logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۴۶۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان:

کشورهای منطقه مدیون فداکاری‌ها و رشادت‌های سردار سلیمانی در تامین امنیت هستند

کشورهای-منطقه-مدیون-فداکاری‌ها-و-رشادت‌های-سردار-سلیمانی-در-تامین-امنیت-هستند
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان گفت: نقش سردار سلیمانی در تامین امنیت منطقه بی‌بدیل بوده و همه مردم و کشورهای منطقه مدیون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و جانبازی‌های سردار سلیمانی هستند که برای تامین امنیت حتی جان خود را فدا کرد.

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سردار سلیمانی در تامین امنیت منطقه و ایران اسلامی نقش تعیین کننده‌ای داشت در حالی که قدرت‌های استکباری، برخی دولت‌های اروپایی و صهیونیست‌ها هیچ‌گاه نمی‌خواستند در منطقه ما و اطراف جمهوری اسلامی امنیت برقرار باشد.

وی با بیان اینکه در طول 43 سال گذشته نظام اسلامی همواره با توطئه‌های دشمنان مواجه بوده است، افزود: دشمن تلاش کرده است تا در این منطقه امنیت وجود نداشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نقش سردار سلیمانی در تامین امنیت منطقه بی‌بدیل بوده و همه مردم و کشورهای منطقه مدیون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و جانبازی‌های سردار سلیمانی هستند که برای تامین امنیت حتی جان خود را فدا کرد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز در ایران اسلامی و کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن مردم به حق و حقوق خود رسیده و از استقلال، عزت و آزادی خود دفاع می‌کنند، این دستاوردها مدیون سردار سلیمانی و همرزمان ایشان است.

اسماعیلی با بیان اینکه آمریکایی‌ها گروهی به نام داعش را تا بن دندان مسلح کرده و امکانات روز را در اختیار قرار دادند تا کشورهای اسلامی از جمله سوریه و لبنان در آرامش نباشند، افزود: داعش تلاش می‌کرد تا شرایط کشورهای اسلامی را بر اساس میل استکبار جهانی تغییر دهد.

وی تصریح کرد: جانفشانی‌های سردار سلیمانی و همرزمان وی در جبهه مقاومت، شهدا و مدافعان حرم اجازه نداد گروه‌هایی امثال داعش بر سرنوشت این منطقه تصمیم بگیرند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان یادآور شد: اگر امروز از داعش خبری نیست و تنها شاهد برخی حرکت‌های کور در منطقه هستیم و مردم در کشورهای سوریه و لبنان در آرامش به سر می‌برند، باید قدردان حرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار سردار سلیمانی بود.

اسماعیلی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران قدر شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را می‌دانند، افزود: ضروری است سایر ملت‌ها نیز هوشیار باشند که چنین توطئه‌های همواره وجود دارد و تحرکات دشمن را زیر نظر بگیرند تا دشمن نتواند اهداف خود را عملیاتی کند.

وی در خصوص رونق و توسعه اقتصادی منطقه پس از سرنگون شدن داعش، گفت: اقدامات سردار سلیمانی موجب شد تا با تامین امنیت در منطقه ارتباط اقتصادی بین کشورها رونق گرفته و شاهد توسعه فعالیت‌های اقتصادی در منطقه باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در صورتی که امنیت وجود نداشته نباشد آرامشی حاصل نمی‌شود چرا که داشتن رونق اقتصادی، آسایش و آرامش نیازمند تامین امنیت است.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی داشتن استقلال و آزادی کشورهای منطقه را مرهون امنیت عنوان کرد و گفت: در نظام اسلامی هم مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلاتی که از گذشته وجود داشته و ادامه دارد، حل شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر