logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۴۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

ولایت‌پذیری شهید سلیمانی سبب شد تا خودش صاحب مکتب شود

ولایت‌پذیری-شهید-سلیمانی-سبب-شد-تا-خودش-صاحب-مکتب-شود
مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به ولایت‌پذیری و ولایتمداری به عنوان یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: ولایت‌پذیری شهید سلیمانی با ولی امروز همان ادامه مکتب اسلام و امام(ره) بود و سبب شد تا امروز خود شهید سلیمانی، صاحب مکتب شود.

به گزارش موج رسا; سیدشمس‌الدین موسوی امروز در عصر شعر با موضوع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنون «جهان‌مَرد» اظهار داشت: برگزاری سلسله عصر شعرها با حضور استان‌های مختلف به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی را به فال نیک می‌گیریم چرا که اتفاق مبارکی است که در راستای همگرایی و وحدت حول محور سردار شهید قاسم سلیمانی افتاده است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: خداباوری از جمله مهمترین ویژگی‌های آن شهید بزرگوار است که در سخنرانی‌های خود نیز اشاره کرده بود که بین مرگ اجباری و مرگ اختیاری، مرگ اختیاری و شهادت را انتخاب می‌کنم.

موسوی با بیان اینکه از سردار شهید سلیمانی نقل است که اگر شهادت، قله باشد، دفاع مقدس و جهاد در راه خدا دامنه این قله است، افزود: خداباوری سردار شهید سلیمانی در زندگی رزمی و شخصی و اعتقاد به مبدا و معاد در ذهن سردار وجود دارد که درس خوبی می‌تواند برای ما باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: تواضع و افتادگی و مورد توجه قرار دادن خانواده شهدا در کنار روحیه نظامی شهید سلیمانی نشان می‌دهد که خداباوری هم در ظاهر و هم در باطن و سیرت آن شهید بزرگوار وجود داشت.

وی با اشاره به ولایت‌پذیری و ولایتمداری به عنوان ویژگی دیگر شهید سلیمانی گفت: ولایت‌پذیری شهید سلیمانی با ولی امروز همان ادامه مکتب اسلام و امام(ره) بود و سبب شد تا امروز خود شهید سلیمانی، صاحب مکتب شود.

موسوی با بیان اینکه مردم‌داری و مردم‌یاری را می‌توان ویژگی بعدی سردار سلیمانی برشمرد، اظهار داشت: صمیمیت شهید سلیمانی با مردم و خدمتگزاری به مردم و پای کار آوردن بسیجی‌ها، موکب‌ها و حشدالشعبی در سیل خوزستان آن شهید را در سربازی، ویژه کرده بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، لحظه‌ای از مردم غافل نبود و توانست وحدت ارزشمندی را در بین اقوام مختلف شیعه و سنی، عرب و عجم حتی مسیحیان به وجود آورد که همه اقوام، خواهان آن شهید بزرگوار بودند.

وی گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی، جزء نوادر تاریخ است که در 42 سالگی، فرماندهی نیروی عظیم سپاه قدس را قبول می‌کند.

موسوی با اشاره به زخمی شدن دست سردار سلیمانی در دفاع مقدس ابراز کرد: نشانه شهید سلیمانی برای شناسایی بعد از شهادت نیز همان دست مجروح دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش موج رسا؛ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با مشارکت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با همکاری کنگره بین‌المللی «انتقام سخت» ، سلسله عصر شعرهای ملی «جهان‌مَرد» با حضور شاعرانی از استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قزوین به زبان ترکی و با حضور هیات علمی کنگره و شورای ادبی، شاعران و دبیران محافل ادبی را امروز یک‌شنبه (12 دی) برگزار کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر