logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۵۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
گزارش موج رسا از وضعیت معابر شهر زنجان:

ناتوانی مدیران شهری زنجان در برفروبی معابر بعد از ۴ روز+ تصویر

ناتوانی-مدیران-شهری-زنجان-در-برفروبی-معابر-بعد-از-۴-روز+-تصویر
ناتوانی مدیران شهری زنجان در برف روبی از معابر بعد از گذشت ۴روز از بارش برف موجب اخلال در رفت و آمد شهروندان در داخل شهر شده است.

به گزارش موج رسا; شامگاه یک‌شنبه (26 دی) بود که طبق پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی، برف سنگینی شروع به باریدن در نقاط مختلف استان زنجان کرد و در حالی که انتظار می‌رفت ای بارش موجب خوشحالی شهروندان شود اما در کمال ناباوری به دلیل بحران موجود در مدیریت این بارندگی، مردم را در بهت و حیرت قرار داد البته مسئولان نیز به دلیل عدم مدیریت و هماهنگی لازم برای این بحران اگر بیشتر از مردم، غافلگیر نشده باشند کمتر هم نشدند.

در حالی که انتظار می‌رود از ساعات اولیه بارش برف، مدیران شهری در پی برف‌روبی، نمک‌پاشی و پاکسازی معابر و کوچه‌ها باشند اما حتی معابر اصلی شهر نیز باز نشد و شهروندان حتی از خارج کردن خودروی خود از داخل پارکینگ‌ها نیز عاجز شدند و بار دیگر نشان داد که برگزاری جلسات مدیریت بحران فقط برای ارائه گزارش عملکرد است و مسئولان با یک بارش سنگین دچار غافلگیری می‌شوند.
طبق اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش اخیر طی 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده و اخرین بار در اسفند 1370 چنین بارندگی در استان زنجان رخ داده اما این دلیل بر عدم مدیریت بحران نمی‌شود و در حالی که برخی مدیران فعلی شهر زنجان، خبر از فروش ماشین‌آلات شهرداری زنجان در گذشته می‌دهند اما شهردار سابق زنجان یعنی حبیب ملایی یگانه که سابقه 3 دوره مدیریت شهر زنجان را در کارنامه خود دارد گفته که در زمان مدیریت وی هیچ ماشین‌آلاتی از شهرداری زنجان به فروش نرفته و فقط تعدادی ماشین سبک در حد پیکان به فروش رفته است.
به هر حال از اظهارات مسئولان که بگذریم، عدم پاکسازی معابر و غافلگیری مدیران شهری سبب نارضایتی شهروندان شد و با وجود اینکه مدارس به صورت غیرحضوری بود و ادارات استان نیز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با 2 ساعت تاخیر، فعالیت خود را آغاز کردند اما شهروندان دچار مشکل شدند و حتی نانوایی‌ها نیز فعالیت خود را با تاخیر آغاز کردند.
امروز (پنج‌شنبه 30 دی)با وجود گذشت 4 روز از بارش سنگین برف متاسفانه بسیاری از معابر اصلی در شهرک‌های اقماری پاکسازی نشده و معابر فرعی هم که جای خود را دارد و این امر روزبه‌روز به نارضایتی شهروندان از مدیریت شهری که پس از گذشت بیش از 5 ماه از آغاز بع کار شورا، شهردار ندارد، افزوده است.
هرچند نباید از تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران زحمتکش شهرداری چشم‌پوشی کرد اما انتظار شهروندان بیش از این‌ها است و شهرداری باید به هر طریقی که شده کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین مورد نیاز خود را برطرف کند تا در چنین مواقعی با غافلگیری مواجه نشود.
 
 
//ک //آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر