logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۴۷۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

گسل‌ها و روستاهای در معرض خطر زلزله زنجان شناسایی شد/ مقاوم سازی 52 درصد خانه‌های روستایی استان زنجان

گسل‌ها-و-روستاهای-در-معرض-خطر-زلزله-زنجان-شناسایی-شد-مقاوم-سازی-52-درصد-خانه‌های-روستایی-استان-زنجان
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: زنجان از معدود استان‌هایی است که گسل‌های آن شناسایی شده و بنیاد مسکن و مدیریت بحران طی دو سال گذشته روستاهای در معرض خطر را شناسایی کرده‌اند.

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 5 دی ماه به عنوان سالروز زلزله دحشتناک بم در سال 1382 است که موجب کشته شدن 26 هزار نفر و بی‌سرپرستی 5 هزار و 200 کودک شد.

وی با بیان اینکه زلزله بم 32 هزار مجروح و مصدوم را بر جای گذاشت، افزود: روز وقوع زلزله بم به دلیل اینکه بیشترین کشته را در زلزله‌های معاصر کشور داشته است به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

این مسئول شعار امسال را همکاری همگانی برای خدمت به مردم برای افزایش آگاهی در برابر زلزله عنوان کرد و گفت: امیدواریم همه با هم در آگاه سازی مردم و ارائه آموزش‌های لازم موفق عمل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از برگزاری مانورهای مختلف به منظور مقابله با زلزله خبرداد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم به مردم موجب می‌شود تا در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه آرامش خود را حفظ کرده و مکان امنی انتخاب شود.

کرامتی برگزاری مانورهای تمرینی، آموزش‌های امداد و نجات و اطفای حریق را در زمان وقوع حوادث تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: داشتن آموزش لازم موجب کاهش آسیب می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سطح استان زنجان دانشگاه علوم پایه و زنجان مطالعات خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و گسل‌های استان زنجان انجام داده‌اند که این امر برنامه‌ریزی‌های استانی را تسهیل می‌بخشد.

این مسئول تصریح کرد: زنجان از معدود استان‌هایی است که گسل‌های آن شناسایی شده و بنیاد مسکن و مدیریت بحران طی دو سال گذشته روستاهای در معرض خطر را شناسایی کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه 153 روستای استان زنجان در معرض سیل و زلزله قرار دارند، ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی، تهمیدات و اقدامات لازم برای مقابله با حوادث انجام شده است.

کرامتی از مقاوم سازی 52 درصد خانه‌های روستایی استان زنجان با تلاش بنیاد مسکن و مسئولان مرتبط خبرداد و گفت: ادامه مقاوم سازی خانه‌های روستایی استان نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: برای جلوگیری از وقوع مشکلات و خسارت به منازل روستایی باید با ساخت و ساز مهندسی و مقاوم، روستاهای استان را در برابر زلزله ایمن کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر