمعی جهت تشخیص هویت اجساد مدفون و واکاوی علت فوت این عزیزان اقدامات لازم را مبذول نمایند.

و نیز مجدانه خواهانیم، این واقعیت تاریخی احیا شده و در اماکن قبور شهدا یادمان نصب گردد و پرده از جنایات این رژیم سفاک برداشته شده و ظلم تاریخی خاندان پهلوی به جهانیان معرفی گردد؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر