logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۴۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع مشتری است/ روند کاهشی قیمت طلا با پایین آمدن نرخ دلار

قانون-جدید-مالیات-بر-ارزش-افزوده-طلا-به-نفع-مشتری-است-روند-کاهشی-قیمت-طلا-با-پایین-آمدن-نرخ-دلار
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده شامل اصل طلا نبوده و فقط شامل اُجرت و سود می‌شود، گفت: میزان مالیات بر ارزش افزوده، تفاوتی برای طلافروش ندارد اما به نفع مشتری است.

مجید غضنفریون در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا اظهار داشت: این قانون از 13 دی سال جاری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در این قانون شامل اصل طلا نبوده و فقط شامل اُجرت و سود می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان مالیات بر ارزش افزوده، تفاوتی برای طلافروش ندارد اما به نفع مشتری است.

غضنفریون افزود: قبلاً 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا توسط فروشنده از خریدار دریافت و به اداره مالیات پرداخت می‌شد که این مبلغ در قانون جدید، کاهش یافته و در واقع مانند ای است که مشتری به جای 9 درصد، یک درصد مالیات پرداخت می‌کند.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه امیدواریم کاهش مالیات بر ارزش افزوده سبب رونق بازار طلا شود، گفت: این قانون به نفع مشتری است و احتمال دارد که به بازار تاثیر بگذارد چرا که مشتری در این قانون، هزینه کمی برای خرید طلا می‌پردازد.

وی در خصوص نوسان قیمت طلا اظهار داشت: قیمت طلا وابسته به نرخ دلار و قیمت اُنس جهانی است و اگر دولتمردان بتوانند نرخ دلار را پایین بیاورند به تبع آن قیمت طلا نیز کاهش می‌یابد.

غضنفریون با بیان اینکه هم‌اکنون نرخ دلار به 28 هزار و خُرده‌ای آمده که قیمت هر گرم طلا نیز به تبع آن به حدود یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: وقتی نرخ دلار 30 هزار تومان بود، قیمت طلا نیز به یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته بود.

وی تصریح کرد: قیمت طلا وابسته به نرخ دلار و قیمت اُنس جهانی طلا است و اگر بتوانیم صادرات را افزایش داده و ارزآوری زیادی داشته باشیم، نرخ ولار و به تیع آن قیمت طلا نیز کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه با پایین آمدن نرخ دلار و اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، هم‌اکنون قیمت طلا نیز روند کاهشی دارد، گفت: در خصوص بازار طلا در آستانه عید نوروز نمی‌توان پیش‌بینی کرد و بستگی به روند سیاست‌های دولت دارد.

وی افزود: اگر توافقی صورت پذیرد و پول‌های بلوکه‌شده ایران در کشورهای خارجی، آزاد شود به تبع آن اقتصاد کشور نیز قوی شده و قیمت طلا کاهش می‌یابد.

به گزارش موج رسا؛ میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا از روز دوشنبه (13 دی) تغییر یافته و دیگر شامل اصل طلا نمی‌شود و فقط مالیات اجرت و سود فروشنده محاسبه خواهد شد. این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و طبق آن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خرید طلا فقط به سود و اجرت طلا تعلق خواهد گرفت و اصل طلا از این مالیات، معاف است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر