logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۴۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر‌عامل آب و فاضلاب استان زنجان:

حفر 20 هزار حلقه چاه در سطح استان زنجان/ حدود90 درصد چاه‌های حفر شده مربوط به بخش کشاورزی است

حفر-20-هزار-حلقه-چاه-در-سطح-استان-زنجان-حدود90-درصد-چاه‌های-حفر-شده-مربوط-به-بخش-کشاورزی-است

مدیر‌عامل آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به تعدادچاه‌های حفر شده در استان زنجان گفت: 20 هزار چاه در سطح استان زنجان حف شده که از این تعداد تنها 120 حلقه مربوط به تامین آب شرب شهری است.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: بیش از 90 درصد این چاهها مربوط به بخش کشاورزی بوده و سهم بسیار ناچیز برداشت آب شرب از سفره‌های زیرزمینی برای آب شرب مشترکین است.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان جزو چند استان دارای تنش آبی است.

مدیر‌عامل آب و فاضلاب استان زنجان افزود‌: با توجه به قرار گرفتن استان زنجان جزو چند استان دارای تنش آبی، تامین آب شرب شهروندان برای حساسیت امر در الویت وظایف دولت در سطح وزارت نیرو و این شرکت قرار دارد.

وی همچنین افزود: در مصرف آب صرفه‌جویی کنید جمله‌ای که بی‌هیچ تردیدی در این دهه اخیر نه تنها حس آگاهی بخشی داشته بلکه در پس خود موجی از نگرانی و تامل در باب آینده‌ای نامعلوم را نیز به تصویر می‌کشد.

جزء قاسمی گفت‌: شرایط فعلی کشور یا بهتر بگویم اقلیم ایران یکی از بحرانی‌ترین شرایط و توامان با نبود الگوی درست و مناسب در راستای کاهش بحران وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد‌: به همان اندازه که مردم نسبت به این مقوله آگاهی دارند به همان اندازه نیز در بروز شرایط نقش دارند.

مدیرعامل شرکت آبفای تصریح کرد‌: آب باید اهمیت واقعی خودش را پیدا کند لزوم فرهنگ مصرف بهینه منوط به فصل تابستان نباشد که هر سال بر اساس سنت همه ساله کلامی در باب آن گفته شود و پس از مدتها به فراموشی سپرده شود.

وی از نام‌گذاری روزهای هفته صرفه‌ جویی در مصرف آب برای سال 96 از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیریت منابع آب ایران خبر داد.  

جزء قاسمی افزود: نزدیک به 30 سال است که هفته اول تابستان یعنی یکم الی هفتم تیر ماه را هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری کرده اند تا به اهمیت آب و لزوم صرفه جویی در فصل تابستان پرداخته شود.

وی افزود: با وجود اینکه هفته صرفه جویی در تقویم‌ها ثبت نشده اما سالانه همزمان با آغاز هفته صرفه جویی برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه در سطح شرکت‌های آب و فاضلاب برگزار می‌شود‌.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان افزود‌: با توجه به مصرف بهینه برای حفظ این ماده حیاتی برای آیندگان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده که در این راستا مدیریت مصرف به ویژه در فصل گرما و تابستان برای حفظ این ماده حیاتی بسیار ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان نیاز ویژ و توجه بیش از پیش به آب را می‌طلبد و این امر لزوم توجه به صرفه جویی و مصرف بهینه آب را دو چندان می‌کند ولی این امر یعنی مدیریت مصرف آب نباید فقط مختص به فصل تابستان باشد بلکه در تمام فصول سال باید سرلوحه کارهای روزانه ما باشد.  

جزء قاسمی با اشاره به عنوان روزهای هفته صرفه جویی گفت: پنج شنبه اول تیر ماه با عنوان آب‌، اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال، جمعه دوم تیر ماه آب ، آموزه های دینی و ارتقای آگاهی های عمومی، شنبه سوم تیر ماه آب ، خانواده ( مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب )، یکشنبه چهارم تیرماه آب و توسعه پایدار( محیط زیست و سلامتی همگانی )، دوشنبه پنجم آب ، بازچرخانی (استفاده مجدد)، سه‌شنبه ششم تیرماه : آب ، رسانه ، مدیریت مصرف (شرب، کشاورزی‌، صنعت‌) و چهارشنبه هفتم تیرماه نیز آب ، قانون و حقوق شهروندی نامگذاری شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر