logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۴۸۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگوی تفصیلی با موج رسا:

تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان و جوانان از ضرورت‌های عصر حاضر است/ ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا اعلان جنگ با نظام اسلامی است

تبیین-مکتب-شهید-سلیمانی-برای-نوجوانان-و-جوانان-از-ضرورت‌های-عصر-حاضر-است-ترور-شهید-سلیمانی-توسط-آمریکا-اعلان-جنگ-با-نظام-اسلامی-است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شایسته است متولیان امور فرهنگی و فکری نسبت به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: تبیین ابعاد شخصیتی و مکتب این شهید بزرگوار، یکی از ضرورت‌ها در عصر حاضر به‌خصوص برای قشر نوجوان و جوان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در رابطه با شخصیت جامع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ایشان در عین اینکه یک نظامی تمام‌عیار بود، بصیرتی عمیق در درک مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی داشت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی دارای نفس سلیم، اخلاص مثال‌زدنی، پاک‌دستی و از جنس مردم بود، خاطرنشان کرد: آن شهید بزرگوار در عین اینکه عشق به وطن داشت اما نگاهش فراملی و به دنبال مصالح و منافع مسلمانان و حتی مردم دنیا بود و این را در مقاومت ایشان در مقابل استکبار برای رهایی تمام بشریت از سلطه آمریکا و صهیونیسم می‌بینیم.

*‌ ولایت‌پذیری در اعتقاد و عمل از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید سلیمانی بود

حجت‌الاسلام احمدی، ولایت‌پذیری در اعتقاد و عمل را از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید سلیمانی بیان کرد و افزود: شهید سلیمانی همیشه و در همه جا خود را به عنوان یک سرباز ولایت نامیده و قلمداد کردند و سرباز بودن ایشان در تمام مراحل زندگی، میدان جنگ، میدان سیاست و میدان مدیریت جهادی مشاهده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی، تابع منویات امامین انقلاب بود، گفت: ایشان یک فرمانده میدانی بود که همیشه و در تمام صحنه‌های جنگ در کنار سربازان و نیروهای خود و حتی جلوتر از آن‌ها در خط مقدم پیکار می‌کرد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در مسائل مدیریتی، رویکرد جهادی داشت، اظهار کرد: سردار سلیمانی به‌صورت جهادی وارد میدان می‌شد و مسائل و مشکلات مردم را مساله خود می‌دانست و آن شهید بزرگوار چه در داخل کشور و چه در سوریه و عراق و خارج از کشور در تمام مراحل، مدیریت جهادی داشت.

*‌ شهید سلیمانی، یک انقلابی به تمام معنا بود

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، یک انقلابی به تمام معنا بود اما کاملاً مراقب بودند که در باند، گروه و حزبی وارد نشود، خاطرنشان کرد: خیلی از جناح‌ها تلاش می‌کردند که ایشان را به خودشان انتساب دهند اما با هوشمندی که ایشان داشت و عملکرد فراجناحی ایشان باعث شده بود که عضو هیچ گروه، باند و حزبی نباشد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، پایبند به مکتب امام راحل، مبانی انقلاب و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، ابراز کرد: همین شخصیت جامع توانست ملت‌های منطقه را در خنثی کردن نقشه‌های شوم آمریکا و استکبار جهانی به کار گیرد و امنیت را به منطقه برگرداند تا جایی که امروز تمام دنیا مدیون حضور جهادی و مکتبی حاج قاسم و همرزمانش در میدان مبارزه با داعش و استکبار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ساده‌زیستی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی با اینکه در قله جایگاه نظامی قرار داشت و از سوی فرماندهان روسی و حتی پوتین به عنوان «ژنرال» نامگذاری شده بود اما ساده‌زیستی و مردمی بودن آن شهید، زبانزد خاص و عام بوده و هست.

*‌ شهید سلیمانی، عامل وحدت بین امت ایران و عراق بود

وی اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، وحدت بین امت اسلامی به‌خصوص بین 2 کشور عراق و ایران در مبارزه با جریان داعش و آمریکا بود که در همکاری تنگاتنگ ایشان با شهیبد ابومهدی المهندس مشاهده شد که این 2 حتی در یک مکان و زمان به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه نمونه بارز دیگر این وحدت، ایجاد علاقه و وحدت در بین 2 امت بود، خاطرنشان کرد: در سیل استان خوزستان دیدیم که شهید ابومهدی المهندس با نیروهای حشدالشعبی  خود از مرز شلمچه وارد می‌شوند و به کمک مردم سیل‌زده می‌آیند و متقابلاً همین را در کمک شهید سلیمانی نسبت به امت و ملت عراق می‌بینیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در کنار همدیگر باید مطرح شوند، افزود: این 2 شهید با کمک همدیگر توانستند داعش را در عراق، ریشه‌کن کرده و به حکومت چندساله داعش در سوریه پایان دهند.

*‌ ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا اعلان جنگ با نظام اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یک شخصیت فراملی و فراجناحی بود، تصریح کرد: عراقی‌ها نیز در تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی، حاج قاسم را از خودشان دانستند و همین امر باعث می‌شود در بزرگداشت‌ها، فضاسازی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حتما به این نکته توجه داشته باشیم که شهید ابومهدی المهندس مغفول واقع نشود.

وی با اشاره به اعلان ترامپ (رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) مبنی بر اینکه شخصاً دستور ترور حاج قاسم را داده بود، گفت: شهادت حاج قاسم به نوعی اوج مبارزه جریان استکبار و سلطه با نظام اسلامی است که به‌صورت علنی دست به ترور یکی از شخصیت‌های عالی‌رتبه انقلاب اسلامی می‌زند و این به نوعی اعلان جنگ با نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه انتقام و خونخواهی سردار شهید سلیمانی از آمریکا و جریان نظام سلطه و استکبار جهانی، یکی از مطالبات ملت ایران است، اظهار کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی هم باید در این امر از مبادی قانونی پیگیر باشند.

*‌ انتقام سخت و خونخواهی شهید سلیمانی با خروج تمام نیروهای امریکا از منطقه محقق می‌شود

وی تصریح کرد: هر چند موشک‌باران پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا، ذره‌ای از بغض مردم نسبت به آمریکا و ترور شهید سلیمانی را التیام کرد اما انتقام و خونخواهی اصلی حاج قاسم با خروج تمام نیروهای آمریکایی از منطقه و اخراج آمریکا و استکبار جهانی از منطقه تحقق پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: تا اخراج آخرین نیروی آمریکایی از منطقه باید پیگیر خونخواهی شهید حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که شهید سلیمانی را در قالب یک شخص نبینیم بلکه در قالب یک مکتب ببینیم.

*‌ تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان و جوانان از ضرورت‌های عصر حاضر است

وی با بیان اینکه در قالب مکتب دیدن، ظرفیت عظیم این شخصیت را می‌رساند و این مکتب به تمام دنیا باید صادر شود، اظهار داشت: انسان‌هایی همچون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بستر مکتب امام(ره) تربیت می‌یابند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه شایسته است متولیان امور فرهنگی و فکری نسبت به مکتب حاج قاسم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: تبیین ابعاد شخصیتی و مکتب این شهید بزرگوار، یکی از ضرورت‌ها در عصر حاضر به‌خصوص برای قشر نوجوان و جوان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: هرچه بتوانیم شخصیت مردمی، جهادی و مکتبی شهید حاج قاسم سلیمانی را به کل دنیا معرفی و تبیین کنیم قطعا هر انسانی که دارای انصاف و فطرت خداجو باشد، اُنس با این شخصیت می‌گیرد و به عنوان یک الگو برای خودش انتخاب می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به تشییع بسیار باشکوه پیکر مطهر شهید سلیمانی در عراق و شهرهای مختلف ایران با حضور میلیونی مردم که شاید مشابه آن فقط در تشییع پیکر امام خمینی(ره) مشاهده شده بود، گفت: این حضور باشکوه، حکایت از عُلقه سردار سرافراز شهید سلیمانی با مردم و قرار داشتن محبت سردار در دل مردم دارد.

وی تاکید کرد: از این ظرفیت باید در تکثیر جریان حاج قاسم و تبیین جریان و ترویج ویژگی‌ها و خصوصیات آن شهید بزرگوار بیشترین تلاش را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: اگر این الگوها در مسیر خود به خوبی تبیین و استفاده نشود قطعا در یک مواجهه تمدنی و فرهنگی ممکن است خدایی نکرده دچار الگوپذیری از فرهنگ‌های غلط شویم لذا شخصیت ایشان به عنوان یک الگو برای تمام سنین می‌تواند مطرح شود.

*‌ وصیت‌نامه شهید سلیمانی، راهگشای مشکلات و بحران‌های نظام جمهوری اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وصیت‌نامه شهید سلیمانی، یکی از وصیت‌های شهداست که باید به آن توجه کنیم، گفت: ایشان در وصیت‌نامه‌اش بیشترین توجه و تمرکز را بر ولایت‌پذیری و تبعیت از ولایت فقیه دارد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در ایجاد یک وحدت و همدلی در جامعه حرکت می‌کند، اظهار داشت: وصیت‌نامه شهید سلیمانی می‌تواند راهگشای خیلی از مشکلات و بحران‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام احمدی ابراز کرد: امیدواریم هرچه بیشتر با مکتب امام(ره) و تربیت‌یافتگان مکتب ایشان آشنا شویم و زندگی و سیره آن بزرگواران، چراغ راه روشنی بر مسیری باشد که در انقلاب اسلامی طی می‌کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر