logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۵۰۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
خط و نشان فرمانده انتظامی استان زنجان به اراذل و اوباش؛

نیروی انتظامی با اراذل و اوباشی که مؤلفه‌های امنیت اجتماعی را دچار اخلال کند، به شدت برخورد می‌کند/ شناسایی اوباش مجازی در کمتر از 48 ساعت

نیروی-انتظامی-با-اراذل-و-اوباشی-که-مؤلفه‌های-امنیت-اجتماعی-را-دچار-اخلال-کند،-به-شدت-برخورد-می‌کند-شناسایی-اوباش-مجازی-در-کمتر-از-48-ساعت
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به برخورد پلس با اراذل و اوباش، گفت: نیروی انتظامی با اراذل و اوباشی که مؤلفه‌های امنیت اجتماعی را دچار اخلال کند به شدت برخورد می‌کند.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه موضوع اراذل و اوباش برای ما یک مأموریت فوریتی است، اظهار کرد: مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش برای جامعه هم جزو اولویت‌ها برخوردی است.

وی بیان کرد: افکارعمومی برخورد با اوباش را از ما می‌خواهد و حاکمیت از ما قبول نمی‌کند که امروز کسی پیدا شود با قمه و قداره حتی در فضای مجازی بخواهد گردن‌کشی و لات‌بازی کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در برخورد با اراذل و اوباش قوانین محکمی وجود دارد، ابراز کرد: به‌واسطه همین مفاد قانونی گردن اراذل و اوباش را می‌شکنیم با همین قلم و پرونده و با حمایتی که دستگاه قضایی با این افراد برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اراذل و اوباش آنچانی در سطح استان نداریم، تصریح کرد: اگر اراذل و اوباشی بخواهد عرضه اندام کند و بخواهد مردم را اذیت کند و مؤلفه‌های امنیت اجتماعی را دچار اخلال کند یک درسی به او می‌دهیم که قطعاً هم خودش و هم هفت نسل بعد از او یادش نرود.

اراذل و اوباش باید مقابل انظار عمومی خوار شود

سردار جهانبخش با بیان اینکه ساختار سازمانی و تدابیر سازمانی ناجا طوری طراحی شده است که اجازه هیچ حرکت و اقدام اوباش مابانه را به هیچ فردی نمی‌دهد، عنوان کرد: این رویکرد در برابر اراذل و اوباش و حتی برای افراد نوظهور و جوجه اوباش فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه اراذل و اوباش باید در مقابل انظار عمومی خوار شوند، تاکید کرد: اراذل و اوباش باید در مقابل قانون گردنشان باریک‌تر از مو باشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در مبارزه با اوباش در اغلب مأموریت‌ها رویکرد ما ایجابی است و ما به دنبال این هستیم تا قانع و توجیه کنیم، افزود: حتی در نارضایتی‌ها و اعتراضات که اتفاق می‌افتد ناجا سعی کرده است با اقناع‌سازی و با صحبت موضوع را حل کند اما در مقابله با اوباش نه اقناع‌سازی داریم و نه صحبت.

اراذل و اوباش اگر بخواهد در کف خیابان قدرت‌نمایی کند قطعاً همان جا خرد می‌شود

وی با بیان اینکه اراذل اوباش اگر بخواهد در کف خیابان قدرت‌نمایی کند قطعاً همان جا خرد می‌شود، تاکید کرد: تمام مأمورین مرتبط با این موضوع به مأموریتشان توجیه هستند.

سردار جهانبخش با اشاره به مفاد قانونی و اصول دفاع مشروع، ابراز کرد: اگر به یک شهروند تعرضی شود بر اساس اصول دفاع مشروع شخص دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه اما من صرفاً یک شهروند نیستم و من یک پلیس هستم، ادامه داد: من هم وظیفه دفاع مشروع در مقابل خود و هم وظیفه دفاع از شهروندان بی‌دفاع را به عهده دارم.

فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: دفاع مشروع این است که اگر پلیس دید که اراذل و اوباشی خواست به ناموس فردی یا به یک شهروند عادی که بی‌دفاع است تعرضی داشته باشد و مزاحمتی ایجاد کند برخورد قاطع و محکم و کوبنده با آن اوباش جزو اصول دفاع مشروع پلیس است چون این وظیفه ذاتی یک پلیس است.

وی با بیان اینکه در سطح استان طی دو سال اخیر اراذل و اوباش را در استان جمع کردیم، تصریح کرد: امروز کسی جرات گردن کشی ندارد در فضای مجازی هم اگر کسی عربده کشی کند در مدت 48 ساعت توسط پلیس فتا شناسایی می‌شود و پلیس امنیت عمومی نیز با این موضوع به شدت برخورد می‌کند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه مشکل خاصی در حیث حمایت قضایی نداریم و مسئولان دستگاه قضایی با نیروی انتظامی همراهی بسیار خوبی دارد، عنوان کرد: مسئولان دستگاه قضایی نظرشان این است که هیچ کسی جرات عرض اندام در قواره اراذل و اوباش نداشته باشد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر