logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۴۸۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عالم مشهور اهل تونس:

دنیا شهید سلیمانی را به ازاد مردی و صلح طلبی می شناسد/ خطبه عربی زینب قلب جامعه عرب را به لرزه انداخت

دنیا-شهید-سلیمانی-را-به-ازاد-مردی-و-صلح-طلبی-می-شناسد-خطبه-عربی-زینب-قلب-جامعه-عرب-را-به-لرزه-انداخت-
سید محمد تیجانی گفت: زینب سلیمانی نمونه بارز شیعه واقعی است وقتی که در زمان شهادت سردار خطبه ای با زبان فصیح عربی خواند قلب جامعه عرب زبان را لرزاند.

به گزارش موج رسا; دکتر سید محمد تیجانی سماوی، (زاده ۱۹۳۶م) عالم مشهور اهل تونس مذهبش را از اهل‌سنت به تشیع تغییر داده است.
تیجانی ابتدا مالکی‌مذهب بود، وی پس از سفر به عربستان به وهابیت گرایش پیدا کرد و به تبلیغ عقاید وهابیان مشغول شد؛‌ اما در پی سفری به نجف و گفت‌وگو با عالمان شیعه، مذهب شیعه را برگزید.
دقایقی پیش این عالم مشهور با حضور در گلزاری شهدای کرمان با سردار مقاومت عهد و پیمانی دوباره بست .

دکتر تیجانی مولف کتاب آنگاه که مسلمان شده ام در گفتگو با "راه آرمان" عنوان کرد: رهبر فرزانه ایران اسلامی در خصوص کتاب من بیان کرده است که این کتاب مولفه ای از بهشت است و این کتاب با نظرات رهبر انقلاب تکمیل شده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب درتدوین و توزیع این کتاب در کشورهای افریقایی سودانی و تونسی کمک ها ی زیادی را شامل حال ما کردند  فروش این کتاب سبب مسلمان شدن افراد بسیاری شده است .

تیجانی اذعان کرد: کتاب آنگاه که مسلمان شده ام به 7 زبان دنیا ترجمه شده است و فقط 6 میلیون نفر با این کتاب تغییر مذهب و فرقه داده اند.

وی با بیان اینکه کتاب ما 6 میلیون نفر را به  سوی شیعه شدن هدایت کرده است، عنوان کرد: زینب سلیمانی نمونه بارز شیعه واقعی است وقتی که در زمان شهادت سردار خطبه ایی با زبان فصیح عربی خواند قلب جامعه  عرب زبان را لرزاند.

تیجانی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در اولین روز سال میلادی در کرمان گفت: من با همسرم به کرمان برای زیارت  قبور شهدا نگین این گلزار سرادر سلیمانی امده ایم زیرا این شخص مصداق بارز آیه قران در خصوص مجاهدت است؛ انجا که قران نام برده که مجاهدین مخفیانه کارو جهاد می کنند و 40 سال سلیمانی خدمات مجاهدانه را انجام داد.

عالم مشهور اهل تونس افزود: زمانی که خبری شهادت سردار در جهان منتشر شد تمام کسانی که اسم ایشان را شنیده بودند و حتی دین نداشتند با فقدان ایشان اشک ریختند و قاسم را برای ازاد مردی و صلح طلبی می شناختند  زیرا او دفاع از ازاد مردی کرد و همه حتی بی دینان او را دوست داشتند و از نبودش ناراحت شدند.

تیجانی ادامه داد: سودانی ها ارادت خاصی به سردار دارند و یکی از آنها  داستانی درمورد سردار داشتند که آن را نوشته و به زینب دختر سردار داده ایم و تعبیرما این است که زینب سلیمانی زینب صغری و زینب دختر امام حسین زینب کبری است.

وی در پایان با بیان اینکه همسرم پرچم گنبد امام علی را با خود اروده تا تقدیم زینب دختر سردار کند گفت: وقتی زینب خطبه های عربی را به زبان فصیح ایراد کرد همه تعجب کردند و مداوم تکرار می کردند که می گویند ایرانی ها از عرب ها متنفرن پس چطور زینب اینقدر فصیح سخن می گوید؟؟ بنابر این جامعه عرب تلنگری به این موضوع خورد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر