logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۵۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید کرد؛

توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش بهره‌وری تولید در استان زنجان

توجه-به-ظرفیت‌-شرکت‌های-دانش‌بنیان-به-منظور-افزایش-بهره‌وری-تولید-در-استان-زنجان
استاندار زنجان با تاکید بر توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش بهره‌وری تولید در استان زنجان گفت: در کلان سرمایه‌گذاری‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که دانش‌بنیان بوده و مرز دانش در تولید کلان و ایجاد و فروش دانش در گام تغییر باشد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در آیین افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا (ایربگ) در کارخانه نخ تایر زنجان اظهار کرد: دولت به حکمران‌های محلی اعتماد می‌کند که قبلاً اینطور نبوده و چون پول نفت بوده و توان دولت، مستقل از بخش خصوصی بوده ما سالیان سال فقط چند پروژه و سرمایه‌گذاری دولتی را افتتاح می‌کردیم تا در همین مسیر بتوانیم حال مردم را خوب کنیم.

افشارچی با اشاره به برنامه‌ریزی رشد اقتصادی 8 درصدی برای کشور و تکلیف رشد 8.7 درصدی به استان زنجان در سال 1401 افزود: رسیدن به این هدفگذاری، بستگی به تلاش‌ها و پیگیری‌های ما و کمک مجموعه‌هایی مانند شستا و نخ تایر دارد.

استاندار زنجان گفت: حکمرانان محلی هم تلاش می‌کنند و باید مجموعه‌ای تسهیلگر، کارگشا و همراه در مجموعه دولتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بنابراین تلاش می‌کنیم که به رشد اقتصادی 8.7 درصدی در استان برسیم، ابراز کرد: نیاز به 35 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال آینده در استان زنجان داریم که بخشی از این سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، بخشی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بخش دیگری نیز از مجموعه شستا و نخ تایر قول می‌گیریم که در سال آینده به ما کمک کنند تا پروژه‌هایی که امروز قولش را از مجموعه می‌گیریم در چهارچوب و پازل بزرگ ذهنی ما در مجموعه مدیریتی کلان استان قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه نگاه متفاوتی به شستا داریم، گفت: خوشبختانه حرکت سرمایه‌گذار از سمت تهران به سمت ما بوده و با توجه به اینکه زنجان در کریدور شرقی و غربی کشور قرار گرفته و ویژگی‌های مثبتی دارد، نگاه ما به شستا علاوه بر سرمایه‌گذاری، افزایش بهره‌وری است.

وی اظهار داشت: مجموعه‌هایی مثل شستا که ضریب ریسک بالایی دارند باید به این سمت حرکت کنند که چقدر بتوانیم کمتر منبع بگذاریم و بیشتر درآمد داشته باشیم.

افشارچی تصریح کرد: باید در کلان سرمایه‌گذاری‌ها هم به این شکل نگاه کنیم و به سمتی حرکت کنیم که دانش‌بنیان باشد و مرز دانش در تولید کلان و ایجاد و فروش دانش در گام تغییر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجان متعهد به این هستیم و باید فعالیت در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در جهت تسهیلگری همراه فعالین این حوزه خواهیم بود.

استاندار زنجان گفت: به دنبال این هستیم که برای بهره‌وری به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان برویم تا کمتر انرژی مصرف کنیم و آورده بیشتری برای استان داشته باشیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر