logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۴۸۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تشریح چهار اقدام لازم برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی

تشریح-چهار-اقدام-لازم-برای-پیگیری-پرونده-ترور-شهید-سلیمانی
دبیر ستاد حقوق بشر آخرین اقدامات قضایی در خصوص پرونده ترور شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت: در محافل بین الملل هم پیگیر به نتیجه رسیدن این پرونده هستیم.

به گزارش موج رسا; کاظم غریب آبادی با اشاره به آخرین جزئیات از پیگیری پرونده ترور شهید سردار سلیمانی گفت: چهار اقدام در زمینه پرونده قضائی ترور شهید سلیمانی باید انجام شود، البته برخی از این ۴ اقدام انجام شده است.

وی افزود: طرح دعوای کیفری در محافل داخل ایران، طرح دعوای حقوقی، طرح دعوای کیفری در محاکم عراق به عنوان کشور محل جرم و پیگیری حقوقی و قضائی در عرصه بین‌المللی این ۴ اقدام هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در حوزه داخلی برخی از خانواده‌های شهدای حرم و افرادی که بر این عقیده بودند که شهادت و ترور شهید سلیمانی و همراهانش خسارت بزرگی برای منطقه است یک دعوای حقوقی را نزد شعبه ۵۵ دادگستری تهران مطرح کرده اند و رأی آن هم به زودی آماده می‌شود.

غریب آبادی گفت: در بعد کیفری هم به زودی کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی به دادگستری برای رسیدگی قضائی ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث محاکم کیفری در کشور عراق، مذاکراتی با دولت عراق در دو ماه گذشته داشته ایم و به دنبال ایجاد تفاهماتی هستیم که از یک سال پیش با نظام قضائی عراق بحث‌هایی در موردش داشتیم.

به گفته دبیر ستاد حقوق بشر با همکاری میان ایران و دولت عراق سیر رسیدگی قضائی به این پرونده سرعت داده شده است.

غریب آبادی گفت: البته در بعد بین المللی هم اقدامات مختلفی را پیگیری خواهیم کرد که از دستگاه‌های مختلف هم به جهت هماهنگی‌های بیشتر دعوت کرده ایم تا با دست پر بتوانیم این پرونده را در محافل بین الملل هم پیگیری کنیم./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر