logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۴۸۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای راهبردی توسعه و مدیریت استان مطرح شد;

۳.۵ درصد از رشد اقتصادی استان زنجان مربوط به بهره‌وری است

۳.۵-درصد-از-رشد-اقتصادی-استان-زنجان-مربوط-به-بهره‌وری-است
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان از ۸ درصد رشد اقتصادی استان زنجان ۳.۵ درصد مربوط به بهره‌وری است گفت: هدف از بهره‌وری عملکرد دستگاه است.

به گزارش موج رسا; رامین میزایی عصر امروز در سومین شوراي راهبردي توسعه مديريت استان با بیان اینکه تماما در جلسات از بهره وری صحبت می‌کنیم و بر این امر تاکید داریم، اظهار کرد: از ۸ درصد رشد اقتصادی استان زنجان ۳.۵ درصد مربوط به بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه از بین ۲۹ دستگاه پایش بهره‌وری خود را اعلام کرده اند، ابراز کرد: برخی از دستگاه ها برنامه کشوری برای بهره‌وری ندارند اما متاسفانه برخی از ادارات که برنامه برای بهره‌وری دارند و برش استانی آن به استان ها ابلاغ شده است پایش بهره‌وری خود را به سازمان برنامه و بودجه استان اعلام نکرده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با بیان اینکه به سازمان برنامه و بودجه استان ابلاغ شده است که اگر کمیته ای در استان با نام بهره‌وری وجود دارد همان کمیته کار خود را ادامه دهد، تصریح کرد: در استان هایی که این کمیته وجود ندارد باید این کمیته در استان ها ایجاد شود و زنجان هم جزو این استان ها است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در رتبه بندی کشوری رتبه سازمان برنامه و بودجه استان ۶ یا ۷ بود، عنوان کرد: این رتبه در سال جاری به ۱۳یا ۱۴ رسیده است.

میرزایی با اشاره به مشکلات حوزه کارمندی استان زنجان، افزود: تجمع نیروی کارمندی در مرکز استان بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ماهنشان در اداره ورزش و جوانان فقط ۲ کارمند مشغول به کار هستند، ابراز کرد: کارمندانی که در شهرستان ها کار می‌کنند بعد از مدتی یک آشنا پیدا می کنند و به مرکز استان می‌آیند.

محسن افشارچی با بیان اینکه زمانی که صحبت از بهره‌وری می‌شود همه به دنبال بهره‌وری در ساختار می‌روند، تصریح کرد: ما از اداره به دنبال کار کرد هستیم.

وی با بیان اینکه در بهره‌وری برای ما اولویت کارکرد دستگاه است، ادامه داد: ما در حوزه کشاورزی بیشتر به دنبال کار کرد هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر ما بخواهیم کاری انجام بدهیم باید عملکرد خود را کمی بسنجیم و ببینیم چه کار کرده ایم، ابراز کرد: ما در حوزه عملکرد کشاورزی در استان دغدغه داریم و باید تا یک ماه آینده در حوزه کشاورزی به یک برنامه برسیم.

وی بیان کرد: در خصوص بهره‌وری به جای اصلاح ساختار و بهره‌وری در کل ساختار اگر دو سه کار در حوزه عملکرد را سفت و سخت بگیریم بقیه ساختار هم به مرور اصلاح می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه هدف ما از بهره وری بالارفتن عملکرد دستگاه ها است، تاکید کرد: در بهره‌وری ما به دنبال گرفتن امتیاز نیستیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر