logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۴۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

رفع تحریم‌های ضد ایرانی و بازگشت به توافق هسته‌ای، بهترین گزینه برای آمریکا و اروپا در مذاکرت است

رفع-تحریم‌های-ضد-ایرانی-و-بازگشت-به-توافق-هسته‌ای،-بهترین-گزینه-برای-آمریکا-و-اروپا-در-مذاکرت-است
امام جمعه ماهنشان گفت: وی گفت: این 2 گزینه اصلی یعنی پذیرش رفع واقعی تحریم‌های ضد ایرانی و بازگشت واقعی به توافق هسته‌ای هسته‌ای، بهترین گزینه‌ای است که آمریکا و اروپا می‌توانند انتخاب کنند در غیر این صورت، تجربه یک شکست بزرگ راهبردی را خواهند چشید.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به بازی مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا در بیرون و درون مذاکرات اظهار داشت: این تحرکات، نشانه‌ای از استیصال آمریکا و بایدن بوده و فضاسازی رسانه‌ای برای تردید ایران و هم‌پایان ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که اتفاقاً آن چیزی که در حال اتمام است فرصت برای ایران نیست بلکه فرصت برای آن‌ها رو به اتمام است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: هرگونه فضاسازی و شان‌تاژ در خارج از مذاکرات وین منجر به عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از موضع منطقی خودش نخواهد شد و آمریکا و اروپا باید بدانند که الان سال ۹۹ نیست و آن‌ها در وضعیتی قرار ندارند که بخواهند آینده را پیش‌بینی کرده و احتمالات ممکن را کنار هم بگذارند و گزینه را برای ما قرار دهند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه این بار آن کسی که گزینه‌ها را تعیین خواهد کرد، جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، افزود: بنابراین بهتر است که توافق کنند و در پذیرش رفع همه تحریم‌های ضد ایرانی و برای بازگشت واقعی به توافق هسته‌ای تمرکز کنند.

وی گفت: این 2 گزینه اصلی یعنی پذیرش رفع واقعی تحریم‌های ضد ایرانی و بازگشت واقعی به توافق هسته‌ای، بهترین گزینه‌ای است که آمریکا و اروپا می‌توانند انتخاب کنند در غیر این صورت، تجربه یک شکست بزرگ راهبردی را خواهند چشید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از خطبه دوم ضمن انتقاد از تورم افسارگسیخته در قیمت کالاهای اساسی به‌خصوص مواد غذایی اظهار کرد: انتظار نظارت کافی بر بازار از سوی مسئولان می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاحات اقتصادی کشور در اولویت‌های اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار برنامه و بودجه و اصلاح پرداخت ارز ترجیحی ضروری است.

امام جمعه ماهنشان افزود: برای این اصلاحات،؛ اثرات محسوس و ملموس در افزایش رفاه محرومین و آماده کردن زیرساخت‌ها و مقبولیت از طرف عموم مردم و رفع اثرات تورمی آن‌ها باید در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفت: نه تنها آل سعود موفق به شکست دادن انقلابیون یمن نشده بلکه نقاط مختلف عربستان نیز توسط پهپادها و موشک‌های مدرن انصارالله یمن مورد هدف قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه یمنی‌ها جنگ را از حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیروزی یمنی‌ها نزدیک است و تحولات یمن نیز به‌گونه‌ای رقم خورده که عربستان را به این نتیجه رسانده که باید در اندیشه پایان دادن به جنگ یمن باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به سالروز ارتحال آیت‌الله حاج محمد تقی مصباح یزدی گفت: ایشان هم در زمان حیات و هم در زمان ممات، دارای برکات و ثمرات زیادی بوده و هستند و باید راه و اندیشه این بزرگوار ادامه یابد.

وی با اشاره به سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی و روز مقاومت اظهار کرد: یکی از معیارهایی که شهید سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان مکتب معرفی شده این است که شهید سلیمانی را می‌توان شیعه تراز در دوران غیبت دانست.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا مکتب شهید قاسم سلیمانی به تمام معنا درک شود و در جامعه گسترش یابد تا سلیمانی‌های دیگر از این مکتب، تربیت شوند.

وی با اشاره به ایام شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) بیان کرد: آنچه نیاز امروز جامعه می‌باشد، معرفی ابعاد شخصیتی خانم فاطمه زهرا(س) در جامعه و ارائه سیره عملی آن بزرگوار است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: این ایام، بهترین فرصت برای بیان ابعاد شخصیتی و سیره عملی آن بانوی بزرگ اسلام است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر