logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۵۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان:

اقدام منفعلانه فدراسیون در واردات تجهیزات شمشیربازی/ تجهیزات شمشیربازی در بازار موجود نیست

اقدام-منفعلانه-فدراسیون-در-واردات-تجهیزات-شمشیربازی-تجهیزات-شمشیربازی-در-بازار-موجود-نیست
رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان با اشاره به مشکلات هیئت شمشیربازی، گفت: یکی از مشکلاتی که در کل کشور وجود دارد این است که تجهیزات شمشیربازی در بازار موجود نیست.

حامد افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بازگشایی دوباره باشگاه‌های ورزشی و ازسرگیری جذب ورزشکاران، اظهار کرد: با تعطیلی باشگاه‌های ورزشی برخی از ورزشکاران در این رشته ورزشی دیگر در این رشته فعالیت نمی‌کنند و با تلاش‌هایی که شد بخشی از این ورزشکاران بازگشتند و اکنون حدود 40 ورزشکار در این رشته فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های استعدادیابی در این رشته ورزشی را به جد پیگیر بوده‌ایم، ابراز کرد: در بخش بانوان جذب خوبی انجام شده است.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان بیان کرد: به دلیل عدم حمایت‌های مالی از طرف بخش خصوصی و تا حدودی اراده کل ورزش و جوانان استان زنجان نتوانستیم شمشیربازان زنجانی را به مسابقات لیگ شمشیربازی اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه منابع اداره کل ورزش و جوانان محدود است و از آن‌ها هم نمی‌توان بیشتر از این انتظار داشت، ادامه داد: بودجه‌ای که از طرف اداره کل ورزش و جوانان در اختیار هیئت شمشیربازی قرار گرفته است فقط کفاف هزینه‌های جاری هیئت را می‌دهد.

افشاری با اشاره به اینکه در استان زنجان بخش خصوص به دنبال اسپانسری در ورزش نیست، تصریح کرد: این موضوع یکی از مشکلاتی است که در حوزه ورزش استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در کل کشور رشته شمشیربازی با مشکل نبود و کمبود تجهیزات مواجه است، عنوان کرد: در این چند سال فدراسیون شمشیربازی در خصوص تجهیزات فقط وعده داد است.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل اینکه تمامی تجهیزات شمشیربازی وارداتی است، تمامی استان‌ها با مشکل تجهیزات روبه‌رو هستند، افزود: علی‌رغم اینکه استان زنجان یکی از بهترین سالن‌های شمشیربازی را دارد ما این رشته را تبلیغ نمی کینم چرا که اگر تعداد ورزشکاران در این رشته افزایش پیدا کند ما تجهیزاتی نداریم که در اختیار شمشیربازان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این نیستیم که تجهیزات را رایگان دریافت کنیم، تاکید کرد: در بازار تجهیزات شمشیربازی وجود ندارد تا ما بتوانیم خریداری کنیم.

افشاری با بیان اینکه فدراسیون شمشیربازی در این حوزه منفعلانه عمل می‌کند و تجهیزات را وارد نمی‌کند، ادامه داد: استان‌ها مایل هستند تمامی هزینه‌ها را پرداخت کنند اما هیچ یک از تجهیزات در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال راه‌اندازی این رشته و تجهیز باشگاه در ابهر هستیم، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی من این است که وقتی ما نمی‌توانیم این رشته را در مرکز استان تجهیز کنیم شهرستان ابهر را چگونه تجهیز خواهیم کرد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان با بیان اینکه در کل کشور ماسک و لباس شمشیربازی وجود ندارد، ابراز کرد: من 18 سال است که در این رشته فعالیت دارم و این مشکل همیشه وجود داشته است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر