logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۵۰۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس:

فتح سنگرهای کلیدی جهان با ادامه راه سردار سلیمانی امکانپذیر است

فتح-سنگرهای-کلیدی-جهان-با-ادامه-راه-سردار-سلیمانی-امکانپذیر-است
جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس گفت: با صبر و بردباری مردم و به کوری چشم دشمن مشکلات اقتصادی حل و به مصاف دشمنان و فتح سنگرهای کلیدی جهان می‌رویم و راه شهدا ادامه خواهیم داد.

به گزارش موج رسا; سردار فلاح زاده امشب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت استان زنجان، اظهار داشت: مادران شهدا از فرزندان، عصاره جان و پاره تن خود برای دفاع از اسلام، استحکام پایه‌های انقلاب و دفاع از ولایت گذشته و فرزندان خود را راهی جبهه‌ها کرده و گاهی حتی پیکر آنها نیز به دلیل جاویدالاثر شدن دریافت نکردند تا مراسم تشییع برای آنها برگزار کنند که تسلی دل داغدیده شوند.

وی افزود: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که در صحنه کربلا نیز مادرانی همچون نصیبه بودند که نه تنها فرزندان خود را در راه اسلام تقدیم کرد بلکه بر اثر شدت جراحات بر بدن خود نیز در مدینه به مقام رفیع شهادت رسید.همچنانکه در خرمشهر و کاوه غرب دختران و زنان ایرانی سلاح به دست گرفته و همچون مادر وهب و نصیبه از کیان اسلامی دفاع کردند.

این مسئول با اشاره به رشادت‌های بانوان ایرانی در پشت جبهه‌های جنگ و راهی کردن فرزندانشان به خط دفاع، گفت: افرادی همچون مادر شهدای کرمانشاهی وقتی به محضر امام خمینی(ره) در جماران می‌رسد به امام(ره) می‌گوید اماما محزون مباش، دو پسرم را تقدیم کرده‌ام و آمادگی دارم بقیه فرزندانم را در این راه تقدیم کنم.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس ادامه داد: مادر شهیدان باکری نیز وقتی دو پسرش مجید و آقا مهدی شهید شده و در مقابلش بودند، به امام(ره) عنوان کرد که ای کاش به اندازه رگ‌های بدنم پسر داشتم و در راه انقلاب فدا می‌کردم.

سردار فلاح زاده با اشاره به لقب ام‌ابیهای حضرت زهرا(س)، گفت: این حضرت در شعب ابی طالب مراقب پدر و مشغول مداوای جراحات پدر در احد شد که حضرت پیامبر(ص) به او لقب ام ابیها دادند.

وی گفت: جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س) در نزد پیامبر گرامی اسلام به اندازه‌ای بود که به ایشان سلام داده و  حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در سلام دادن به مادر پیشقدم بودند.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در همه صحنه‌ها از جمله سخنرانی قرای فدکیه مدافع ولی زمان خود بود و با این روش به تمامی نسل‌ها در همه عصرها یادآورشد که ولایت علی، اولاد علی و جانشینان او مقدم بر همه چیز است.

سردار فلاح زاده تصریح کرد: حضرت زینب(س) نیز از مکه مکرمه تا صحرای کربلا حتی زمانی که فرزندانش را تقدیم اسلام کرد معرفت و شناخت خود را به امام زمان عصر خود ابراز می‌کرد با وجود اینکه در واقعه کربلا همه داغ‌ها از جمله شهادت فرزندان، فرزندان برادر و برادرش را  به چشم دید و اسارت را به جان خرید اما در تعریف واقعه کربلا فرمود هر آنچه دیدم زیبایی بود که این امر ناشی از شناخت و  معرفت ایشان نسبت به ولی زمان خود است.

وی ادامه داد: مادران، همسران و پدران شهدا در حالی که با پیکر فرزندان خود مواجه می‌شدند با خداوند متعال اینگونه نجوا می‌کردند که این قربانی را از ما بپذیر.

این مسئول با اشاره به ولایت پذیری حضرت ام‌البنین، گفت: حضرت ام‌البنین(س) حتی در روز عروسی خود وقتی متوجه بیماری حسن و حسین شدند از ایشان پرستاری کرد و همواره فرزندان حضرت زهرا(س) را مقدم به فرزندان خود می‌دانست.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس یادآورشد: حضرت ام‌البنین(ع) همواره فرزندان خود را تشویق به همراهی با فرزندان حضرت علی(ع) می‌کرد و زمانی که خبر شهادت یک به یک فرزندانش به او در کربلا داده شد، ایشان از امام حسین(ع) خبر گرفت و با شنیدن شهادت آن حضرت فرمود رگ‌های قلبم پاره پاره شد که این امر ناشی از معرفت و شناخت ایشان نسبت به جایگاه امام زمان خویش است.

سردار فلاح زاده شهدا را تربیت یافته مساجد و علمای ربانی عنوان کرد و گفت: علمای ربانی نیز در مکتب امام صادق(ع)،  پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی مدیون شهدا در جبهه‌های آفندی و پدافندی است که دشمن را به خاک مذلت کشاندند، افزود: شهدا الگوی تمام عیار نسل حاضر و نسل‌های بعدی هستند.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، بیان داشت: همه خصوصیات شهدا در سردار سلیمانی جمع است و  اگر می‌خواهیم مکتب این شهید را ترویج کنیم اول باید نسبت به ایشان شناخت داشته باشیم، همچنانکه برای شناخت مکتب علی و اولاد او باید نسبت به آنها شناخت کسب کنیم.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‌های مختلف نظامی، جبهه مقاومت و راه‌اندازی موکب‌های اربعین، یادآور شد: حاج قاسم را باید در چنین صحنه‌هایی شناخت.

سردار فلاح زاده تاکید کرد: با وجود اینکه ۲۵ هزار نفر از یاران حضرت علی(ع)‌ در جنگ صفین به شهادت رسیدند اما مالک اشتر بهترین،  باوفاترین، شجاع‌ترین و متقی‌ترین یار ایشان بود.

وی با بیان اینکه در شهادت سردار سلیمانی رهبر انقلاب محزون شدند، همچنانکه هنوز هم محزون هستند، افزود: خدا محوری، کار برای کسب رضایت الهی و ولایتمداری عملی از مهمترین ویژگی‌های ایشان بود.

این مسئول تصریح کرد: حاج قاسم اهل توسل و مردم دار بود که یکی از سرداران بزرگ استان زنجان با عنوان سید رضی که ۱۸ سال در جبهه مقاومت حضور دارد، گنجینه بزرگی برای این استان محسوب می‌شود و خاطرات بیشماری از سردار سلیمانی برای بازگویی دارد.

جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس گفت: با صبر و بردباری مردم و به کوری چشم دشمن مشکلات اقتصادی حل و به مصاف دشمنان و فتح سنگرهای کلیدی جهان می‌رویم و راه را شهدا ادامه خواهیم داد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر