logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۴۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 14 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان در گفت‌وگوی اختصاصی با موج‌رسا:

حاج قاسم شناخته شده‌ترین چهره عصر حاضر در حوزه مقاومت است/ اگر حاج قاسم نبود امروز خاورمیانه‌ای جدید پیش روی ما بود

حاج-قاسم-شناخته-شده‌ترین-چهره-عصر-حاضر-در-حوزه-مقاومت-است-اگر-حاج-قاسم-نبود-امروز-خاورمیانه‌ای-جدید-پیش-روی-ما-بود
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه حاج قاسم شناخته شده‌ترین چهره عصر حاضر در حوزه مقاومت است، گفت: اگر حاج قاسم نبود امروز خاورمیانه‌ای جدید پیش روی ما بود.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: درود و سلام و صلوات بیکران بر روح برجسته‌ترین شهید مقاومت و سید الشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج قاسمی که هم بودنش، هم مبارزاتش، و هم شهادتش مولفه‌های یک مکتب بسیار متعالی و مستحکم به نام مقاومت را پایه ریزی کرد، حاج قاسمی که در یک کلام اگر بخواهیم تعریف و توصیف کنیم، حاج قاسم، حاج قاسم بود و هست.

وی با بیان اینکه امروز از صغیر و کبیر در جغرافیای مقاومت نه صرفا در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران، در طیف‌های مختلف اقشار مختلف و مشاغل مختلف فکرها و ایدئولوژی‌های مختلف حاج قاسم را خوب می‌شناسند، ابراز کرد: حاج قاسم شناخته شده‌ترین چهره عصر حاضر در حوزه مقاومت است که حاج قاسم این شهرت، همه شناسی، و معروفیت را در سرباز ولایت بودن می‌دانست.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه ما باید بعد از تشییع پیکر بسیار بی‌بدیل و بی‌نظیر به این فکر افتادیم که چه اتفاقی افتاد که حاج قاسم عزیز دلها و سردار دلها شد و هر طیف فکری و اندیشه‌ای او را دوست داشتند، تصریح کرد: در سطح جبهه دشمن هرچند نفرت و کینه بسیار سنگینی نسبت به حاج قاسم وجود داشت و دارد، اما حاج قاسم را قبول داشتند و دارند و حاج قاسم را می‌ستودند؛ چه به زبان، چه به اشاره، چه به رفتار.

سردار سلیمانی یک سپاه عظیم بود

وی با بیان اینکه نوع ترور حاج قاسم نشان می‌دهد که دشمنان در مواجهه با حاج قاسم، به ایشان به عنوان یک سپاه عظیم نگاه می‌کردند، عنوان کرد: سردار سلیمانی یک فرد و یک تن نبود، بلکه یک سپاه عظیمی بود.

سردار جهانبخش با اشاره به پشتیبانی‌های تجهیزاتی و لجستیکی و.... برای ترور سردار دلها شهید شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: دشمنان این ترور را با چه تمهیداتی، با بسیج حجم عظیمی از تجهیزات و نفرات این کار را انجام دادند و این وزن حاج قاسم را در زمان ترور را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم نماینده و پرچمدار و نماد یک مکتب بود، ابراز کرد: حاج قاسم پرچمدار مکتبی به نام مقاومت بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه هرچند دشمنان علمدار را از ما گرفتند، اما علم کماکان در اوج بلندای قله‌های افتخار در اهزاز است، ادامه داد: حاج قاسم مکتبی را نمایندگی می‌کرد که امروز، دیروز و فردا به آن خواهیم گفت مکتب مقاومت.

مقاومت مساوی با انزوا و جبهه‌گیری در مقابل تمامیت دنیا نیست

وی با بیان اینکه مقاومت مساوی با انزوا و جبهه‌گیری در مقابل تمامیت دنیا نیست، تاکید کرد: مقاومت جبهه‌گیری و استقامت و ایستادگی در مقابل تمامیت نظام سلطه بود و هست.

سردار جهانبخش با بیان اینکه ما حساب نظام سلطه را با حساب دنیا قطعا جدا می‌دانیم، افزود: نظام سلطه اندک درصدی در سطح دنیا است که با هر ترفند، هر جنایتی، و هر کار های پستی به دنبال منفعت طلبی است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه در هر جغرافیا و تاریخ به فراخور مطامع خودش حضور داشته است، خاطر نشان کرد: یک روز با چپاول منابع معدنی کشور های جهان سوم از هند گرفته تا آفریقا، آسیا و یک روز با تصرف و اشغال سرزمین‌های حاصل خیز توسط اوباشی از جنس همین نظام سلطه از سده‌های قبل تا امروز و یک روز استسمار و استعمار فکری و اندیشه‌ای و چپاول منابع انسانی.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم این چپاول و غارت نظام سلطه را بشماریم کتابی به قطر صد‌ها صفحه باید نوشت، ابراز کرد: این نظام سلطه در هر دوره تاریخی اندک درصدی از جمعیت کره زمین بوده و نظام سلطه به واسطه جنس و سرشت چپاولگری همیشه خواسته است که مردم دنیا را به نفع خودشان بچاپد.

اگر حاج قاسم نبود امروز خاورمیانه ای جدید پیش روی ما بود

وی با اشاره به شعار های امروز نظام سلطه، تصریح کرد: نظام سلطه امروز شعار های خوشایندی مانند دمکراسی، آزادی‌های فردی، ارتباطلات جهانی، تعاملات جهانی، مکاتبی مانند کاپیتالیسم، و لیبیرالیسم و اسم‌هایی که در تعریفش در گام اول به یک واژگان به ظاهر زیبایی می‌دهد، اما قطعا محتوای این اسم‌ها و مکاتب و جریانات، باز همان چپاول است.

سردار جهانبخش با بیان اینکه حاج قاسم در مقابل نظام چپاول جهان است این نظامی که به تعبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان نظام سلطه تعریف می‌شود، عنوان کرد: ما اگر حاج قاسم را و مکتب مقاومت و این نهضت مقاومت را نداشتیم، قطعا امروز خاورمیانه ای جدید پیش روی ما بود، خاورمیانه ای با کشور های زیادتر از لحاظ تعداد، اما از لحاظ جغرافیا کوچک‌تر و از لحاظ عمق امنیتی ضعیف‌تر و از لحاظ اقتدار نظامی، امنیتی و استقلال سیاسی متلاشی تر و فروپاشیده تر داشتیم.

با مکتب سازی حاج قاسم، هزاران میلیارد دلار سرمایه گذاری نظام سلطه پودر شد و به هوا رفت

وی با بیان اینکه حاج قاسم حرکت بسیار محکمی در مقابل نظام سلطه انجام داد و آن ها حق داشتند کینه به دل داشته باشند از این سرباز وطن و این سرباز مقاومت و این سردار دلها، افزود: آن ها هزاران هزار میلیارد دلار هزینه کردند نه تنها در این سالهای اخیر بلکه از چندین سال قبل اما به نتیجه نرسیدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم می‌بینیم از زمان حضور جاسوس بریتانیا مسترهنفر در خاور میانه و حوزه تمدنی ایران بزرگ و امپراطوری عثمانی که هر دو  تمدن اسلامی بودند؛ به این پی خواهیم برد که از چندین سال قبل غرب و نظام سلطه به دنبال تجزیه و کوچک سازی کشور های مسلمان و کشور‌های دارای منابع حیاتی و استراتژیک است.

وی با بیان اینکه اوج اقدامات نظام سلطه در عصر حاضر از عراق و شام شروع شد و هدف تجزیه خاورمیانه بود، ادامه داد: این‌ها به دنبال تجزیه سوریه، عراق، ایران، افغانستان و پاکستان و ایجاد کشورهایی با جغرافیای کوچکی و وابسته بودند تا علاوه بر فروش کالا‌های مصرفی شان، امنیت را بفروشند یعنی کشور‌ها نفت و پول بدهند و امنیت بخرند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه این هزاران میلیارد دلار سرمایه گذاری با مقاومت حاج قاسم و مکتب سازی حاج قاسم پودر شد و به هوا رفت، تاکید کرد: طبیعی است که این نظام سلطه از حاج قاسم دل خونی داشته باشد و آن‌ها علاوه بر شخص حاج قاسم با مکتب حاج قاسم مشکل دارند.

مکتب حاج قاسم قطع وابستگی بود نه قطع ارتباط با دنیا

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم قطع وابستگی بود نه قطع ارتباط با دنیا، ابراز کرد: قطع وابستگی بلوغ اقتصادی و فرهنگی می آورد؛ همان چیزی که ما به آن اقتصاد مقاومتی می‌گوییم.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه حاج قاسم استقلال به معنای واقعی را رغم زد و این حرکتی بود در طول انقلاب اسلامی و در راستای بلوغ فرهنگی و اقتصادی هر چند شکل نظامی داشت، تصریح کرد: ما اگر امروز در هر جغرافیایی امنیت سخت و نرم نداشته باشیم قطعا امنیت اقتصادی و فرهنگی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همین تحریم‌هایی که به ظاهر دردناک و مشکل سازند و مردم ما را اذیت می‌کنند و حتی مریض‌های ما را هدف گرفته است؛ همین تحریم‌ها برای ما مسیری باز کرد برای حرکت از رشد روبنایی به سمت رشد زیر بنایی، عنوان کرد: تحریم‌ها ما را از توجه به منابع زود گذر و خام فروشی منابع به سمت کار های سخت‌تر و پیچیده تر، یعنی کار هایی که ماندگار و پایداری اقتصادی بالاتری دارند، سوق داد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه حاج قاسم هم با زنده بودن خودش، هم با مبارزاتش و هم با شهادتش تلنگر محکمی به ما زد، تاکید کرد: حال آنهایی که با تلنگر سردار سلیمانی بیدار شده اند می فهمیند که حاج قاسم نمادی بود از استقلال و اقتدار ملی ایران بزرگ.

انسجام در جهان اسلام محصول مقاومت بوده و هست

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی موجب ایجاد انسجام در جبهه اسلام شد، خاطر نشان کرد: در بین لشکریان حاج قاسم از اهل تسنن، تشیع، ایزدی، مسیحی و ادیان دیگر بودند در مکتب حاج قاسم زیر لوایی که تحت عنوان مقاومت ایجاد شده بود مبارزه می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه این انسجام در جهان اسلام محصول مقاومت بوده و هست، ابراز کرد: حاج قاسم نقشه و توطئه بسیار پیچیده هژمونی جهانی آمریکا که بیشتر معطوف به تجزیه کشور‌ها و ایجاد کانونی از آشوب در منطقه خاور میانه با هدف ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیست و چپاول خاور میانه نشین‌ها به بهانه تامین امنیت‌شان بود بر هم زد و در مقابل این نقشه ایستاد.

وی با بیان اینکه محبوبیت حاج قاسم محصول چند موئلفه فردی و اجتماعی ایشان بود، تصریح کرد: زیبا‌ترین خصلت حاج قاسم ساده زیستی بود، امروز بنده به عنوان یک سرباز در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران آرزو دارم که بتوانم مانند حاج قاسم ساده زندگی کنم و از اشرافیگری و تجملات به دور باشم.

سردار جهانبخش با بیان اینکه مردمی بودن حاج قاسم زبان زد است، عنوان کرد: یکی دیگر از مولفه‌های عزیر دلها شدن و سردار دلها شدن حاج قاسم مردمی بودنش بود.

وی با بیان اینکه دیدیم که سردار سلیمانی در سیل خوزستان تا کمر در آب و گل و لای بود، افزود: سردار سلیمانی در تمام صحنه‌هایی که مردم در رنج بودند، در کنارشان بود، و این مردمی بودن ساده زیست بودن جذبی عمل کردن یکی از ویژگی های سردار دلها بود.

سردار سلیمانی دشمن‌ترین افراد را در یک گفتار جذب می‌کرد

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه سردار سلیمانی هیچ کس را به هیچ بهانه ای از خودش نمی‌راند، ادامه داد: دشمن‌ترین افراد را در یک دیالوگ و گفتار جذب می‌کرد طیف های مختلف مردم را و اندیشه های مختلف را خیلی خوب بر می تابد و در خود ذوب و جذب می‌کرد.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه ما یک مشکلی که داریم و آن این است که فضای دفعی در سطح جامعه ما زیاد است و طیف های مختلف سیاسی بر هم دیگر می تازند و هم دیگر را بر نمی تابند و طیف‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و طیف‌های مختلف مذهبی هم همین طور، خاطر نشان کرد: این‌ها در وجود حاج قاسم تبدیل به یک انسجام و یک جذب و همگرایی می‌شد.

سردار جهانبش با بیان اینکه در سوگ حاج قاسم ارمنی، عاشوری، شیعه، سنی همه یک صدا گریستند، افزود: در سوگ حاج قاسم هم با حجاب هم گریست و هم بی‌حجاب و بد حجاب گریست؛ هم چپ گریست و هم راست گریست.

فقیر و غنی در مراسم تشییع حاج قاسم گِل بر سر مالیدند

وی بیان کرد: فقیر و غنی در مرثیه و رسا و مراسم تشییع حاج قاسم گِل بر سر مالیدند و همه در یک خط در یک خیابان پشت یک علم به نام پیکری تکه تکه شده اما مظهر انسجام به راه افتادند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه امروز در جامعه به حاج قاسم‌ها نیاز داریم که بتوانند انسجام ملی را در نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت کنند، ابراز کرد: این جذبی عمل کردن حاج قاسم باعث شد که میلیون‌ها نفر از افرادی که شاید خیلی هم خط فکری شان با خط فکری حاج قاسم مطابق نبود مشتاقانه پیرو مکتب حاج قاسم شوند.

وی با بیان اینکه علی رغم نبود فیزیکی حاج قاسم کماکان روحیه و مکتب حاج قاسم در جمهوری اسلامی ایران زنده است، تصریح کرد: این موضوع باید مورد توجه تمام مردم به ویژه رسانه‌ها و اندیشمندان باشد تا هر زمانی می‌خواهند در رابطه با نظام و مملکت تصمیمی بگیرند این مقاومت اقتدار و استقلال فکری حاج قاسم جلو چشمشان باشد.

سردار جهانبخش در توصیه ای به تمامی اقشار، عنوان کرد: ساده زیستی حاج قاسم را الگو قرار دهید.

وی با بیان اینکه اگر ما می‌گفتیم در طول تاریخ، چندین صد سال قبل کسی بوده و ما امروز باید از خصلت های خوب او تبعیت کنیم، ادامه داد: سردار سلیمانی جلوی چشم ما بود و هست، مکتب حاج قاسم مکتبی جامع الشرایط است که همه را در بر می گیرد و ما در درون این مکتب باید توسعه دهنده این مکتب داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به دشمنان حاج قاسم سلیمانی، افزود: آنهایی که از ترور و حذف فیزیکی حاج قاسم سلیمانی خوشحال شدند، اجنبی هایی که فارسی در شبکه‌های مختلف حرف می‌زنند، این ها ایرانی نیستند و اصلا به این ها ایرانی نمی شود گفت این ها فقط فارسی حرف می‌زنند اما ضاتا اجنبی اند؛ کسی که از شهادت و ترور قهرمان ملی‌اش خوشحال می‌شود و ابراز خوشحالی می‌کند ایرانی نیست.

وی با بیان اینکه به غیر اجنبی های فارسی زبان، صهیونیست‌ها و یک سری دوئل مرتجع منطقه فکر کردند با شهادت حاج قاسم، مکتب حاج قاسم افسرده می‌شود خواهد مرد و دچار فروپاشی خواهد شد، ابراز کرد: دو سال بعد از شهادت حاج قاسم رویش‌های جدید، انسجام و اقتدار بیشتر را در این مکتب می‌بینیم.

تعمیق دشمنی دشمنان بعد از شهادت حاج قاسم

سردار جهانبخش با اشاره به تشدید فشار‌های نظام سلطه بر روی نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از شهادت حاج قاسم و ادامه دشمنی‌ها و تعمیق دشمنی با ملت ایران، تاکید کرد: بستن راه دارو به روی کشور و ملت ایران نشان می‌دهد که کماکان روحیه حاج قاسم در جامعه حاکم است.

وی با بیان اینکه با رهبری، رهبری معظم انقلاب کماکان علم در دست سرداران لایقی که دانش آموز و هنر آموز و درس آموز مکتب حاج قاسم بوده اند، است، تصریح کرد: دشمن فهمیده که ما کماکان در محور مقاومت هستیم و در مسیر رشد زیر بنایی نه رو بنایی حرکت می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه ما در نقطه عطف قرار داریم و استقامت و مقاومت، ما را به اوج قله خواهد رساند، اوج قله ای که زیر پایمان خالی نیست؛ عنوان کرد: ملت ایران امروز به خودباوری رسیده است.

وی با بیان اینکه توکل بر خدا یکی از مولفه‌های مکتب حاج قاسم است، افزود: خودباوری یکی دیگر از مولفه‌های مکتب حاج قاسم بود.

سردار جهانبخش با بیان اینکه حاج قاسم زمانی وارد سوریه شد که تمام استراتژیست‌های دنیا و تمام تئورسین‌های نظامی و سیاسی و ژئوپولوتیک دنیا می‌گفتند سوریه از دست رفته است، ادامه داد: حاج قاسم زمانی وارد عراق شد که همه می‌گفتند عراق کاملا سقوط کرده و تجزیه شده است.

وی با بیان اینکه اعتماد به نفس حاج قاسم بود که منطقه را نجات داد، تاکید کرد: امروز هم این اعتماد به نفس باید در مسئولین و مدییران مملکت ما به وجود بیاید و با ساده زیستی و مردمی بودن و توکل بر خدا و با اعتماد به نفس پیش بروند تا این مشکلات پشت سرگذاشته شود.

مصاحبه از: حسین عباسی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر