logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۴۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شکل معامله در واگذاری کارخانجات وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در زنجان مشکل دارد

شکل-معامله-در-واگذاری-کارخانجات-وابسته-به-سازمان-اقتصادی-کوثر-در-زنجان-مشکل-دارد
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد و خانواده‌های ایثارگران در جریان واگذاری برخی کارخانجات سازمان اقتصادی کوثر در زنجان، ضرر و زیان قطعی دیده‌اند، گفت: هم شکل معامله و هم نحوه پرداخت هزینه آن مشکل داشته است.

به گزارش موج رسا; سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در جریان سفر خود به استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر به زنجان به عنوان هفتمین سفر استانی اظهار داشت: ایجاد میز خدمت با حضور معاونان بنیاد شهید برای ارتباط با ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و تکریم از آن‌ها، دیدار با نمایندگان جامعه ایثارگری استان جهت شنیدن مطالب و خواسته‌های آنان، ارزیابی از عملکرد بنیاد شهید استان و برگزاری جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در کنار این برنامه‌ها، یک مساله ویژه هم دارد، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در واگذاری بعضی از کارخانجات وابسته به سازمان اقتصادی کوثر وجود داشته که به صورت خاص قرار شد این موضوع را هم بررسی، رسیدگی و دنبال کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به اینکه چه خبر خوشی در خصوص این واگذاری دارید، بیان کرد: خبر خوش را ما نمی‌توانیم بدهیم چون نیاز به طرح دعوای قضایی دارد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد و خانواده‌های ایثارگران در جریان این واگذاری‌ها که حدود 9 سال قبل انجام شده، ضرر و زیان قطعی دیده‌اند، گفت: هم شکل معامله و هم نحوه پرداخت هزینه آن مشکل داشته و پرونده این موضوع از قبل نیز باز بوده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با بیان اینکه موارد زیادی از چنین واگذاری‌ها وجود دارد، اظهار کرد: فرآیند خصوصی‌سازی در کشور ما مشکلات جدی داشته و رئیس‌جمهوری محترم نیز به آن اشاره کردند که لازم است با همکاری مدیران استان این مساله نیز تعیین تکلیف شده و به نتیجه برسد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: علاوه بر پیگیری این موضوع، هدف اصلی از این سفر، دیدار با خانواده ایثارگران و ارائه برنامه‌های دولت و بنیاد شهید در استان است.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص استخدام فرزندان ایثارگران گفت: چند مقوله در این رابطه داریم که مقوله اول، قانونی در رابطه با استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد است.

وی افزود: سهمیه استخدامی خاص در این رابطه گرفته شده و یک مرحله آزمون برگزار شده و تا آخر سال نیز 2 مرحله دیگر در این زمینه برگزار می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مقوله دیگر، سایر فرزندان ایثارگران است، خاطرنشان کرد: در هر آزمون استخدامی که دولت برگزار می‌کند، سهمیه‌ای برای این گروه در نظر گرفته می‌شود که دولت تا انتهای سال جاری قرار است یک آزمون برگزار کند که به دنبال جذب این سهمیه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه مقوله بعدی، تبدیل وضعیت نیروی انسانی شرکتی و قراردادی است ابراز کرد: تاکنون چندین جلسه با سازمان اداری و استخدامی برگزار شده که بعضی سازمان‌ها با ما همکاری کرده‌اند اما همکاری بعضی سازمان‌های دیگر ضعیف است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در دولت و مجلس در این رابطه و احصای سازمان‌هایی که همکاری خوب و ضعیف دارند، اظهار داشت: مکاتبات لازم در این رابطه انجام شده و مشغول پیگیری هستیم تا این مهم نیز حاصل شود اما متاسفانه مقاومت درونی در بعضی سازمان‌ها وجود دارد که اسامی این سازمان‌ها را تا پایان سال گزارش می‌دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه گزارش محدود در این زمینه به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شده است، بیان کرد: چون سازمان‌ها تا اخر سال فرصت دارند، امیدواریم این موضوعات حل شود.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از دستگاه‌ها تبدیل وضعیت را ناجام داده‌اند و در برخی موارد هم نیاز به حکم دیوان عدالت اداری بود که در حال پیگیری و انجام است.// آ و ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر