logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۴۸۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبرداد؛

اجرای آسفالت معابر 135 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای در دستور کار بنیاد مسکن زنجان

اجرای-آسفالت-معابر-135-روستا-از-محل-اعتبارات-قیر-یارانه‌ای-در-دستور-کار-بنیاد-مسکن-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر آسفالت معابر 135 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه سال 1400 با اعتبار 412 میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن استان زنجان است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان رضا خواجه‌ای اظهار داشت: اعتبارات قیر یارانه‌ای، فرصت خوبی برای بهسازی محیط‌های معابر روستایی در راستای ارتقای بهداشت محیط عمومی، هدایت آب‌های سطحی، ارتقای کیفیت محیط زندگی، ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستاها است که خواستگاه تولید و احیای صنایع دستی و گردشگری روستاها است.

وی افزود: با اجرای طرح تامین قیر رایگان و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به اجرای طرح هادی در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

خواجه‌ای، اعتبار اختصاص‌یافته برای اجرای طرح هادی در 43 روستا در سال جاری از منابع استانی را 196 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: همچنین مبلغ اعتبار تخصیص‌یافته جهت اجرای طرح هادی در سال 1400 از محل منابع ملی در 67 روستا 338 میلیارد ریال است.

وی  با اشاره به اینکه میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 58.2 درصد و در سطح کشور 46.2 درصد است، اظهار کرد: استان زنجان در این زمینه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای20 خانوار،  413 روستا با 58.2 درصد اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: مناسب‌سازی محیط روستا به‌طور ویژه مورد توجه این نهاد است چرا که در تمام طرح‌های هادی روستایی، مسائل مربوط به مناسب‌سازی محیطی مورد بررسی قرار گرفته و در تهیه و اجرای طرح‌های هادی انجام می‌شود.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، گفت: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر