logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۴۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس بررسی آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

وضعیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس، ناسالم است

وضعیت-هوای-زنجان-برای-گروه‌های-حساس،-ناسالم-است
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: هم‌اکنون هوای زنجان برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

الناز هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی استان، پایداری وضعیت هوا تا روز شنبه (11 دی) وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پایداری جوّی معمولاً همراه با آلودگی هوا می‌شود.

هاشمی با اشاره به شاخص آلودگی هوای استان زنجان طی 24 ساعت گذشته گفت: شاخص آلودگی هوا طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز 123 است.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا از هر یک ساعت، مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمال افزایش این آلودگی وجود دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون هوای زنجان برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

وی با بیان اینکه به سالمندان، افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی و کودکان در چنین شرایطی توصیه می‌شود که به بیرون از منزل نروند، خاطرنشان کرد: به افراد سالم نیز توصیه می‌شود که در این شرایط از فعالیت بیش از حد در بیرون از منزل خودداری کنند.

هاشمی در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی در وضعیت جوّی فعلی بیان کرد: میزان آلودگی هوای زنجان هم‌اکنون به اندازه‌ای نیست که اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی و یا زوج و فرد کردن خودروها شود چرا که وضعیت جوّی پایدار است.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه افزایش شاخص آلودگی هوا در چنین شرایط جوّی، طبیعی است، گفت: طبق اعلام هواشناسی از روز یک‌شنبه (12 دی) شاهد بارندگی خواهیم بود که آلودگی هوا نیز همزمان با آغاز بارندگی، کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مفهوم میزان محاسبه‌شده در شاخص کیفیت هوا اظهار داشت: شاخص کیفیت بین صفر تا 50 به معنی هوای پاک و سالم برای همه افراد است.

هاشمی با بیان اینکه شاخص کیفیت بین 51 تا 100 به معنی هوای قابل قبول بوده که افراد خیلی حساس در صورت امکان در این شرایط باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت بین 101 تا 150 به معنی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (وضعیت فعلی) است.

وی با بیان اینکه شاخص کیفیت بین 201 تا 300 به معنی هوای بسیار ناسالم است، افزود: در این وضعیت، افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

هاشمی تصریح کرد: شاخص کیفیت بین 301 تا 500 نیز به معنی هوای خطرناک است که افراد در چنین وضعیت باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر