logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۴۶۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان:

سالانه 60 هزار واحد فرآورده‌های خونی در سطح استان تولید می‌شود

سالانه-60-هزار-واحد-فرآورده‌های-خونی-در-سطح-استان-تولید-می‌شود
مدیرکل انتقال خون استان زنجان با اشاره به اقدامات انتقال خون استان زنجان، گفت: سالانه 60 هزار واحد فرآورده‌های خونی در سطح استان تولید می‌شود.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه سالانه 60 هزار واحد فرآورده‌های خونی در سطح استان تولید می‌شود، اظهار کرد: این فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی به فراخور نیاز بیماران توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع انتقال خون یک موضوع صرفا درمانی و مرتبط با حوزه سلامت نیست، ابراز کرد: این موضوع یک موضوع فرهنگی و اجتماعی است چرا که ترویج فرهنگ اهدای خون در افق تعمیق نوع دوست و انسان دوستی و فرهنگ سالم زیستن در جامعه است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه باید انتقال خون را یک دستگاه حساس درمانی و فرهنگی بشناسیم که خروجی کارش ترویج و تعمین فرهنگ نوع دوستی و فرهنگ سالم زیستن در جامعه است، تصریح کرد: در سال جاری که شرایط اقتصادی مناسبی در کشور حاکم نبود انتقال خون استان توانست نیاز فرآورده‌های خونی را در سطح استان مدیریت کند و ظرفیتی برای تامین نیاز بیماران نیازمند استان استانهای دیگر مانند سیستان و بلوچستان را تامین کند.

وی با بیان اینکه انتقال خون استان زنجان ضمن تلاش برای حفظ کیفیت فرآورده‌ها خونی در سطح مطلوب، ادامه داد: انتقال خون زنجان هیچ وقت با نیاز به فرآورده های خونی به صورت هیجانی برخورد نمی‌کند و اهدای خون باید به صورت مستمر انجام گیرد.

اسدی با اشاره به سخاوتمندی مردم استان زنجان، تاکید کرد: در استان زنجان نگران تامین نیاز خون و فرآورده های خونی نیستیم.

وی با بیان اینکه ما مایل نیستیم تا ذخایر فرآورده های خونی کاهش پیدا کند تا بیماران با کمبود خون مواجه شوند، افزود: در سطح کشور ما جزو استان هایی هستیم که در شبکه ملی اهدای خون ایفای نقش می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با اشاره به شرایط سنی اهدای خون، ابراز کرد: افرادی که مایل به اهدای خون هستند باید حداقل 18 سال سن داشته باشند اما افراد 16 تا 18 سال می‌توانند با رضایت والدین خون اهدا کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر