logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۴۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
دستیار ویژه فرمانده نیروی قدس سپاه:

حاج قاسم به تنهایی با نیروی کم و امکانات محدود در برابر استکبار جهانی ایستاد/ جمهوری اسلامی در جبهه دفاعی و نفوذ در منطقه در اوج قدرت قرار دارد

حاج-قاسم-به-تنهایی-با-نیروی-کم-و-امکانات-محدود-در-برابر-استکبار-جهانی-ایستاد-جمهوری-اسلامی-در-جبهه-دفاعی-و-نفوذ-در-منطقه-در-اوج-قدرت-قرار-دارد
دستیار ویژه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم، سَمبل و نماد فرماندهی الهی است، بیان کرد: حاج قاسم، نماینده خاص و سربازی از ولایت است و دستورات او دستورات الهی بود.

به گزارش موج رسا; سردار حسن پلارک، شامگاه یک‌شنبه (12 دی) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارم، ایشان لایق شهادت بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی باید به‌گونه‌ای شهید می‌شد که مکتب ایشان بیان شود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، دست‌آموخته امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و به عنوان یک نخبه باید به‌گونه‌ای جلوه‌گر شود که بتوان مکتب او را برای استفاده مردم، بیان کرد.

پلارک افزود: رسانه‌ها علی‌رغم تمام قدرتی که دارند شاید بخش کوچکی از عظمت و شخصیت سردار شهید سلیمانی را بتوانند منتشر کنند و شاید سال‌ها بعد بتوان فهمید که سردار سلیمانی که بود و و راه و هدف او چه برکتی برای نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت.

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت گفت: سردار سلیمانی، نهالی را کاشت که هر روز رشد می‌کند و به درخت تنومندی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از هر کسی با سردار شهید قاسم سلیمانی مانوس بودم، اظهار داشت: آن شهید بزرگوار را از همان ابتدا که یک پاسدار عادی بود، یک انسان فوق‌العاده و استثنایی دیدم.

پلارک خاطرنشان کرد: حرکاتی در سردار سلیمانی می‌دیدم که جرات گفتن نداشتم چرا که اگر می‌گفتم هیچکس باور نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه اگر ابعاد اجتماعی، معنوی، فرهنگی و دینی شهید سلیمانی را کنار گذاشته و فقط بعد نظامی آن را در نظر بگیریم که این روزها بیشتر به آن پرداخته می‌شود و در جامعه ملموس است، افزود: باورکردنی نیست که یک فرد با امکانات محدود و نیروهای کم در چند جبهه وسیع به مدت بیش از 10 سال در مقابل استکبار جهانی قرار گیرد در حالی که تمام استکبار جهانی با همه امکانات در روبه‌روی او قرار گرفته‌اند و نه تنها آمریکا بلکه سایر کشورهای اروپایی نیز آمده‌اند.

پلارک تصریح کرد: وقتی یک فرد با تعداد نیروی کم در چنین جبهه‌ای می‌جنگد و همه را سرکوب می‌کند و موفق می‌شود و نتایج مطلوب و مورد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی را حاصل می‌کند، چیزی جز امدادهای غیبی و الهی نیست.

همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم، سَمبل و نماد فرماندهی الهی است، بیان کرد: حاج قاسم، نماینده خاص و سربازی از ولایت است و دستورات او دستورات الهی بود.

وی با اشاره به سال 1378 که طالبان، افغانستان را از دست مجاهدان گرفته و تمام شهرها سقوط کرده بود، گفت: آن زمان در یک محل کوچک با تلفن‌های قدیمی قرار داشتیم که حاج قاسم موفق به صحبت با احمد شاه مسعود شد و احمد شاه مسعود گفت که به دلیل شدت هجوم دشمن، تابو توان مقاومت را نداشتیم.

پلارک با بیان اینکه حاج قاسم در یک لحظه بدون مشورت، تصمیم گرفت که از طریق تاجیکستان به پنجشیر افغانستان برود، اظهار داشت: شهید سلیمانی در یک شب، تصمیم گرفت که آن شهر را آتش‌باران کند و این جز با فرمان الهی نبود و حاج قاسم را خداوند هدایت می‌کرد و آنقدر خود را رها کرده و به خدا وصل شده بود که خدا او را به حرکت درمی‌آورد.

دستیار ویژه فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به موضوع عراق که داعش با تمام توان به آنجا حرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: ابومهدی المهندس به حاج قاسم گفت که کسی جرات ایستادن در مقابل داعشی‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه داعش هنگام هجوم به بغداد در یک محلی متوقف شده بود، افزود: شهید سلیمانی با استفاده از این توقف در مدت کمتر از 5 ساعت خود را به بغداد رساند و دید که مسئولان عراقی، اماده تسلیم به داعش هستند.

پلارک با بیان اینکه حاج قاسم در آن لحظه، تشری به نیروهای عراقی زد که امروز اسم آن‌ها حشدالشعبی شده است، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با ابهتی که هیبت الهی داشت و هرکسی در برابرش تسلیم می‌شد به سمت دروازه بغداد حرکت کرد و داعش، سنگر را رها کرده و عقب‌نشینی کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم در این حرکت خود، بغداد را نجات داد و خط مقدم دشمن را 130 کیلومتر به عقب راند و حشدالشعبی را ایجاد کرد که امروز عراق را نجات داده‌اند.

دستیار ویژه فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی در سوریه گفت: هیچ کس فکر نمی‌کرد که بتوان بشار اسد را حفظ کرد و حتی در داخل کشور نیز مخالفت‌هایی می‌شد اما وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اسد باید بماند، حاج قاسم نیز به تبعیت از ایشان گفت که بشار اسد باید بماند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی علی‌رغم تمام مخالفت‌ها و زخم زبان‌ها به تنهایی وارد سوریه شد، اظهار کرد: حاج قاسم در سوریه که بیش از 80 درصد خاک خود را از دست داده و تمام قدرت‌ها در آن مستقر شده بودند، موفق شد در مقابل همه آن قدرت‌ها با شجاعت، تدبیر، عقلانیت و حضور در میدان، بایستد و سوریه را نجات دهد.

پلارک با بیان اینکه در مورد یمن نیز رهبر انقلاب فرمودند که استکبار در آنجا پیروز نخواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز قضیه یمن، تمام شده و آمریکا می‌گوید اجازه دهید تا خودمان محترمانه خارج شویم و خروجمان مثل افغانستان، مفتضحانه نباشد.

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتدار جمهوری اسلامی را در 2 جبهه، نام ببریم شامل جبهه دفاعی و نفوذ منطقه‌ای است، گفت: جبهه دفاعی شامل هسته‌ای و موشکی است.

وی افزود: نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز اولین و موفق‌ترین است که با تمام استکبار جهانی مقابله کردیم و در این جبهه با حداقل هزینه و تلفات، این توفیقات حاصل شده است.

پلارک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دنیا موفق شده بدون عِده و عُده در مقابل تمام عِده و عُده مستکبران بایستد و این توفیقات، جز با فرمان الهی، فرماندهی معظم کل قوا و ولایتمداری شهید سلیمانی به عنوان سرباز مطیع ولایت حاصل نمی‌شد و حیف بود که این سرباز ولایت، شهید نشود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر