logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۴۸۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

شهید سلیمانی، فرد جامع‌الشرایط و دارای حرکت مکتب‌گونه بود/ افکار شهید سلیمانی علاوه بر ایران در کشورهای منطقه نیز جاری است

شهید-سلیمانی،-فرد-جامع‌الشرایط-و-دارای-حرکت-مکتب‌گونه-بود-افکار-شهید-سلیمانی-علاوه-بر-ایران-در-کشورهای-منطقه-نیز-جاری-است
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی با توجه به امنیتی که در مسیر انقلاب و با تشکیل هسته مرکزی مقاومت برای کشورمان تامین کرده بود، فرد جامع‌الشرایط و دارای حرکت مکتب‌گونه بود، گفت: شهادت سردار سلیمانی، ضایعه بزرگی برای ملت ایران و کشورهای منطقه بود و اثرات بعد از شهادتش شاید بیشتر از اثرات قبل از آن باشد.

سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت این شهید بزرگوار، خاطره تلخی از دی‌ماه در اذهان مردم باقی گذاشت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی، سال‌ها عمر خود را صَرف امنیت کشور کرده بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی چه در زمان جنگ تحمیلی و چه بعد از آن در مسیری که به دلیل شرایط منطقه و کشورهای اطراف، انتخاب کرده بود و با توجه به مسائل موجود در کشورهای همسایه و تحرکاتی که نظام سلطه در دنیا داشت، مسیری را با محاسبات خود و مجموعه‌اش طی کرد بدون اینکه خیلی‌ها از آن آگاه باشند.

حسینی افزود: شهید سلیمانی در جهت اعتلای اسلام و حفظ نظام مقدس اسلامی، بدون کوچکترین تبلیغات، اقدام به دفاع از وطن می‌کرد به‌گونه‌ای که تا زمان شهادت و یا چند سال قبل از آن کسی نمی‌دانست و نمی‌شناخت که سردار سلیمانی کیست و با چه تفکری در حال حرکت است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکل‌گیری هسته مرکزی مقاومت در منطقه با محوریت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تمام زورگویی‌ها گفت: زورگویی‌ها در منطقه ما به این دلیل است که در حوزه گستره آسیا این منطقه هم از منابع غنی انسانی و هم منابع غنی خدادادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشورهای اطراف منطقه و جمهوری اسلامی، مورد طعمه نظام سلطه بوده و برای آن‌ها جذابیت دارد، اظهار کرد: نظام سلطه به همین دلیل همیشه برای ایجاد انشقاق در وحدت بین مسلمانان در این منطقه حضور دارد چرا که وحدت مسلمانان برای نظام سلطه، گران است و به همین دلیل همیشه در صدد توطئه و استفاده از منابع این حوزه هستند.

حسینی با بیان اینکه بخشی از دولت‌ها در جهت نظام سلطه، حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما سردار سلیمانی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و با محوریت هسته مقاومت در بین افراد دلسوز منطقه، همگرایی ایجاد کردند تا مردم از موهبت این منطقه استفاده کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی، تمام زندگی و داشته‌های خود را فدای این راه کرد، افزود: حاج قاسم جدا از اینکه در حوزه تخصصی یعنی مسائل نظامی، اشرافیت داشت، فرد جامع‌الشرایط در حوزه دیپلماسی و اقتصادی هم بود و تمام این‌ها در فضای شخصیت مادی‌اش جمع شده بود.

وی تصریح کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی در این مسیر به درجه‌ای از معنویت رسیده بود که شاید درک آن برای انسان‌ها ثقیل باشد و بعد از شهادت سردار دل‌ها نیز بخشی از زوایای زندگی وی مشخص شد که چقدر تزکیه نفس داشت.

حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: ایشان فرمودند که عدم وجود شهید سلیمانی به معنای نبود یک فرد نیست و شهید سلیمانی، نه تنها یک فرد بلکه یک مکتب است.

وی گفت: قطعاً زندگی، نحوه حرکت و تاثیرگذاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و افکار و ایده‌های این شهید بزرگوار به جز کشورمان در کشورهای مختلف منطقه نیز کاملاً جاری بوده و سردار سلیمانی، فردی فراسرزمینی است.

حسینی ابراز کرد: چنین انسان‌هایی پرورش نمی‌یابند مگر در مکتب و شرایطی که امام راحل فرمودند که چنین انسان‌های آزادی‌خواه در دامان اسلام هم خود را پرورش می‌دهند و هم دیگران را؛

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی با توجه به امنیتی که در مسیر انقلاب و با تشکیل هسته مرکزی مقاومت برای کشورمان تامین کرده بود، فرد جامع‌الشرایط و دارای حرکت مکتب‌گونه بود، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی، ضایعه بزرگی برای ملت ایران و کشورهای منطقه بود و اثرات بعد از شهادتش شاید بیشتر از اثرات قبل از آن باشد که وظیفه خود را انجام می‌داد و در خیلی از جاها حضور داشت و موثر در تصمیمات بود اما در ظاهر دیده نمی‌شد.

وی اظهار داشت: زیست مادی و معنوی شهید سلیمانی سرشار از راه و رسم و مکتبی است که هر کس مقداری در آن عمیق باشد، بسیاری درس‌ها می‌گیرد چرا که حتی مخالفانش در دنیا نیز اذعان می‌کنند شهید سلیمانی در حوزه خود، جزء افراد تاثیرگذار بوده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر