logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۴۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد

روز قدس نماد وحدت و همبستگی ملت ها/651 فعالیت قرآنی در سال گذشته در زنجان اجرایی شد

روز-قدس-نماد-وحدت-و-همبستگی-ملت-ها-651-فعالیت-قرآنی-در-سال-گذشته-در-زنجان-اجرایی-شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: روز قدس نماد وحدت و همبستگی بین ملت های دنیا محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی،اظهار داشت:با توجه به شرایط بین المللی و منطقه ای راهپیمایی روز قدس اهمیت بیشتری دارد چرا که روز قدس نماد وحدت و همبستگی بین ملت های دنیا محسوب می شود.

وی افزود: در چنین روزی همه مسلمانان جهان همبستگی بین المللی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به نمایش می گذارند و هر قلم و قدمی که بخواهد این موضوع را کمرنگ کند،خلاف منافع اسلامی حرکت کرده است.

این مسئول با بیان اینکه روز قدس نماد مقاومت و ایستادگی و مبارزه مستمر مستضعفین با استکبار جهانی است، ادامه داد: خط مقاومت از روز قدس بهره می گیرد در جوامع اسلامی باید ادامه یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: روز قدس نماد مظلومیت اسلام و مسلمانان است و هر کس که داعیه مسلمانی و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) را دارد باید در این راهپیمایی شرکت کند.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: بر اساس اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی این سازمان دارای شخصیت مستقل و در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری اداره می شود و مستمرا در بحث اهداف و وظایف با دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی می شود.

وی گفت: احیا و اشاعه اندیشه اسلام در همه مورد نیاز، دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: اصل تبلیغ اسلام برنامه محوری سازمان تبلیغات اسلامی بوده و اصل ولایت مداری و پرهیز از جناح گرایی سیاسی از دیگر اهداف این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: عزت،منزلت،مصلحت و هم افزایی توانمندی ها از دیگر مباحث این سازمان محسوب می شود.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: بهره وری از ظرفیت های مردمی و انقلابی گری اصل مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که برای مقابله با خرافات و رعایت همبستگی ملی نیز در راستای اهداف این سازمان دنبال می شود.

وی با اشاره به برگزاری  363 کلاس با حضور 4 هزار و 99 قرآن آموز در سال گذشته،خاطرنشان کرد: 40 حلقه تفسیری در سال گذشته با حضور 2 هزار و 70 نفر برگزار شد.

این مسئول حمایت از مراسم قرآنی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: 215 مورد حمایت از مراسم و محافل قرآنی در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح بزرگ سبک زندگی قرآنی نیز از سوی این سازمان پیگیری و 15 محفل در این زمینه برگزار شد.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه 12 پایگاه قرآنی مصباح الهدی با حضور 350 نفر در سال گذشته اجرایی شد،افزود: طرح مستمر استعدادهای درخشان قرآنی نیز در سال گذشته اجرایی و 30 نفر گزینش نهایی شدند تا جزو قاریان مطرح استان برنامه های خود را ارائه کنند.

وی از حضور در فعالیت ها و مسابقات کشوری قرآنی با 72 شرکت کننده خبر داد و گفت: 3 برگزیده در این مسابقات از استان زنجان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: 651 فعالیت قرآنی در سال 95 با 20 هزار و 617 نفر شرکت کننده مستقیم انجام شد.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به فعالیت های فرهنگی این سازمان، بیان داشت: بر اساس برنامه 5 ساله تعداد مستقرین به 65 نفر می رسد که در سال گذشته نیز فعالیت های مستمری در این زمینه برگزار شد.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 780 کلاس را مستقرین برگزار کردند،افزود: یک هزار و 632 گفتمان دینی نیز در سال گذشته اجرایی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه 2 هزار و 550 برنامه در زمینه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب در سال گذشته اجرایی شد،خاطرنشان کرد: همسران روحانیون نیز در برنامه های فرهنگی خوش درخشیده و 375 برنامه از سوی این قشر اجرایی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: 4 هزار و 381 فعالیت توسط مستقرین در سال گذشته اجرایی شد.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه 7 هزار نفر روز مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف استان اعزام شدند،افزود: آموزش اقشار تاثیرگذار از دیگر برنامه های این سازمان محسوب می شود.

وی ادامه داد:2 هزار و 550 نفر از افراد تاثیرگذار تحت پوشش آموزش های تخصصی این سازمان قرار گرفتند.

این مسئول برضرورت همکاری آموزش و پرورش با اجرای گفتمان های دینی تاکید کرد و گفت: این گفتمان ها در حوزه های دانش آموزی، دانشجویی، روستایی و مناطق حاشیه ای برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اجرای طرح های ویژه به ویژه غنی سازی اوقات فراغت خبر داد و گفت: 50 پایگاه برنامه های غنی سازی را اجرایی کردند.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: جایگاه ستاد ساماندهی شئون جایگاه خوبی است که 46 جلسه با 250 مصوبه در این زمینه برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت 50 نفر در جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان زنجان، گفت: الگو سازی، نهاد سازی، جریان سازی و کادر سازی از سوی این جمعیت پیگیری می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سومین همایش لبیک یا حسین در استان برگزار می شود، افزود: طرح ویژه آسیب های اجتماعی نیز از سوی این سازمان اجرایی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت دبیرستان صدرا در زنجان، گفت: همکاری لازم برای فعالیت های این دبیرستان انجام نشده است.

حجت الاسلام صفی یاری از چاپ و نشر 21 هزار بروشور خبر داد و گفت: هشت کتاب نیز در سال گذشته چاپ شد.

وی از رونمایی نرم افزار فرقه شناسی در سال جاری خبر داد و گفت: 21 نماهنگ نیز از سوی روابط عمومی انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر