logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان خبرداد

پیشگیری از تصرف 1639 هکتار از اراضی ملی استان زنجان

پیشگیری-از-تصرف-1639-هکتار-از-اراضی-ملی-استان-زنجان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به جلوگیری از تصرف اراضی ملی در استان زنجان گفت: امسال از تصرف 1639 هکتار اراضی ملی استان زنجان پیشگیری شد.

منصور خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به رفع تصرف در اراضی ملی استان زنجان اظهار کرد: در خرداد ماه امسال از یک هزار و 639 هکتار از اراضی ملی استان زنجان رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان از رفع تصرف در 41 مورد انجام شده است تصریح کرد: در راستای برخورد با عاملان تصرف در اراضی ملی 10 دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه 24 مورد پرونده ماده 55 تنظیم شده است افزود: برای حفاظت از اراضی ملی اقدام جدی انجام می‌شود.

وی با اشاره به خروج دام‌های غیر مجاز در استان زنجان ابراز کرد: خروج 700 واحد دامی غیرمجاز از مراتع استان از دیگر اقدامات انجام شده از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی استان در خرداد ماه امسال است.

خسروی مسئله آتش سوزی در اراضی ملی استان زنجان اشاره و ابراز کرد: این مسئله مشکل هر ساله منابع طبیعی بوده که در برخی موارد خسارت زیادی به اراضی ملی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در اثر بی‌توجهی‌ و خطاهای انسانی اتفاق می‌افتد ابراز کرد: امسال نیز 4 مورد آتش سوزی از اراضی ملی اتفاق افتاد که با کمک نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی اطفاء حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان از آتش سوزی در 24 هکتاری مراتع استان زنجان خبرداد و ابراز کرد: این مورد نیز در قبل از افزایش میزان آتش عملیات خاموشی انجام شد.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم در حفاظت از منابع طبیعی در سطح استان زنجان افزود: در یک ماه گذشته 100 مورد گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، ورود دام غیرمجاز به مراتع، تخریب منابع طبیعی به یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان اطلاع داده شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر