logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۴۶۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون رئیس‌جمهوری:

بنیاد شهید، امانتدار اموال متعلق به بیت المال برای هزینه در امور خاص است

بنیاد-شهید،-امانتدار-اموال-متعلق-به-بیت-المال-برای-هزینه-در-امور-خاص-است
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اموالی که در اختیار ماست، متعلق به بیت المال است، گفت: ما از طرف رهبر انقلاب برای موضوع خاصی امانتدار هستیم که این اموال را در راستای آن موضوع باید هزینه کنیم.

به گزارش موج رسا; سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در جریان سفر خود به استان زنجان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار داشت: با وجود اینکه تاکنون به زنجان نیامده بودم اما خاطرات خیلی خوبی با زنجانی‌ها دارم.

وی خاطرنشان کرد: 2 نفر از اساتید فوق‌العاده بنده یعنی مرحوم آیت‌الله خوشوقت و طلبه فاضل، سیدفرید موسوی که زنجانی‌الاصل بودند، اثرات خیلی عمیقی در زندگی بنده داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بنده خودم را مدیون استان پرمعنای زنجان می‌دانم که چهره‌های جدی و اثرگذار برای زندگی معنوی ملت ایران در دامن خود تربیت کرده است.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنا به پیگیری استاندار و همچنین دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر حل برخی موضوعات و مسائل در قالب هفتمین سفر استانی به زنجان آمده‌ام، گفت: هر چند پیشینیان ما اقداماتی از مسیر قضایی در رابطه با برخی مسائل و مشکلات، شروع کرده بودند اما متاسفانه به نتیجه نرسیده بود و به عبارت دیگر، مساله در گذشته خواست بنیاد شهید نبوده است.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی و عدم رسیدگی به این پرونده‌ها از سوی مقام قضایی بوده است، اظهار داشت: اصل واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها در گذشته مساله داشته و بعدها نیز عدم رسیدگی درستی که قاضی مربوطه و دادستان باید اقدام می‌کرده، صورت نگرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی مقرر بود سازمان اقتصادی کوثر به عنوان متولی بخش اقتصادی بنیاد شهید وارد ماجرا شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم این اتفاق بیفتد و مساله حل شود.

وی با بیان اینکه ما برای حل مساله اعلام آمادگی می‌کنیم، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مسائل، مُحق است و داشته‌های فرزندان شهدا و ایثارگران دچار لطمه شده و ضرر و زیان وارده بالاخره باید جبران شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اموالی که در اختیار ماست، متعلق به ولی فقیه است، گفت: ما از طرف رهبر انقلاب برای موضوع خاصی امانتدار هستیم که این اموال را راستای آن موضوع باید هزینه کنیم.

وی ابراز کرد: در کنار پیگیری این مسائل و موضوعات، فرصت گفت‌وگو با خانواده عزیز ایثارگران نیز در این سفر پیش آمده و معاونین سازمان از صبح امروز در زنجان مستقر بودند و میز خدمت ایجاد کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه جلسه‌ای هم جهت شنیدن مطالبات و خواسته‌ها با نمایندگان جامعه ایثارگران استان زنجان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: همچنین مسائل جامعه ایثارگری استان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور برخی دستگاه‌های مربوطه نیز مطرح و بررسی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم بتوانیم تصمیمات مشترکی در راستای اقداماتی که باید انجام شود، بگیریم و امور را پیش ببریم.// آ و ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر