logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۴۶۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهادت، بالاترین ارزش در تمدن اسلامی_ ایرانی است/ ۲۰ درصد اعتبارات صداوسیما باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود

شهادت،-بالاترین-ارزش-در-تمدن-اسلامی--ایرانی-است-۲۰-درصد-اعتبارات-صداوسیما-باید-برای-ترویج-فرهنگ-ایثار-و-شهادت-هزینه-شود
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تمدن اسلامی - ایرانی، تمدنی غایت‌نگر و غیرمادی است، گفت: بالاترین ارزش در این تمدن، بندگی خالص خداوند است که شهادت، بروز این بندگی است.

به گزارش موج رسا; سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان اظهار داشت: حیات هر جامعه‌ای بسته به فکر، فرهنگ و تمدن آن جامعه بوده و فرهنگ و ارزش‌ها، اتسمفر حاکم بر تمدن جامعه است.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی– ایرانی، تمدنی غایت‌نگر و غیرمادی است، خاطرنشان کرد: بالاترین ارزش در این تمدن، بندگی خالص خداوند است که شهادت، بروز این بندگی است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران کنگره 3535 شهید استان زنجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ایشان در این دیدار فرمودند که شهادت، قله است اما دامنه‌ای دارد که از مسیر دامنه به قله می‌رسد و باید این دامنه را شناخت و ترویج کرد و شناساند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه برگزاری کنگره، آغاز راه است، تصریح کرد: علت این بود که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیاز امروز جامعه بوده و شهادت، نقطه تعالی و کمال است.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این شاخصه ارزشی به وسیله خیلی از رفتارها در جامعه گم شده است، گفت: این در حالی است که ایثار با اتمام جنگ، تمام نشده و ایثار کماکان ادامه دارد و همراه با زندگی است.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها مانند مادر شهیدان خالقی‌پور علی‌رغم تقدیم 3 فرزند شهید تاکنون حتی یک ریال از بنیاد شهید دریافت نکرده‌اند، ابراز کرد: از این موارد باید درس گرفته و به جامعه نشان دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امیدواریم با کمک تمام دستگاه‌ها این مصوبات به سرانجام برسد، اظهار کرد: سند زمین مرکز جامع توانبخشی استان زنجان، مشکلی دارد و نیاز به رفع تعارض است و ساختمان بنیاد شهید استان نیز علی‌رغم پرداخت تمام هزینه‌ها سنددار نشده که باید پیگیری و رفع شود چرا که تعویق در چنین موضوعاتی سبب ایجاد اِشکال در کارها می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 درصد اعتبارات صداوسیما طبق قانون باید برای حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود، خاطرنشان کرد: پیگیری جدی شورای شهر و شهرداری مبنی بر نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا، ساماندهی و مدیریت گلزار شهدا به عنوان کانون‌های بزرگ و وعده‌گاه فرهنگی و استفاده از این ظرفیت برای آیندگان و ادامه‌دار شدن نهضت دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از جمله مواردی است که باید در حوزه شهدا و ایثارگران پیگیری شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اشتغال و تامین مسکن، اصلی‌ترین مسائل مربوط به خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آن‌ها است که باید پیگیری شود، گفت: تامین زمین برای مسکن بخشی از ایثارگران که طبق قانون بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و همچنین مقرر شد تا سهمیه‌ای از محل نهضت ملی مسکن به ایثارگران تخصیص یابد و 10 درصد منایع اشتغال نیز مقرر شد که به ایثارگران داده شود.

وی با بیان اینکه هرم سنی جامعه ایثارگران 30 سال بالاتر از میانگین سنی کل کشور است و بین 58 تا 60 سال قرار دارد، اظهار داشت: تا 5 سال آینده بیش از 50 درصد ایثارگران بالای 60 ساله خواهند شد و نیاز به مراکز نگهداری و آسایشگاه‌ها افزایش پبدا می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه از کارهای فرهنگی حوزه ایثار و شهادت حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از استان‌ها بتوانند هر سال، سریال یک شخصیت برجسته خود را تولید کنند، جنبشی در این کار اتفاق می‌افتد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر