logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۴۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 13 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

محور مقاومت امروز در منطقه تصمیم می‌گیرد/ سردار سلیمانی در استفاده از امکانات بیت‌المال به حداقل‌ها اکتفا می‌کرد

محور-مقاومت-امروز-در-منطقه-تصمیم-می‌گیرد-سردار-سلیمانی-در-استفاده-از-امکانات-بیت‌المال-به-حداقل‌ها-اکتفا-می‌کرد-
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با اشاره به اخراج آمریکا از کشور عراق، گفت: امروز این محور مقاومت است که در منطقه تصمیم می‌گیرد.

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هر نظامی دارای سرمایه هایی است و این سرمایه ها باید به جا هزینه شود، اظهار کرد: امکان دارد نظام لیبرال دمکراسی، سوسیالست یا نظامات دیگر داری سرمایه هایی باشد که در زمان مناسب از ان استفاده کند.

وی با بیان اینکه نظام دینی و اسلامی در اخص قضیه حاکمیت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرمایه هایی دارد که این سرمایه ها باید هم به جا و هم به موقع هزینه و بهره برداری شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان بیان کرد: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم همین را می‌بینم که ذات اقدس الهی این کار را کرده و در طول تاریخ خدا سرمایه هایی را تربیت کرده و در زمان مناسب از این سرمایه ها استفاده کرده است.

حضرت ابراهیم یکی از سرمایه های الهی در طول تاریخ است

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم یکی از سرمایه های الهی در طول تاریخ است، افزود: خداوند تبارک و تعالی در آن زمان فقط یک نفر ابراهیم را داشت و در آن زمان فقط یک نفر خدا را می‌پرستید.

بیگدلی با بیان اینکه خداوند از این سرمایه به وسیله نمرود استفاده می‌کند، ادامه داد: نمرود در آن زمان همه مردمی را که به آنها دسترسی داشت را جمع می‌کند تا این سرمایه خدا را از بین ببرد اما خداوند این سرمایه را به خوبی حفاظت و حراست می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند این سرمایه الهی را در زمان مناسب هزینه می‌کند، افزود: نمرود وادار به تسلیم و بیان حقیقت می‌شود و می‌گوید خدا را اگر می‌خواهید بروید و به خدای ابراهیم بچسبید هر چند مردمان گمراه آن زمان به سراغ نمرود می‌روند اما بعد از آن دیگر حضرت ابراهیم تنها نبود و همراهانی داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک سرمایه الهی بود که در اختیار حضرت علی(ع) قرار داده شده بود، افزود: این سرمایه الهی در چند جنبه مورد استفاده امیرالمونین(ع) قرار گرفت که یکی این ها این است که قبر حضرت زهرا(س) را امام علی (ع) مخفی نگه‌داشت و این برای همه سوال است که چرا امام علی (ع) این کار را کرد.

در قضیه کربلا، ماندگاری دین و تشیع واقعی و اسلام ناب در میان است

وی با بیان اینکه این سرمایه الهی مورد ضرب و جرح مخاطبین خودش قرار گرفت و این سوال است که چرا این بانو را می‌زنند، افزود: حضرت علی(ع) از این سرمایه ها به خوبی و در زمان مناسب برای و تاثیر گذاری در جهان اسلام استفاده می‌کند.

بیگدلی با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) می‌توانست در مدینه بماند اما نماد و خدا خواست نماند، افزود: وقتی محمد حنفیه می‌گوید چرا می‌روی می گوید چون خدا می‌خواهد من را شهید ببیند وسوال کرد بچه ها را چرا می‌بری امام جواب داد: خدا می‌خواهد بچه های من را اسیر ببیند و این یعنی من سرمایه خدا هستم و خدا می‌خواهد از این سرمایه بهره برداری کند.

وی با بیان اینکه خدا خودش می‌داند این سرمایه‌ها را کجا هزینه واستفاده کند، افزود: چون در قضیه کربلا، ماندگاری دین و تشیع واقعی و اسلام ناب در میان است.

سردار سلیمانی یک سرمایه های الهی در عصر حاضر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان بیان کرد: خدا می‌توانست خدا به امام حسین(ع) بگوید نرو و کربلایی شکل نگیرد و این انحراف تا زمان ما استمرار پیدا کند اما خدا این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در خصوص سردار سلیمانی هم همین است؛ ابراز کرد: سردار سلیمانی هم یکی از سرمایه‌های الهی در عصر حاضر بود.

سردار سلیمانی یک اسطوره واقعی در انقلا ب و نظام بود

بیگدلی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک اسطوره واقعی در انقلا ب و نظام بود، تصریح کرد: اگر شهید سلیمانی شهید نمی‌شدند در حق ایشان جفا بود و اصلا خدا دوست نداشت و اجازه نمی‌داد سردار سلیمانی شهید نشود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با بچه ها بچه بود با با فرمانده‌ها فرمانده بود، عنوان کرد: ایشان در مواجهه با افراد با زبان خود فرد وارد می‌شد و همه او را قبول داشتند و مورد اعتماد همه بود، و همه می‌دانستند هر چه سردار سلیمانی می‌گوید از ته دلش است و هیچ حب و بغضی در او نیست.

ارتش جهان اسلام شهید سلیمانی را می‌پرستید

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه ارتش جهان اسلام شهید سلیمانی را تبعیت نه بلکه می پرستید، شاید در عبارت رسانه‌ای گفتن کلمه پرستش درست نباشد ولی واقعیت این بود، افزود: رزمنده های لشکر های فاطمیون، زینبیون، حشد شعبی، دفاع وطنی و... می‌گفتند شهید سلیمانی جان ما و روح و زندگی ما است و این در حالی بود که این ها سردار سلیمانی بیش ار 2 یا نهایتا سه بار ندیده بودند.

وی با بیان اینکه این نشان دهنده این است که این شخص چنان در دلهاها نفوذ کرده و بر دل‌ها حکومت می‌کند، ابراز کرد: حاج قاسم به خاطر خدایی بودن این همه محبوب شده بود به طوری که خیلی ها دوست داشتند حاج قاسم فقط یک نگاه به او بکند یا فقط اور ا بغل کند و یا ببوسد.

حاج قاسم برای خدمت به مردم جایگاه مسئولیتی و محبویتش را در نظر نمی‌گرفت

بیگدلی با بیان اینکه نه جایگاه مسئولیتی و محبویتش، هیچ کدام در راستای خدمت به مردم تاثیری نمی‌گذاشت و این ویژگی‌هایی است که کمتر انسانی به این رتبه و مقام می‌رسد، تصریح کرد: ایشان وقتی با خانودها شهدا بود چنان بود که فرزندان شهدا احساس می‌کردند پدرشان را دیده اند و شهید سلیمانی با فرزندان شهدا می‌دوید، می‌خندید، می‌غلتید و با آن‌ها می‌گریید.

یاد و نام حاج قاسم دشمن را وادار به هزینه می‌کرد

وی با بیان اینکه حاج قاسم در عرصه نبرد چنان بود که وقتی نامش می‌آمد و می‌گفتند حاج قاسم در منطقه است، همه جا آمده باش می‌شد، عنوان کرد: یاد و نام حاج قاسم دشمن را می‌ترساند و می‌لرزاند و وادار به هزینه می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه حاج قاسم با آن همه مشغله‌ای که داشت هر اندازه که می‌توانست به رزمنده ها سرکشی می‌کرد، افزود: حاج قاسم در سخترین جاها اولین کسی بود که حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه محل رفت و آمد و نشست و برخاست حاج قاسم در قلب و ذهن رزمندگان ثبت شده است و همیشه می‌گوید حاج قاسم اینجا نشست و هواپیمای حاج قاسم در آنجا نشست، ابراز کرد: این رفتار حاج قاسم مانند رفتار پیامبران در ذهن ثبت شده درست همان گونه که می‌گویند پیامبر(ص) در اینجا نماز جمعه خواند و مسجد جمعه را در آن محل می سازند.

سردار سلیمانی آنقدر به مکتب اسلام پایبند بود که عین این مکتب شده بود

بیگدلی بیان کرد: سردار سلیمانی آنقدر به مکتب اسلام پایبند بود که عین این مکتب شده بود.

وی با بیان اینکه داعش به 6 کیلومتری کاخ بشار اسد رسیده بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی فضا را مدیریت می‌کنند و داعش را بیرون می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(ص) استان زنجان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی وعده می‌دهد و به وعده عمل می‌کند، عنوان کرد: حاج قاسم کاری کرده است که نه تنها علم مقاومت بر زمین نماند بلکه این حرکت با تاثیر گذاری مضاعف به پیش می‌رود و این را سردار سلامی و برهبری می‌گوید.

کادر سازی حاج قاسم درجه یک بود

وی با بیان اینکه حرکت مقاومت ایستایی پیدا نکرده بلکه توسعه پیدا کرده است، تاکید کرد: کادر سازی حاج قاسم درجه یک، نیروی سازی حاج قاسم عالی، تبعیت و ولایت پذیری در رتبه بالا و برتر، ژرف نگری در حد عالی.

بیگدلی بیان کرد: وقتی سردار سلیمانی با پوتین می‌نشیند او را قانع می‌کند و به منطقه می‌آورد و در جرگه مقاومت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سخنرانی حاج قاسم و خط و نشان کشیدن این سردار دلیر برای آمریکایی ها، تاکید کرد: سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی ها می‌گفتند من حریف شما هستم یک هچین اعتماد به نفسی در این شخص وجود داشت.

گفتمان مقاومت یک بعدی نیست و نمی تواند یک بعدی باشد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با بیان اینکه زمانی می‌رسد که همه از حاج قاسم می‌گویند، ادامه داد: دولت، رئیس جمهور، وزیران همه از سردار سلیمانی می‌گویند.

وی با بیان اینکه گفتمان مقاومت یک بعدی نیست و نمی‌تواند یک بعدی باشد، ابراز کرد: نمی‌شود گفت گفتمان مقاومت در یک جنبه نظامی و یا اقتصادی است بلکه گفتمان مقاومت یک یکی است که این پک، یک اندوخته ای دارد که این اندوخته در جای خودش به موقع استفاده شود و اگر استفاده شود نتیجه خواهد داد.

جبهه مقاومت از سرمایه گذاری آمریکا در منطقه بهره برداری کرد

بیگدلی با بیان اینکه آمریکا در منطقه 8 تیرلیون دلار هزینه کرد بود اما جبهه‌ مقاومت از این سرمایه گذاری بهره برداری کرد، تصریح کرد: آمریکا آمده بود در منطقه خاورمیان جدید ایجاد کند و غراق را به 3 کشور، سوریه را به سه کشور، ایران را به 5 کشور تجزیه کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها می‌گفتند خاور میانه در حال زایمان خاور میانه جدیدی است و این خاور میانه آنچیزی را که ما می خواهیم خواهد زایید، عنوان کرد: نه تنها این تحقق پیدا نکرد بلکه آن‌هایی که پشتوانه این کار بودند از بین رفتند و امروز جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، و کشورهای منطقه موفقیت خودش را در بعد نظامی به اثبات رسانده است.

ارتش جهان اسلام نه تنها در خاور میانه بلکه در هر جایی که نیاز باشد به صحنه می‌آید

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با بیان اینکه اگر ایران پشتیبانی از جبهه مقاومت را کم کند، اینها به راحتی می‌توانند به کار خود ادمه دهند، تاکید کرد: همان طوری که انصار الله، حزب الله، حشد شعبی دارند کار خودشان را می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز ما در خاور میانه ارتش جهان اسلام داریم که این یک زمانی آرزوی همه بود، افزود: ارتش جهان اسلام نه تنها در خاور میانه بلکه در هر جایی که نیاز باشد به صحنه می‌آید.

بیگدلی با اشاره به اینکه در پاکستان جمعیت عظیمی می‌گفتند اگر کسی به ایران چشم چپی نگاه مکند ما با آن‌ها برخورد خواهیم کرد، ابراز کرد: همین قضیه در آفریقا و کشور های دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از گفتامان مقاومت بحث اقتصاد و فرهنگ است، تصریح کرد: آن زمانی که ما در عرصه جنگ سخت به پیروزی رسیدیم یک مقدمه برای اقتصاد و فرهنگ بود.

امروز این محور مقاومت است که در منطقه تصمیم می‌گیرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه دشمنان ما قبلا می‌آمدند جنگ را تحمیل می‌کردند و کشور را نابود می‌کردند بعد خودشان آباد می‌کردند و می‌ساختند اما خوشبختانه این مسئله در خاورمیانه شکل نگرفت، عنوان کرد: دشمنان می‌گفتند می‌زنیم و تخریب می‌کنیم و بعد مسیازیم درست است که دشمنان این را به زبان نمی‌آورند اما عملا به دنبال این بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان اول سلاح تامین می‌کنند و سلاح می‌فروشند بعد در بحث باز سازی شرکت‌های خود را به این کشور ها می‌فرستند و این برای آن ها پر سود است چرا که هم سلاح می فروشند و هم بازسازی می‌کنند و پول می‌گیرند، ادامه داد: این قضیه در جبهه مقاومت برعکس عمل کرده است و امروز این محور مقاومت است که در منطقه تصمیم می‌گیرد که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید.

بقا حیات واقعی و حقیقی ما به مسئله فرهنگ بستگی دارد

بیگدلی با بیان اینکه بقا حیات واقعی و حقیقی ما به مسئله فرهنگ بستگی دارد، افزود: فرهنگ مقاومت باید توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ضروت پیوند ایران و عراق در مقابل دشمن مشترک و پیوند ایران و عراق از چند جنبه قابل طرح است، ابراز کرد: عراق همسایه ما است و امنیت ما امنیت عراق و امنیت عراق امنیت ما است؛ این را ما باید به مخاطبین جوان و همه احاد تبیین کنیم.

سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست شقی ترین فرد روزگار به شهادت رسیدند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با اشاره به وجود حرم مطهر امامان شیعه در کشور عراق، تصریح کرد: حضور حرم مطهر امامان شیعه در عراق یعنی اینکه جان شیعیان در عراق است.

وی بیان کرد: ما منافع مادی بلند مدتی در این کشورها داریم و اینها خط مقدم ما در مواجهه با اسرائیل هستند.

بیگدلی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: خداوند دشمان ما را از احمق‌ها آفریده است؛ آمریکا این را نفهمید شهید کردن شخصیت‌ها مانند حاج قاسم و ابو مهدی المهندس چه نتایجی خواهد داشت و این اقدام آمریکایی‌ها عراق را در مقابل آنها بسیج کرد و حکم خروج آمریکا از عراق را پارلمان عراق صادر کرد.

وی با بیان اینکه این شخصیت‌ها به دست شقی‌ترین فرد روزگار یعنی خود ترامپ به شهادت رسیدند، تاکید کرد: این امر به ما می‌رساند که ما دشمن مشترکی داریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان با بیان اینکه هدف آنها این نیست که شخص را از بیین ببرنند این ها به دنبال از بین بردن هدف هستند و هدف مکتب امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و تفکر عاشورایی و مهدوی است، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) شهید شد مشکلی در این مکتب ایجاد نشد امام حسن(ع) هم همین طور است.

سردار سلیمانی در استفاده از امکانات بیت المال به حداقل ها اکتفا می‌کرد

وی با بیان اینکه تاریخ به ما این را نشان داد که انسان های موفق کسانی بودند که به خواسته ها نفسانی خود نه گفتند و هر کس مقابل خواسته های نفسانی خود ایستاد قوی شد، ابراز کرد: شهید سلیمانی اینگونه بود و ایشان مقابل خواسته‌های نفسانی ایستاد هیچ زمان ادعایی نداشت.

بیگدلی با بیان اینکه سردار سلیمانی در استفاده از امکانات بیت‌المال به حداقل‌ها اکتفا می‌کرد، تصریح کرد: ما چه بگوییم و چه نگوییم حاج قاسم الگویی به تمام معنا برای جامعه است و خواهد بود.

وی با بیان اینکه جایی که حاج قاسم با چراغ خاموش فرود می‌آید دیگر ترامپ نمی‌تواند در آنجا فرود بیاید، ابراز کرد: حاج قاسم سلیمانی دریا شده بود و غیر از خدا نمی‌دید و این ندیدن‌ها انسان را ماندگار خواهد کرد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر