logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۴۷۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

سردار سلیمانی با دیپلماسی افراد تاثیرگذار منطقه را به میدان جنگ آورد/ سردار سلیمانی در میدان جنگ با شجاعت تمام در برابر دشمن می‌ایستاد

سردار-سلیمانی-با-دیپلماسی-افراد-تاثیرگذار-منطقه-را-به-میدان-جنگ-آورد-سردار-سلیمانی-در-میدان-جنگ-با-شجاعت-تمام-در-برابر-دشمن-می‌ایستاد-
امام جمعه ابهر گفت: سردار سلیمانی دیپلماتی ورزیده بود که بسیاری از کارها را با دیپلماسی پیش می‌برد و با همین توان روسای جمهور و افراد تاثیرگذار منطقه را به میدان می‌آورد.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از دیدگاه مقام معظم رهبری حاج قاسم سلیمانی دارای مکتب بوده و نمی‌توان به عنوان یک شخصیت معمولی به ایشان توجه کرد چرا که کسی را صاحب مکتب می‌گویند که برداشت خاصی از یک مسئله داشته باشد.

وی برضرورت توجه به دیدگاه‌های سردار سلیمانی در خصوص ولایت فقیه و اطلاعت از ایشان تاکید کرد و گفت: توجه به این نکته، مبنایی مهم در شناخت سردار سلیمانی محسوب می‌شود چرا که برای تحلیل و تفسیر موفقیت ایشان باید به دیدگاه‌های وی توجه شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مواجه سردار سلیمانی با دشمن در سطح بین‌الملل با امپریالیسم و صهیونیسم جهانی از سوریه تا عراق، گفت: سردار در میدان جنگ با شجاعت تمام ایستاد و مبارزه کرد بدون اینکه کوچکترین هراسی از دشمن به دل خود راه دهد در حالی که برخی‌ها در داخل از برگزاری مانور موفقیت آمیز پیامبر اعظم دچار ترس شده و مماشات با دشمن را پیشنهاد می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رجزخوانی اسرائیل برخی‌ها را در داخل کشور با ترس مواجه کرده است در حالی که سردار سلیمانی در دل خطر نمی‌ترسید، افزود: افرادی که به دنبال مماشات با دشمن هستند به حرف‌های ولایت فقیه اعتقاد ندارند در حالی که سردار سلیمانی با همه وجود ولی خود را قبول داشت و به عنوان سرباز ولایت در جنگ شرکت و موفقیت کسب می‌کرد.

حجت‌الاسلام مرادپور برضرورت توجه به ویژگی ولایت پذیری سردار سلیمانی از سوی نسل‌های مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: سردار دل‌ها فردی دو ابعاد بود که فعالیت او در میدان جنگ انسان را یاد امیرالمومنین(ع) و مالک اشتر به عنوان انسانی بسیار قوی و جدی می‌انداخت که هیچ گاه در مقابل دشمن کوتاه نیامده و جنگ را با تمام قواعد پیش می‌بردند تا دشمن سر جای خود بنشیند.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در نماز شب عابد و پارسایی بود که انگار جنگ و زندگی را بلد نیست و در عرض ارادت به ساحت صدیقه طاهره(س) چنان روضه‌خوانی می‌کرد که انگار جز روضه خوانی کار دیگری بلد نیست که این ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی ناشی از اخلاص و ذوب ایشان در اسلام و باورهای دینی بود.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: سردار سلیمانی استعداد فوق العاده‌ای در حل مسائل و بحران‌های پیچیده داشت که جنگ‌های سخت را مدیریت می‌کرد همانگونه که این شخصیت بزرگ جامعه اسلامی دیپلماتی ورزیده بود که بسیاری از کارها را با دیپلماسی پیش می‌برد و با همین توان روسای جمهور و افراد تاثیرگذار منطقه را به میدان می‌آورد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه همه فعالیت‌های سردار سلیمانی بدون پشت میز نشینی و داشتن تشکیلات اداری انجام می‌شد، گفت: بزرگترین کارها توسط سردار سلیمانی با کمترین هزینه، شانتاژ و تبلیغات انجام می‌شد در حالی که برخی‌ها برای کارهای انجام نداده قهرمان شده و سکه، تشویق و مدال گرفتند.

حجت‌الاسلام مراد پور گفت: سردار سلیمانی هزاران میدان را برای کسب رضای خداوند متعال فتح کرد اما حرفی از این قهرمان ملی، بین‌المللی و جهان اسلام به میان نیامد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر