logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۵۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در جلسه شورای شهر زنجان تصویب شد؛

اِعمال 25 درصد جایزه خوش‌حسابی اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال/ اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری در مساجد

اِعمال-25-درصد-جایزه-خوش‌حسابی-اخذ-پروانه-ساختمانی-تا-پایان-سال-اجرای-برنامه‌های-فرهنگی-شهرداری-در-مساجد
بیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان امروز (چهارشنبه 29 دی) با تصویب 15 لایحه برگزار شد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اِعمال جایزه‌خوش‌حسابی در عوارض و بهای خدمات و اخذ پروانه ساختمانی تا 25 درصد به مناسبت دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان امروز در جلسه رسمی این شورا با اشاره به بارش برف طی روزهای اخیر گفت: عوامل شهرداری زنجان طی روزهای اخیر، تلاش‌های شبانه‌روزی داشتند و اعضای شورای اسلامی شهر نیز گام‌به‌گام و همراه با شهرداری، پیگیر حل مشکلات در سطح شهر بودند.

وی با بیان اینکه حجم سنگین برفی که در روزهای گذشته بارید، طی سال‌های گذشته اتفاق نیفتاده بود، خاطرنشان کرد: مانور زمستانی شهرداری زنجان که در آبان ماه اجرا شد، آماده‌باش برای حضور موفقیت‌آمیز و مدیریت این روزها بود و چنین بارندگی‌هایی با توجه به کوهستانی بودن زنجان، قابل پیش‌بینی بود.

مرادلو با اشاره به پیگیری مداوم استاندار و معاون عمرانی استاندار برای رفع مشکلات در سطح شهر زنجان افزود: در چنین مواقعی نیاز است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در کنار شهرداری قرار گیرند چرا که هرچه هماهنگی‌ها بیشتر باشد، انسجام نیز بیشتر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در بارش اخیر برف، ملموس و مشاهده شد که نیازمند تقویت تجهیزات شهرداری زنجان هستیم، گفت: عوامل شهرداری زنجان روزهای پرتلاش و شبانه‌روزی داشتند اما انتظار شهروندان این است که این خدمات در سطح کوچه‌ها نیز مشاهده شود و با توجه به گسترش شهر، شهروندان انتظار دارند که معابر فرعی نیز در ارائه خدمات شهری لحاظ شود.

وی با اشاره به فعالسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان اظهار داشت: دیشب بازرسی از اتوبوس‌های شهری انجام شد و با توجه به اینکه در زمان امتحانات دانش‌آموزان قرار داریم انتظار می‌رود اتوبوس‌های شهری نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته و با آمادگی بیشتر در سطح شهر، خدمات دهند .

مرادلو خاطرنشان کرد: از شهرداری زنجان درخواست می‌شود اعتباری دیده شود چرا که نیاز است تا به‌صورت اورژانسی از خدمات بخش خصوصی جهت تسهیل در امور استفاده شود.

وی افزود: انتظار دیگر از شهرداری زنجان، توجه به البسه کارگران خدوم و تامین البسه مورد نیاز آن‌ها است چه مناطقی که در دست بخش خصوصی است و چه مناطقی که توسط خود شهرداری مدیریت می‌شود چرا که کارگران شهرداری به‌ویژه در فصب زمستان زحمات زیادی می‌کشند ضمن اینکه شاید روزهای سردتری را در پیش رو داشته باشیم و حتی لازم است تا شهرداری نسبت به تامین غذای گرم برای کارگران نیز در چنین روزهایی اهتمام ورزد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تلاش‌های شهرداری، کافی نیست و امیدواریم بیشتر از این شود و شاهد اقدامات مطلوبی در راستای جلب رضایت شهروندان باشیم.

وی با اشاره به بازدید استاندار زنجان از مناطق مختلف شهر زنجان پس از بارش برف ابراز کرد: بنا به اظهارات استاندار زنجان، وزارت کشور بسیج شده تا امکانات شهرداری‌ها مخصوصا شهرهایی که در این ایام با فشار و سختی مواجه می‌شوند را تامین کند.

*‌ تخفیف 25 درصدی اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال 1400

شورای اسلامی شهر زنجان امروز 15 لایحه وارده داشت و همه آن‌ها با اکثریت قاطع آرا به تصویب رسیدند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اِعمال جایزه‌خوش‌حسابی به مناسبت دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد.

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس کمیسیون بودجه شورا گفت: در راستای شتاب برای تولید مسکن و همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، جایزه خوش‌حسابی عوارض و خدمات سال 1400 از 15 به 20 درصد افزایش یافت و این تخفیف برای آرای کمیسیون ماده 100 و اخذ پروانه ساختمانی به ترتیب 20 و 25 درصد است.

وی افزود: مهلت استفاده از این تشویق تا پایان سال جاری است.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه سال 1401 به‌صورت یک بودجه کلی و یک پیوست اجرایی خواهد بود، اظهار داشت: مشکلاتی که در پروژه‌های عمرانی وجود دارد و متاسفانه ادامه‌دار هم می‌شود و یک آفتی در بودجه است، این است که بودجه‌ها ریز‌به‌ریز مصوب می‌شوند اما در مرحله اجرا قیمت‌ها متفاوت شده و مشکلاتی پیش می‌آید که این مشکل در بودجه 1401 برطرف خواهد شد.

وی با اساره به پیوست اجرایی در بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون به دقت در این موضوع ورود پیدا خواهند کرد و پروژه‌ای شروع نخواهد شد مگر اینکه تمام شود و به عبارت دیگر، تمام پروژه‌هایی که شروع می‌شوند، حتماً تمام خواهند شد و نیمه‌کاره نخواهند ماند.

*‌ عدالت‌محوری، مهمترین دغدغه در تدوین بهای عوارض و خدمات

تعرفه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات و ارزش معاملات ساختمانی تبصره 11 ماده 100 نیز مصوبه بعدی شورا بود.

حسین حمزه‌لوپاک، رئیس کمیسیون حقوقی شورا گفت: عدالت‌محوری، دغدغه شورا و شهرداری بود که در دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات، لحاظ شد.

وی با بیان اینکه دفترچه‌های سال‌های گذشته به‌گونه‌ای بود که توسط شهرداری و یا خود مردم، تفسیر می‌شد، اظهار داشت: در تدوین دفترچه جدید تلاش شد تا شفاف بوده و قابل تفسیر نباشد، دفترچه گویا باشد و خود شهروندان بتوانند تفسیر کرده و تصمیم بگیرند.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه تلاش بر این است که پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 کاهش یابند، خاطرنشان کرد: در مجاری و مراجع قانونی باید بتوانیم به سمتی برویم که پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 را کاهش دهیم که تشویقاتی برای این مهم در دفترچه، لحاظ شد.

منصور سلطانی‌محمودی، سرپرست شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: سیاست اصلی در تدوین بهای عوارض و خدمات این است که شفاف باشد و خوانا تدوین شود که نسبت به سال‌های گذشته به‌صورت شفاف، نوشته شده است.

وی ابراز کرد: نگاه به توسعه شهر و مباحث فنی در گذشته، به‌روز نبود که مقدماتی دیده شد که از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود و شهرداری بتواند با صدور مجوز لازم، هزینه آن را نیز دریافت کند.

سلطانی‌محمدی افزود: عدالت‌محوری نیز، سیاست بعدی بود که سعی بر این بود بسته به نوع و کشش هر منطقه به‌خصوص توجه به مناطق محروم، تدوین شود که در این مناطق، افزایشی دیده نشد ضمن اینکه در برخی مناطق حتی تخفیف تا 100 درصد نیز داشتیم.

*‌ برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرداری با مشارکت مساجد

عقد تفاهمنامه سه‌ماهه شهرداری با مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز لایحه دیگری بود که مصوب شد.

حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: مساجد، یکی از امن‌ترین و بهترین مراکز فرهنگی هستند و مراکزی هستند که فعالیت‌ها به نتیجه می‌رسند.

وی اظهار داشت: برای اینکه هزینه‌های فرهنگی با نیت خاطر به مرحله اجرا برسد و دربرگیرنده تمام اقشار و صنوف باشد، مسجد بهترین محل است و در این راستا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری در قالب واگذاری مقداری از مسئولیت سازمان فرهنگی شهرداری به مساجد اقدام می‌شود و ابتدا با 4 مسجد در شهر زنجان تفاهمنامه منعقد شده و در آینده به تعداد این مساجد افزوده خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجتهدی بیان کرد: در این راستا برای هر مسجد مبلغ 25 میلیون تومان پرداخت می‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر