logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۵۱۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس نظارت و بارزسی اتاق اصناف استان زنجان:

صاحبان کارخانجات برای قیمت برنج در بازار تعیین تکلیف می‌کنند/ کاهش قدرت مردم در خرید برنج

صاحبان-کارخانجات-برای-قیمت-برنج-در-بازار-تعیین-تکلیف-می‌کنند-کاهش-قدرت-مردم-در-خرید-برنج-
رئیس نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و همچنین کاهش فروش برنج در استان زنجان، گفت: متأسفانه صاحبان کارخانجات برای قیمت برنج در بازار تصمیم‌گیری می‌کنند.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در خصوص اقلام اساسی مردم توسط بازرسان اتاق اصناف استان زنجان، اظهار کرد: بازرسان اتاق اصناف به‌صورت دوره و مواردی که گزارش می‌شود از واحدهای صنفی بازرسی می‌کند.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی فروش برنج و حبوبات، ابراز کرد: امروز بازرسان اتاق اصناف در یک گشت مشترک با سایر نهادهای مرتبط از 7 واحد فروش برنج و حبوبات بازرسی انجام شده است.

رئیس نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به سود مجاز فروش برنج، تصریح کرد: سود مجاز فروش برنج 12 درصد است و فروشگاه‌ها مجاز به فروش برنج با سود بیش از 12 درصد نمی‌باشند.

وی با بیان اینکه فروش برنج با سود بیش از 12 درصد گران‌فروشی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در صورت گران‌فروشی واحدهای صنفی اقدامات صورت می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه برنج گلستان در بازار 15 درصد از سایر برنج‌ها گران‌تر است، ادامه داد: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم فروش برنج نیز در چند مدت اخیر کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه به‌جای اینکه قیمت برنج را کارشناسان جهاد کشاورزی تعیین کنند، خاطرنشان کرد: تعیین قیمت برنج الان در درست صاحبان کارخانه برنج است.

رئیس نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان زنجان تاکید کرد: متاسفانه شرایط طوری است که صاحبان کارخانه‌های برنج کوبی برای قیمت خرید برنج از کشاورزان هم خودشان تصمیم می‌گیرند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر