logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۴۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی:

سریع ترین راه حل معضلات موسسات مالی سئوال از رئیس جمهور بود/ دولت نقد منصافانه را دشمنی می داند

سریع-ترین-راه-حل-معضلات-موسسات-مالی-سئوال-از-رئیس-جمهور-بود-دولت-نقد-منصافانه-را-دشمنی-می-داند

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سریع ترین راه ممکن برای حل معضلات موسسات مالی سئوال از رئیس جمهور بود.

به گزارش موج رسا; علی وقف چی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران استان زنجان در خصوص امضای نامه به رئیس جمهور اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی سوگند خورده ایم که از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حقوق ملت دفاع کنیم و از هر فرد، مسئول،رئیس جمهور و وزرا بر اساس مجاری قانون سئوال کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات در سطح کشوری حل شود، در سطوح استانی و شهرستانی نیز حل می شود،تصریح کرد: دغدغه های سپرده گذاران کاسپین موجب شد تا از طریق مجاری قانونی به این افراد کمک شود.

این نماینده خاطرنشان کرد: جلسه ای با سیف برگزار شد و مستندات با شنیده ها مغایر بود و سیف خواهان بررسی موضوع از طریق دادگستری بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از وزیر نیز به صورت مکتوب این موضوع پیگیری شد،ادامه داد: معاون پارلمانی مجلس نیز گفت حکم خاصی نمی توان به رئیس بانک مرکزی داد به همین دلیل خواستار سئوال از رئیس جمهور شدیم.

وقف چی با بیان اینکه میزان اعتراض ها و اعتصاب ها رو به افزایش بود،تصریح کرد: سریع ترین راه ممکن برای حل معضلات موسسات مالی سئوال از به رئیس جمهور بود.

وی ادامه داد: به این دلیل که طراح من بودم امضا کردم و در نهایت 87 نفر این نامه را امضا کردند تا رئیس جمهور به حل مشکل کمک کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام تلاش این است که در سریعترین زمان این مشکل حل شود و به نظر می رسد تعداد نمایندگان امضا کننده افزایش یابد.

وقف چی برضرورت جلوگیری از برداشت حزبی از این مسئله تاکید کرد و گفت: وابسته به گروه خاصی نبوده و در گروه مستقلین مجلس قرار دارم تا دغدغه های مردم را حل کنم.

وی با بیان اینکه نباید به دولت های گذشته برگشت،ما برای امروز تکلیف داریم،تصریح کرد: بانک مرکزی با تاسف در این زمینه دروغ گفته و به افکار عمومی توهین محسوب می شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر میزان سودهی از سوی بانک مرکزی تعیین می شود، چرا بانک مرکزی نظارت در این زمینه انجام نمی دهد،افزود: اگر قرار باشد مجموعه ای دارای بانک باشد باید برای مردم باشد.

وقف چی ادامه داد: اگر ارگان ها به صورت مستقیم در اقتصاد وارد شوند ما راه به جایی نمی بریم مگر اینکه دولتی نباشد.

وی با اشاره به اینکه با رودربایستی کشورداری انجام نمی شود،خاطرنشان کرد:رئیس جمهور اگر به این نتیجه رسیده بود که نمی تواند مشکلات را حل کند،صحنه نمی آمد، اما اگر این توان را در خود می بیند، باید مشکلات را حل کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص صندوق فرهنگیان شفاف سازی نشده است و باید افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند باید مشخص شوند.

وقف چی بیان داشت:ارائه الحاقیه با 81 امضا موجب شد درآمد مالیاتی استان ها که تا 35 درصد نیز بود در استان زنجان به 9 درصد رسید.

وی با بیان اینکه دولت نقد منصافانه را دشمنی می داند، افزود: در حالی که دولت می تواند از این نقدها برای پیشرفت خود استفاده کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی برضرورت توجه به بخش خصوصی و اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد و بیان داشت: دولت باید با قاطعیت تمام با مشکلاتی که احساس می کند برخی نهادها به وجود آورده اند،برخورد کند.

وقف چی با بیان اینکه نمایندگان استان زنجان دارای تنش نیستند و با هم همافزایی دارند،بیان داشت: در زمان انتخابات نیز شعاری به مردم ندادم.

وی با اشاره به اینکه در خرداد سال گذشته رسما از طریق وزارتخانه مبنی بر توقف عملیات سد مشمپا دستوری صادر شد،تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین آب شرب و صنعت استان زنجان متکی به سد مشمپا است، برای رفع توقف آن تلاش شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه سد مشمپا و انتقال آب پیگیری شد که  800 میلیارد تومان برای سد و 300 میلیارد تومان برای انتقال آب اعتبار لازم است.

وقف چی در خصوص پیگیری بهسازی و احداث راه اصلی منجیل سه راهی طارم گفت: به دلیل فرصت کمی که داشتیم نتوانستیم به دنبال اعتبارات برویم.

وی با اشاره به نزدیک شدن مسیر به شهرهای شمالی کشور،بیان داشت:قرار است 50 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که امیدواریم محقق شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای نجات کشور باید زمینه برای حضور 80 میلیون زن و مرد فراهم شود که دارای سلایق متفاوتی هستند و باید همدیگر را تحمل کرده و کنار هم باشیم.

وقف چی با بیان اینکه هر کسی می خواهد در کشور تفرقه اندازی کند این افراد عامل نفوذ هستند،تصریح کرد: ما در باید مستقل بوده و با کشورهای که تمامیت ارضی ما را قبول دارند، باید ارتباط داشت.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : عبداله ] [ ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ]
یعنی نمی داند سیف زیر نظر وزیر اقتصاد است و می توانستند از وزیر اقتصاد سوال کنند
[ نام : رضا ] [ ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ ]
آقای سیف و همکارانشان عادت کرده اند که در صدا و سیما حاضر شوند و به صورت یکطرفه از آن تریبون دروغ های بزرگ بگویند تا شاید بتوانند سرپوشی بر سوء مدیریت و ضعف عملکرد خود بگذارند. سوء مدیریتی که باعث ضایع نمودن اندوخته حاصل از یک عمر زحمت و تلاش سپرده گذاران شده است. از آقای وقف چی که با شهامت و به دور از سیاسی کاری واقعیات را بر مبنای مدارک و مستندات غیرقابل انکار مطرح نموده اند تشکر فراوان داریم. آقای سیف و همکارانشان دفعه بعد که به صدا و سیما می آیند اگر می توانند به جای حرف های تکراری و دروغ و فریب کاری به سئوالات و مطالب مطرح شده توسط آقای وقف چی جواب بدهند. متاسفانه آقای سیف و همکارانشان فکر می کنند اگر یک عبارت خلاف واقع و دروغ را هزار بار تکرار کنند (تکرار عبارت: سو تفاهم مردم در مورد مجوز صادره توسط بانک مرکزی برای موسسه غیر مجاز و منحله فرشتگان و سپرده گذاری در کاسپین) آن عبارت منطقی و صحیح می شود. بانک مرکزی باید تا دیرتر از این نشده و بحران ایجاد شده منجر به یک فاجعه سیاسی و اجتماعی نگردیده، مسئولیت اشتباهات خود در خصوص کاسپین را بپذیرد و جهت جبران آن اقدام نماید.
فرم ارسال نظر