logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۵۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

سفر رئیس جمهور به روسیه یک اقدام دیپلماتیک است

سفر-رئیس-جمهور-به-روسیه-یک-اقدام-دیپلماتیک-است
امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه یک اقدام دیپلماتیک است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه های پیش از نماز جمعه استان زنجان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام پایان بخش دفتر روشن نور و هدایت است، اظهار کرد: پیامبران برای هدایت مردم آمدند و هر یک از آنها بر اساس حکمت دفتری برای هدایت انسانها ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیامبر بعدی مسائل مطرح شده توسط پیامبر قبلی را تکمیل کرده است، ابراز کرد: کامل‌ترین برنامه‌ها توسط پیامبر اسلام به جامعه و بشریت ارائه شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه خیر ها و رحمت‌های الهی و برکت‌هایی که وجود داشت به صورت یکجا به پیامبر اسلام شده است، تصریح کرد: پیامبران مانند همه انسان ها هستند و تنها تفاوت ایشان وحی شدن از طرف خدا به این‌ها است.

وی با بیان اینکه هدایت با دو چیز ممکن است یکی برنامه و دیگری وجود نگهبانانی که از آن برنامه نگهبانی و پاسداری کنند، عنوان کرد: قرآن یک برنامه کامل برای بشر و پیامبر اسلام یک الگوی کامل برای تمامی انسان هاست.

آیت الله خاتمی با اشاره به حدیث ثقلین، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: من دو چیز گرانبها و غیر قابل جایگزین در بین شما می‌گذارم و می‌روم، که آن ها قرآن و اهل بیت(ع) من هستند، افزود: اگر از این دو تبعیت کنید هرگز گمراه نخواهید شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع)، افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند: پیامبر اسلام نحر عظیمی است که تمام شدنی نیست و پایان ناپذیر است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۱ امام معصوم علیه السلام از نسل حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین(ع) هستند، افزود: امامان پاسداران قرآن و سنت پیامبر(ص) هستند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید: من در ایام فاطمیه روزی یک سال را درخواست می‌کنم، خاطرنشان کرد: هیچ پیامبری مقام درجه اش کامل نمیشد مگر با اقرار بر عظمت و برتری فاطمه(س).

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تمامی پیامبران گفته اند که پایان تاریخ پایان خوش است، ابراز کرد: تمامی پیامبران گفته اند که شخصی از خاندان رسول خاتم خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس اسلام مرد بودن و زن بودن به تنهایی ارزش نیست، تصریح کرد: نگاه اسلام این است در انسانیت برابر هستند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قرآن می‌فرماید: شما از یک پدر و مادر آفریده شده اید، ادامه داد: مرد بودن به تقوا و عمل صالح و در راه راست بودن است.

وی با بیان اینکه مادر بودن جایگاه خاص خود را دارد، افزود: در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و حوادث بعد از انقلاب جایگاه مادر بهتر و بیشتر نشان داده شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تمامی قهرمانان، دانشمندان، انسان‌های پاک و آزاد مردان در دامن مادران مومن تربیت می‌شوند، ابراز کرد: ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در دامن مادران شهدا تربیت شدند و این شهدا قهرمانانه ایستادند.

وی با بیان اینکه از همسران شهدا کمتر یاد می‌شود، عنوان کرد: بعضی از این همسران یک یا دو ماه بود که ازدواج کرده بودند اما نه همسران و مادران در اعزام رزمنده ها به جبهه های جنگ و دفاع مقدس اعتراض نکردند بلکه همراه بودند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جامعه شناسان می‌گویند هرجایی یک مرد موفق حضور دارد بداند که در پشت صحنه یک زن نقش آفرینی کرده است، افزود: در موفقیت یک مرد همسر و مادر و یا هر دو نقش دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت امام خمینی(ره) است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) بزرگترین انقلاب را بعد از دوران غیبت کبری ایجاد کرد و ۴۳ سال است که این انقلاب در برابر دشمنان قسم خورده با صلابت ایستاده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰، ابراز کرد: ششم بهمن ماه یکی از روزهای حماسی نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه قرار بود بعد از اینکه شهر آمل به دست فدائیان خلق و کمونیستها افتاد اینها اعلام منطقه آزاد شده کنند و آمریکا آنها را به رسمیت بشناسد، ادامه داد: آنها می‌خواستند یک غده سرطانی ایجاد کنند که نتوانستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به کشور روسیه، عنوان کرد: این سفر رئیس‌جمهور یک حرکت دیپلماتیک است و ما آن را به فال نیک می گیریم.

وی با بیان اینکه ما با همه دنیا باید ارتباط داشته باشیم مگر با آنهایی که با ما سر جنگ دارند، تصریح کرد: روابط اقتصادی دیپلماتیک و امنیتی با تمامی دنیا نیاز است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر