logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۴۸۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو کلینیک تخصصی بسیج مهندسین صنعت استان زنجان:

کلینیک بسیج مهندسین به‌صورت میدانی مشکل واحدهای تولیدی زنجان را بررسی می‌کند

کلینیک-بسیج-مهندسین-به‌صورت-میدانی-مشکل-واحدهای-تولیدی-زنجان-را-بررسی-می‌کند
عضو کارگروه مالی و بانکیِ کلینیک تخصصی بسیج مهندسین صنعت با اشاره به بازدید جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل گفت: کلینیک بسیج مهندسین به‌صورت میدانی در پی یافتن راهکار برای حل مشکل واحدهای تولیدی است.

به گزارش موج رسا; محسن حمیدی امروز در حاشیه بازدید جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشراق (شماره یک) زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه فعالیت‌های بسیج و سپاه همواره به‌صورت میدانی بوده و کنترل از راه دور و نشستن در داخل دفتر کار نیست.

وی اظهار داشت: امروز در همین راستا برنامه بازدید میدانی با حضور جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از تعدادی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی اشراق (شماره یک زنجان) انجام شد تا راهکارهایی برای حل مشکل واحدها ارائه شود.

حمیدی با بیان اینکه حضور مسئولان ارشد از جمله سردار طهماسبی موجب دلگرمی مدیران واحدهای تولیدی می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که عملکرد ضعیف دولتمردان، مقداری یاس و ناامیدی به مردم تحمیل کرده با حضور مسئولان در واحدها این امر رفع می‌شود.

عضو کارگروه مالی و بانکیِ کلینیک تخصصی بسیج مهندسین صنعت و رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به بازدید میدانی امروز از 5 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل با حضور جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان و سایر مسئولان از جمله امور مالیاتی گفت: در این بازدیدها ضمن مطرح شدن مشکلات واحدهای تولیدی، راهکارهایی نیز برای حل آن‌ها ارائه شد.

وی با بیان اینکه هیچکدام از این بازدیدها نمایشی نبوده و هدف فقط حل مشکلات واحدها در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید است، افزود: تامین سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی، مشکلات خانوادگی (وراث)، اِعمال ماده 141 (صندوق ورشکستگی)، تخصیص سهمیه مواد اولیه از طریق بورس و تامین کالاهای اساسی از جمله مشکلات این واحدها بود که امروز بازدید شدند.

حمیدی با بیان اینکه مدیران واحدها در هنگام بازدید میدانی مسئولان، احساس می‌کنند که تنها نیستند، تصریح کرد: امیدواریم این بازدیدها موثر واقع شود تا ضمن ایجاد اشتغال به رونق تولید و بهبود وضعیت معیشتی نیز کمک کند.

وی اظهار داشت: هدف کلینیک صنعتی بسیج، عملیات میدانی جهت پایش و عارضه‌یابی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بوده و هیچگونه اقدام نمایشی در کار نیست و با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در پی یافتن راهکار برای حل مشکلات واحدها هستیم.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: در خصوص واحدی که مشکل مالیاتی داشت، مقرر شد ضمن برگزاری جلسات و بررسی مجدد مشکل، فعالیت شرکت نیز در صورت امکان آغاز شود چرا که هدف کلینیک صنعت، اشتغالزایی و پشتیبانی از تولید است.

وی ابراز کرد: در برخی موارد نیز کوتاهی‌هایی از سوی خود واحدها بوده که نیاز است تا پیگیری‌های لازم برای بررسی و رفع مشکل واحد خود را انجام دهند.

 

*‌ جلسات پایش و عارضه‌یابی به منظور کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌شود

محمد وثوق، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت استان زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی توسط سازمان بسیج مهندسین انجام می‌شود که با توجه به نامگذاری سال 1400 این طرح امسال با عنوان پایش، پشتیبانی و مانع‌زدایی از واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پایش‌ها در 4 حوزه امور مالی و بانکی، تجارت و بازرگانی، قوانین و مقررات حقوقی و تولید، زیرساخت، تحقیق و توسعه است.

وثوق تاکید کرد: برگزاری این جلسات، جزء مصوبات قرارگاه جهش تولید (قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء«ص» سپاه انصارالمهدی«عج» استان زنجان) است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت استان زنجان با بیان اینکه جلسات پایش و عارضه‌یابی به‌صورت منظم و مستمر برای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌شود، گفت: بسیج مهندسین و کلینیک صنعتی استان طبق مصوبه قرارگاه جهش تولید به سراغ تک‌تک واحدهای تولیدی رفته و مشکلات آن‌ها را جویا می‌شود.

وثوق خاطرنشان کرد: نمایندگان تام‌الاختیار از هر کدام از دستگاه‌ها در این جلسات حاضر می‌شوند تا مشاوره‌های لازم را داشته و در حل مشکلات واحدها نیز کمک کنند.

وی افزود: کلینیک تخصصی صنعت، همکاری و تعامل مشترک با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان دارد و مشکلاتی که نیاز به طرح در کارگروه مذکور باشد را در آنجا نیز مطرح می‌کنیم.

وثوق اظهار کرد: جلسات پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی به همت سازمان بسیج مهندسین صنعت استان زنجان به‌صورت مستمر برگزار و مسائل و مشکلات تک‌تک واحدهای صنعتی در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز (سه‌شنبه 14 دی) از 5 واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشراق (شماره یک) زنجان که بنا به دلایلی یا در حالت تعطیلی بوده و یا با مشکلاتی مواجه هستند، بازدید کرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت استان زنجان ابراز کرد: سردار طهماسبی امروز از واحدهای جرثقیل ایران‌ساخت، نوین پارسیان، صنایع کیسه زنجان، سینا فرآیند و قند جزءیاری بازدید کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر