logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۴۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش موج رسا؛

مراجعه مشتریان به صندوق امانات بانک مسکن در استان زنجان 5 هزار تومان آب می‌خورد

مراجعه-مشتریان-به-صندوق-امانات-بانک-مسکن-در-استان-زنجان-5-هزار-تومان-آب-می‌خورد
صندوق امانات بانک مسکن علاوه بر ودیعه و کارمزد سالیانه برای نگهداری امانت‌های مشتریان، 5 هزار تومان کارمزد برای هر بار مراجعه مشتری جهت استفاده از صندوق نیز دریافت می‌کند که اعتراض مشتریان را در پی داشته است.

به گزارش موج رسا; داستان از آنجا آغاز شد که یکی از مخاطبان این پایگاه خبری در پیامی با این مضمون گفت: یکی از شعبه‌های بانک مسکن زنجان مدتی است که برای صندوق امانات، علاوه بر ودیعه و هزینه سالیانه برای هر بار استفاده از صندوق، مبلغ 5 هزار تومان به عنوان کارمزد دریافت می کند که این مبلغ هم در قرارداد اولیه نیامده و هم اینکه به‌صورت نقدی و بدون رسید دریافت می‌شود و کارمند مربوطه نیز تاکید بر این دارد که مبلغ باید به‌صورت نقدی پرداخت شود.

با توجه به اینکه این مخاطب از پایگاه خبری موج رسا درخواست پیگیری موضوع فوق را داشت، خبرنگار موج رسا؛ موضوع را از مسئولان مدیریت شعب بانک مسکن استان پیگیری کرد.

جمشید اسدی، مدیر دایره ارتباطات و بازاریابی مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: 5 هزار تومان، کارمزدی است که برای هر بار مراجعه مشتری به صندوق امانات دریافت می‌شود و طبق بخشنامه است.

وی با بیان اینکه صندوق امانات بانک مسکن، یکی مبلغ ودیعه و یک کارمزد سالیانه برای امانات دارد، اظهار کرد: هزینه 5 هزار تومان برای هر بار استفاده مشتری از صندوق است که قبلاً 2 هزار تومان بوده و اکنون به 5 هزار تومان افزایش یافته است.

اسدی با بیان اینکه موضوعی که مخاطب خبرگزاری بیان کرده، عدم صدور رسید برای این کارمزد است، خاطرنشان کرد: مقرر شد از این به بعد، همکاران شعبه اقدام به صدور رسید کنند.

مدیر دایره ارتباطات و بازاریابی مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان در خصوص عدوم وجود بند دریافت کارمزد در قرارداد اولیه گفت: هر زمان، قانون خود را دارد و شاید قبلا این کارمزد نبوده و از سال‌های اخیر با تغییر قانون، دریافت کارمزد نیز انجام می‌شود.

در ادامه، یکی از کارکنان حراست مدیریت شعب بانک مسکن به خبرنگار موج رسا؛ گفت: صندوق امانات بانک در طبقه زیرزمین شعبه و عملیات بانکی در طبقه بالای شعبه است.

وی اظهار داشت: وقتی به مشتریان گفته می‌شود که 5 هزار تومان را به حساب واریز کنند، مشتریان به دلیل ازدحام شعبه و همچنین تسریع در انجام امور خود راضی می‌شوند که هزینه را به‌صورت نقدی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه همکار شعبه و مسئول صندوق امانات در راستای رعایت حال مشتریان و مساعدت آن‌ها کارمزد را به‌صورت نقدی دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: مشخصات فرد مذکور در برگه جداگانه ثبت و تمام هزینه‌ها به نام مشتریان به بانک واریز شده و رسید به عنوان سند برای آن‌ها صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: هر مشتری که به شعبه مراجعه کند، رسید پرداخت او موجود است.

این مسئول افزود: با شعبه مربوطه صحبت شد و برای اینکه شائبه به وجود نیاید و این اتفاقات تکرار نشود بعد از این به حتما تمام مشتریان را جهت پرداخت مبلغ کارمزد به شعبه می‌فرستند تا دیگر این حرف‌ها پیش نیاید.

وی با بیان اینکه 5 هزار تومان، کارمزد خدمات صندوق امانات بانک است، گفت: این هزینه از قبل هم وجود داشته و فقط مبلغ آن به مرور از یک به 2 و اکنون به 5 هزار تومان تغییر یافته است.

وی در خصوص علت دریافت کارمزد به‌رغم دریافت ودیعه و کارمزد سالیانه اظهار داشت: به هر حال، جزء سیاست‌های بانک است و این هزینه برای هر بار استفاده از صندوق است که مشتریان به ازای هر بار استفاده از صندوق باید پرداخت کنند.

این مسئول تاکید کرد: ما هم تابع بخشنامه‌های بانک هستیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر